زنجیره ارزش لاستیک

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک از 21 تا 23دی ماه با حضور 55 شرکت تولیدکننده تایر و تیوب، واردکنندگان مواداولیه و تولیدکنندگان ماشین‌آلات صنایع لاستیک، شرکت‌های بازیافت، روکش‌کنندگان تایر  و صنایع مرتبط در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،پنجمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک از 21 تا 23دی ماه با حضور 55 شرکت تولیدکننده تایر و تیوب، واردکنندگان مواداولیه و تولیدکنندگان ماشین‌آلات صنایع لاستیک، شرکت‌های بازیافت، روکش‌کنندگان تایر و صنایع مرتبط در تهران برگزار می‌شود. مدیرعامل شرکت مهندسی وتحقیقات صنایع لاستیک در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» از برگزاری پانزدهمین همایش ملی لاستیک ‌همزمان با برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: «این نمایشگاه با تصویب هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر و هیات‌مدیره شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک از 21 تا 23دی ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.»
دکتر ناصر پرهیزکار ادامه داد: «برنامه‌ریزی این رویداد صنعتی توسط ستاد سیاست‌گزاری همایش و نمایشگاه انجام شده است. این رویداد در دو بخش و توسط دو کمیته علمی و اجرایی برگزار خواهد شد.»
وی با تاکید بر اینکه ازجمله اصلی‌ترین رسالت‌های‌ شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک برقراری ارتباط بین شرکت‌های تایرسازی و دیگر شرکت‌های مرتبط در زنجیره‌ تامین صنایع لاستیک داخلی و خارجی است، افزود: «همان‌طور که می‌دانیم مهم‌ترین هدف هر سازمان از حضور در نمایشگاه‌ها؛ بازاریابی و افزایش سهم خود از بازار است. هدف جانبی دیگر، تداوم حضور نام و برند سازمان در نمایشگاه به منظور حضور در ذهن مصرف‌کنندگان است. می‌توان به برندهای شناخته‌شده‌ای اشاره کرد که اگر در مکان‌ یا مناسبت‌های ویژه آنها را مشاهده نکنیم، رفته‌رفته فراموش می‌شوند و دیگر به سمت خرید کالا یا خدمات از آن برند نخواهیم رفت.
باتوجه به این دیدگاه و بررسی‌ نظرسنجی‌های نمایشگاه‌های گذشته و همچنین بررسی نیاز شرکت‌ها به‌منظور معرفی خود به خانواده بزرگ صنعت لاستیک، برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک در دستورکار شرکت مهندسی و تحقیقات قرار گرفت و بر آن شدیم به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر زنجیره ارزش صنایع لاستیک با یکدیگر و همچنین ارتباط مطلوب‌تر بین صاحبان این صنعت در داخل و خارج کشور این نمایشگاه را در کنار پانزدهمین همایش ملی برگزار کنیم.»
دکتر پرهیزکار همچنین با تاکید بر اهمیت برگزاری پانزدهمین همایش ملی صنعت لاستیک، به محوریت تایر سبز در این همایش اشاره کرد و افزود: «تایر سبز (Green tire) به‌عنوان شعار همایش انتخاب و محورهایی نیز برای همایش درنظر گرفته شده است، ازجمله بحث و تبادل نظر درخصوص مواد اولیه، قانون ریچ، تایرسبز،‌ ساختار تایر،‌ داخلی‌سازی مواداولیه، آمیزه‌سازی، نانوتکنولوژی، فناوری و ماشین‌آلات تایر و قالب تایر که در همایش به آنها پرداخته خواهد شد. در دیگر پنل‌های تخصصی به موضوعاتی مانند مقررات و استانداردهای جدید تایر، برچسب تایر و روش‌های آزمون تایر نیز پرداخته می‌شود. ضمن اینکه بحث صادرات، بازاریابی و توسعه بازار، حمل‌ونقل، آینده تایر و خودرو در ایران و جهان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.» پرهیزکار همچنین بر طرح موارد مرتبط با صنعت تایر در این همایش تاکید کرد و افزود: « مواردی مانند تایرEV، تایر هوشمند و تایر مفهومی که به صورت تخصصی به آنها پرداخته خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =