باتوجه به‌ماهیت موتورهای درون‌سوز باید گفت که در اوایل روشن شدن با ورود سوخت به‌سیلندر نیاز است که هوای مورد نیاز نیز تامین شود تا با اختلاط بهتر سوخت و هوا موتور راحت‌تر روشن شود.

موتورسیکلت 125 سی‌سی کاربراتوری دارم و صبح‌ها موقع روشن کردن آن باید از ساسات استفاده کنم و همین‌طور چندروزی است که موتورسیکلتم بعد از کارکردن داغ می‌کند و بعد از چندساعتی بوی سوختگی از بخش بالای موتور به‌مشام می‌رسد و کارکرد موتور خوب نیست. مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌ماهیت موتورهای درون‌سوز باید گفت که در اوایل روشن شدن با ورود سوخت به‌سیلندر نیاز است که هوای مورد نیاز نیز تامین شود تا با اختلاط بهتر سوخت و هوا موتور راحت‌تر روشن شود. اما ساسات همان دریچه‌ مکانیکی است که هوای بیش‌تری را در اوایل سرد بودن موتور وارد سیلندر می‌کند و به‌همین دلیل موتور در مدت‌زمان کوتاه‌تری روشن می‌شود. براین اساس استفاده از ساسات به‌معنای خرابی یا معیوب بودن بخش یا قطعه‌ای از خودرو نیست و صرفا برای راه‌اندازی سریع‌تر موتور تعبیه شده است. درعین حال باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، افزایش دمای بیش از حد استاندارد موتور می‌تواند دو دلیل عمده داشته باشد. 1- اگر سیستم جرقه‌زنی موتورسیکلت شما از حالت تنظیم خارج شود و اصطلاحا نامیزان کار کند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد و به‌عبارت دیگر اگر از شمع نامناسب استفاده شود یا این‌که جرقه‌زنی موتور نامناسب باشد، سبب افزایش دمای موتور نیز می‌شود. لازم به‌ذکر است اگر از بنزین سوپر استفاده می‌کنید، این مساله در بالا بردن دمای موتور موثر خواهد بود و توصیه می‌شود که از بنزین سوپر برای پیشرانه‌های کاربراتوری سطح پایین استفاده نشود. 2- همان‌طور که از ماهیت و ساختار موتورسیکلت‌های کاربراتوری برمی‌آید، برای کاهش دمای موتور تنها سیال مورد استفاده در چنین پیشرانه‌هایی روغن‌موتور است. بنابراین اگر سطح روغن‌موتور کاهش یابد یا از سطح استاندارد خود پایین‌تر باشد، سبب افزایش دمای کاری موتور می‌شود و برای رفع چنین مشکلی باید میزان سطح روغن‌موتور بررسی و درصورت نیاز روغن به‌آن اضافه شود. درعین حال اگر سطح روغن استاندارد باشد باید سیستم جرقه‌زنی را مورد بررسی قرار دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =