این صدا به‌دلیل کوبش پیستون در موتور به‌وجود می‌آید؛ یعنی اگر سوپاپ‌های موتور تنظیم نباشند و از حالت استاندارد خود خارج شده باشند،.

موتورسیکلت آپاچی RTR160 مدل 94 دارم و بیش از سه‌هفته است درصورت روشن کردن آن به‌کمک استارت گویی دو قطعه فلزی به‌هم برخورد می‌کنند و صدایی مشابه آن تولید می‌شود. از سوی دیگر حین حرکت در سرعت‌های بالاتر از 70 کیلومتر برساعت موتورسیکلتم دچار لرزش می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل دو دلیل عمده دارد ( از آنجا که شما تنها این مشکل را در زمان استارت بیان کردید بنابراین بررسی این دو پارامتر برای عیب‌یابی کافی است).
1- این صدا به‌دلیل کوبش پیستون در موتور به‌وجود می‌آید؛ یعنی اگر سوپاپ‌های موتور تنظیم نباشند و از حالت استاندارد خود خارج شده باشند، درزمان کارکرد و حرکت خطی قطعات داخلی موتور چون سوپاپ و پیستون، این قطعات بایکدیگر برخورد کرده و صدا تولید می‌کنند. براین اساس برای رفع مشکل باید سوپاپ‌های موتورسیکلت شما فیلر شود.
2- این مورد درموتورسیکلت‌های کاربراتوری بسیار کمتر دیده می‌شود؛ اما اگر از سوخت با اکتان پایین‌تر برای موتورسیکلت‌تان استفاده می‌کنید، چنین صدایی در زمان کارکرد موتور ایجاد می‌شود. بنابراین باید از سوختی استفاده شود که از اکتان بالاتری برخوردار باشد و پیش از احتراق منظم منجر به‌خودسوزی و نهایتا کوبش نشود. لرزش زیاد هنگام حرکت در سرعت‌های بالا نیز تنها به‌دو پارامتر بستگی دارد:
1- اگر از روغن‌موتور نامرغوب برای موتورسیکلت‌تان استفاده می‌کنید، بنابراین باید شاهد لرزش در سرعت‌های بالا باشید. برای رفع چنین اشکالی باید از روغن‌موتوری استفاده کنید که سازنده موتورسیکلت آن را پیشنهاد کرده و درچنین حالتی روانکاری قطعات بهبود یافته و موقع حرکت درسرعـــت‌های بالا، به‌دلیل کاهش اصطکاک میان قطعات متحرک و دوار، لــــــرزشی وجود نخواهد داشت.
2- همچنین این نکته را فراموش نکنید که اگر دنده‌تایم پیشرانه‌ موتورسیکلت شما معیوب شده باشد، در به‌وجود آوردن چنین مشکلی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین برای رفع مشکل باید موتور باز و چرخ‌ دنده‌تایم نیز تعویض شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =