آپولو ارو

در این میان و با توجه به‌رقابت تنگاتنگ مهندسی و تکنولوژی کمپانی آپولو با دیگر کمپانی‌ها، پس از گذشت سال‌ها به‌دنیای خودرو بازگشت و اسطوره خود را در سال 2016 به‌بازار عرضه کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،هایپرکارها اوج مهندسی در صنعت‌خودرو به‌شمار می‌روند و گرچه این صنعت از دهه 70 میلادی به‌بعد روزبه‌روز با پیشرفت چشمگیرتری مواجه شد، اما درنهایت طراحی و تولید یک هایپرکار نشان از مهندسی بالای خودروسازان دارد که طی یک قرن توانسته‌اند خودرویی را تولید کنند که بالاترین میزان عملکرد را ارائه می‌دهد. بوگاتی، کونیگزگ، پاگانی، مک‌لارن، فراری و لامبورگینی نام‌های آَشنا در زمینه طراحی و تولید هایپرکارها به‌شمار می‌روند. اما در این میان و با توجه به‌رقابت تنگاتنگ مهندسی و تکنولوژی کمپانی آپولو با دیگر کمپانی‌ها، پس از گذشت سال‌ها به‌ دنیای خودرو بازگشت و اسطوره خود را در سال 2016 به‌بازار عرضه کرد.

پیشینه یک اعجوبه
این کمپانی در سال 2004 میلادی توسط رولاند گامپرت تاسیس شد و رولاند گامپرت پیش از آن‌که کمپانی خود را تاسیس کند مدیریت کمپانی آئودی را برعهده داشت. به‌طوری که در مدت ریاست وی آئودی توانست چهار قهرمانی مسابقات رالی را برای خود به‌ارمغان آورد.
رولاند گامپرت در سال 2004 نام کمپانی کوچک خود را Sportwagenmanufaktur Altenburg GmbH گذاشت و آن را در شهر آلتنبورگ تاسیس کرد. وی در سال 2004 پروتوتایپ‌های خود را تست جاده‌ای کرد و سرانجام درسال 2005 خط‌تولید کمپانی خود را افتتاح کرد.
این کمپانی نخستین خودرویی را که در سال 2005 طراحی و تولید کرد آپولو نامید و این خودرو توانست درمسابقات لمانز سال 2008 موفقیت‌های بسیاری را از آنِ خود کند و حتی در برنامه مستند خودرو تاپ‌گیر ریچارد همودن نیز توانست در مدت‌زمان کمتری از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. رفته‌رفته تا سال 2013 این کمپانی اعلام ورشکستگی کرد و سهام آن را چینی‌ها خریداری کردند و نام این کمپانی را تغییر داده و با برند آپولو محصولات خود را روانه بازار کردند.

آپولو ارو؛ معادله نیوتونی ژرمن‌ها در دنیای اسپرت

علت طراحی پشت کشیده‌تر
درطراحی تمام خودروهای سوپراسپرت به‌دلیل مسائل فنی دماغه کوتاه‌تر درنظر گرفته می‌شود و پشت بلندتر دیده می‌شود و این عامل دقیقا به‌دلیل تعیین مرکز ثقل خودرو و بحث آیرودینامیک بودن و پایداری و هندلینگ و پرفورمنس خودرو است. همان‌طور که از طراحی خودرو آپولو ارو استنباط می‌شود، این خودرو یک مدل سرعتی و سوپراسپرت است؛ نه یک خودرو سواری روزمره. بنابراین راحتی یک خودرو سواری را ندارد و نوع استفاده از آن کاملا فلسفه متفاوتی دارد.
همچنین به‌دلیل افزایش پرفورمنس خودرو و افزایش ثقل و پایداری و آیرودینامیک آن حتما باید موتور در وسط خودرو طراحی شود؛ اما به‌دلیل قرارگیری موتور در عقب خودرو طراحی عقب آن کشیده‌تر است.

آپولو ارو؛ معادله نیوتونی ژرمن‌ها در دنیای اسپرت

موتور و پیشرانه
موتور و پیشرانه این سوپراسپرت آلمانی، هشت‌سیلندر وی‌شکل خورجینی بوده که ‌ چهار لیتر حجم دارد و با استفاده از توربوشارژرهای جدید و اصلاح‌شده قادر است1000 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس هفت‌سرعته اتوماتیک جدید سکوئنشال تولید کند. این خودرو ظرف 2.9 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و این قدرت و گشتاور یکسان نشان‌دهنده طراحی جدید و اصلاح‌شده و دانش بالای مهندسان این کمپانی است. این قوای محرکه قدرتمند تحت‌مهندسی و نظارت کمپانی آئودی است و این موتور هشت‌سیلندر با آرایش وی‌شکل، با تغییراتی در پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر، زمان‌بندی متغیر هوشمند سوپاپ‌ها و جرقه‌زنی هوشمند، استفاده از توربوشارژهای نسل جدید با مکانیزم الکترونیکی و تغییراتی در اتاق احتراق درحالت استاندارد حداکثر 986 اسب‌بخار قدرت و 999 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. براساس آنچه کمپانی آپولو ادعا می‌کند، این هایپرکار درنهایت می‌تواند 1000 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

ویژگی خاص آپولو ارو
سازه بدنه آپولو ارو از متریال جدید کامپوزیت است که براساس توزیع وزن مناسب میان محورهای عقب و جلو، حداکثر وزن این هایپرکار به 1315 کیلوگرم می‌رسد که به‌لطف سازه بدنه کامپوزیتی و موتوری از جنس آلومینیوم، این هایپرکار خاص و گران‌قیمت آلمانی تنها 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتربرساعت دست یابد. همچنین این خودرو تنها 8.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به‌سرعت 200 کیلومتربرساعت برسد و حداکثر سرعت آن به 360 کیلومتربرساعت می‌رسد. سیستم ترمز سرامیکی این خودرو با کالیپرهای هشت‌پیستونه در جلو و شش‌پیستونه در عقب عرضه شده که توانایی بالایی در کاهش سرعت دارد. همچنین رینگ‌های 20 اینچی برای تایرهای جلو و 21 اینچی برای تایرهای عقب درنظر گرفته شده است و آپولو ارو با ارزش یک‌میلیون و 100 هزار دلار جزو گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =