درنظر داشته باشید که عیب‌یابی از راه دور به‌صورت کامل صحیح نیست؛ اما در سیستم‌های انژکتوری (در موتورسیکلت‌ها) اگر مدار دور آرام با مشکل مواجه شده باشد، ابتدا باید مسیر کنار گذر دریچه‌گاز که وظیفه بسزایی در دور آرام دارد بررسی شود که در این صورت ممکن است به‌دلیل تجمیع دود مسدود شده باشد.

موتورسیکلت باجاج NS160 مدل 97 دارم و حدود سه‌هفته است درموقع حرکت و به‌ویژه در زمان کم کردن سرعت، دورموتور ثابت نیست. این درحالی است که اگر با سرعتی مانند 60 کیلومتر برساعت حرکت کنم و سرعت کم یا زیاد نشود، مشکلی به‌وجود نمی‌آید. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،درنظر داشته باشید که عیب‌یابی از راه دور به‌صورت کامل صحیح نیست؛ اما در سیستم‌های انژکتوری (در موتورسیکلت‌ها) اگر مدار دور آرام با مشکل مواجه شده باشد، ابتدا باید مسیر کنار گذر دریچه‌گاز که وظیفه بسزایی در دور آرام دارد بررسی شود که در این صورت ممکن است به‌دلیل تجمیع دود مسدود شده باشد. بنابراین دریچه‌گاز باید تمیز شود. همچنین احتمال دارد سنسور دریچه‌گاز شُل شده باشد که باید آن را در جای خود سفت و اتصالات آن را بررسی کرد. در ادامه ممکن است کابل گاز آسیب دیده باشد و برای رفع مشکل نیاز به‌تعویض داشته باشد. همچنین مورد دیگر که می‌تواند مهم‌ترین دلیل باشد، لقی سوپاپ‌هاست. دراین صورت ضمن بررسی سوپاپ‌های موتور، درصورت نیاز آن‌ها را تنظیم کنید تا مشکل برطرف شود. پیشنهاد می‌شود برای عیب‌یابی موتورسیکلت‌های انژکتوری به‌نمایندگی انحصاری مراجعه کنید؛ زیرا سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری هر برند با برند دیگر متفاوت بوده و تنها به‌نمایندگی‌ها مراجعه کنید تا مشکل موتورسیکلت شما به‌شکل کامل رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =