نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، ‌لجستیک و صنایع وابسته در حالی امروز در تهران آغاز به‌کار می‌کند که در دوران پساکرونا، ‌حمل‌ونقل بین‌المللی تحولات بسیاری را به خود دیده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، ‌لجستیک و صنایع وابسته در حالی امروز در تهران آغاز به‌کار می‌کند که در دوران پساکرونا، ‌حمل‌ونقل بین‌المللی تحولات بسیاری را به خود دیده است؛ از رشد فروش‌های آنلاین و نیاز به ناوگان حمل‌ونقل سنگین و نیمه‌سنگین در کشورها گرفته تا جهش یکباره تقاضا و بالا رفتن قیمت‌ها برای حمل‌ونقل دریایی که همگی بر افزایش هزینه‌ها تاثیر داشته‌اند.
در این بین صنایع داخلی نیز از این سیر صعودی هزینه‌ها مستثنا نبوده‌اند زیرا همواره حمل‌ونقل به‌عنوان بخشی از هزینه‌های صنایع داخلی مطرح است. اما اینکه در شرایط کنونی چه انتظاری می‌توان از برگزاری این نمایشگاه داشت، نکته‌ای است که باید دید آیا مسئولان برگزاری نمایشگاه برای آن پاسخی دارند یا فقط به برگزاری یک گردهمایی بین اهالی صنعت حمل‌ونقل کشور فکر کرده‌اند؛ هرچند بخش مهمی از دغدغه تجار و تولیدکنندگان، ‌مشکلات حمل‌ونقل دریایی است.
بالا رفتن سرسام‌آور نرخ حمل کانتینری طی چندماه گذشته باعث شده است هزینه تولید و تجارت به شدت افزایش یابد و ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز قادر به پاسخگویی به این نیاز نباشد. در شرایط فعلی که این نمایشگاه پسوند بین‌المللی را نیز یدک می‌کشد باید دید چند شرکت بزرگ در صنعت حمل‌ونقل دریایی در نمایشگاه تهران حاضر خواهند شد تا بخش‌های مختلف صنعتی کشور ازجمله خودروسازی و صنایع مرتبط باآن اقدام به عقد قرارداد حمل کالا با آن
شرکت‌ها کنند.
قراردادهایی که شاید با یکپارچه‌سازی ازسوی دولت بتوانند بخش بزرگی از هزینه‌های جاری بنگاه‌های تولیدی را کاهش دهند. ازسوی‌دیگر و ‌فارغ از حمل‌ونقل دریایی باید دید در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، آیا شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید فناوری‌های حمل‌ونقلی برای کاهش هزینه‌ها ورود کرده‌اند یا قرار است مانند سال‌های قبل تنها بخشی از تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان دراین نمایشگاه به یکدیگر معرفی شوند؟ فارغ از سنتی که سال‌هاست در صنعت حمل‌ونقل کشور جاری است، ‌این‌بار برای عبور از شرایط سخت تحریمی و پساکرونا باید به فکر ارتباط هرچه بهتر بنگاه‌های مرتبط با این صنعت بود و حتی با سرمایه‌گذاری در بخش لجستیک در حوزه‌های دریایی ‌منافع هنگفتی را به‌ این صنعت مادر اختصاص داد تا درنهایت به کاهش هزینه‌ها
بینجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =