در شرایطی که تب خریدهای آنلاین هر روز در جامعه بیشتر می‌شود اما ‌نظارت‌ها بر این فروشگاه‌ها که قطعات و کالاهای مرتبط با خودرو را عرضه ‌می‌کنند، کمتر  می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،در شرایطی که تب خریدهای آنلاین هر روز در جامعه بیشتر می‌شود اما ‌نظارت‌ها بر این فروشگاه‌ها که قطعات و کالاهای مرتبط با خودرو را عرضه ‌می‌کنند، کمتر
می‌شود.
فروشگاه‌هایی که حالا به چالشی برای تامین‌کنندگان اصلی تبدیل شده‌اند و در برخی موارد می‌توان آنها را به محلی برای فعالیت برندهای فاقد استاندارد و حتی کالاهای تقلبی تشبیه کرد.
حساسیت ویژه‌ای که نسبت‌به قطعات خودرو و کیفیت آنها وجود دارد، باعث شده است بسیاری از متخصصان عطای خرید آنلاین را به لقایش ببخشند و کار تهیه قطعه را به مکانیک یا مرکز خدمات خودرویی واگذار کنند.
اما در این بین افرادی هم هستند که به‌دلیل تنوع بالای کالاها در فروشگاه‌های آنلاین و حتی قیمت‌های پایین‌تر نسبت‌به بازار؛ ترجیح می‌دهند نیاز خود را هرچند ‌اشتباه، ‌از این فروشگاه‌ها تامین کنند.
به‌عنوان‌مثال در شرایطی که بیش‌از 95درصد از نیاز بازار روانکارهای کشور توسط چهار شرکت بزرگ پالایشگاه‌دار تامین می‌شود اما گشت‌وگذار در یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فروش آنلاین که از قضا بخشی ویژه خودرو نیز دارد، نشان‌دهنده حضور بیش‌از 220 نشان تجاری مختلف با نام‌های شکیل و دهان‌پرکن است. البته برخی شرکت‌های بزرگ به‌دلیل نامعتبر بودن محل تامین کالاهایشان توسط این فروشگاه‌ها نسبت‌به اصالت آنها اعتراض دارند و بارها نسبت‌به عدم خرید از چنین فروشگاه‌هایی هشدار داده‌اند.
با این‌حال به‌دلیل نبود نظارت کافی ازسوی اتحادیه‌های صنفی،‌ سازمان تعزیرات، استاندارد و... بر کالاهای عرضه‌شده در این فروشگاه‌ها به‌نظر می‌رسد فعالان حوزه قطعات خودرو باید به تب خریدهای آنلاین توسط مردم پاسخی قانع‌کننده بدهند و کالاهای باکیفیت و اصل را در فروشگاه‌های تخصصی و با اصالت قطعات خودرو عرضه کنند؛ فروشگاه‌هایی که شرکت‌های مادر، در تامین قطعات آنها مشارکت داشته باشند تا ترسی از فروش کالای تقلبی وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =