فورد اف150 لایتنینگ

طی سال‌های اخیر خودروسازان بسیاری در سگمنت‌های مختلف برنامه‌های تولیدی خود را براساس تولید و رونمایی از خودروهای پاک بنا بنهادند. برخی از این خودروها که قرار است در سال 2022 رونمایی شوند، متقاضیان و چشم‌به‌راهان بیشتری دارند. در بخش تجاری نگاهی به پرانتظارترین آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،انتظار می‌رود در سال 2022 تمام صنایع با خروج از بحران‌های ناشی‌از پاندمی کرونا، شاهد یک شروع جدید باشند. یکی از خوشبینانه‌ترین چشم‌اندازهایی که می‌توان در سال جدید میلادی انتظار داشت، تقاضای هرچه بیشتر برای دستیابی به خودروهای الکتریکی است؛ خودروهایی که سطح پایین انتشار آلایندگی در آن‌ها امیدبخش جهانی سبز و پاک است. در همین راستا طی سال‌های اخیر خودروسازان بسیاری در سگمنت‌های مختلف برنامه‌های تولیدی خود را براساس تولید و رونمایی از خودروهای پاک بنا بنهادند. برخی از این خودروها که قرار است در سال 2022 رونمایی شوند، متقاضیان و چشم‌به‌راهان بیشتری دارند. در بخش تجاری نگاهی به پرانتظارترین آن‌ها خواهیم داشت.

انبار چرخ‌دار؛ زندگی به سبک «کانو»

کانو (canoo) ممکن است در مقایسه با برخی دیگر از خودروسازان موجود در این فهرست نام‌آشنا نباشد، اما باتوجه به فناوری اختصاصی و طراحی‌های منحصربه‌فرد آن، روزی می‌توان از کانو به‌عنوان یک خودرو خاص نام برد. سازنده این خودروها چند محصول الکتریکی دیگر را هم طراحی کرده اما کانو لایف‌استایل نخستین خودرو الکتریکی کانو خواهد بود که وارد این شرکت می‌شود. کانو وسیله‌نقلیه «سبک زندگی» (life style) را به‌عنوان «یک انبار چرخ‌دار» توصیف می‌کند. فضای داخلی دارای 188 فوت‌مکعب حجم و صندلی برای دو تا هفت نفر، استفاده از شیشه‌های پانوراما و جلو پنجره‌ای با دید کامل به جاده برای راننده از ویژگی‌های این ون الکتریکی خاص است. قیمت پایه این خودرو 34 هزار و 750 دلار قبل از مالیات خواهد بود. لایف‌استایل در چهار تریم از دلیوری تا ادونچر در دسترس است، تمام آن‌ها حداقل 250 مایل برد دارند و با 100 دلار به‌عنوان پیش‌سفارش در دسترس خواهند بود.

نسخه الکتریکی پرفروش‌ترین پیکاپ آمریکا
فورد اف150 لایتنینگ می‌تواند محبوب‌ترین خودرو الکتریکی در سال 2022 و 2023باشد. درصورت فروشی مشابه سری F بنزینی، فورد باید برنامه ویژه‌ای برای تامین تقاضای مدل الکتریکی آن داشته باشد. به‌خصوص آنکه لاتینینگ تا به‌حال بیش از 200هزار رزرو را جمع‌آوری کرده است که حتی شامل مشتریان تجاری نمی‌شود. پیش از این فورد تولید لایتنینگ را به منظور تامین تقاضا به دو برابر رسانده بود؛ زمانی که حتی هنوز مدل‌های الکتریکی هم عرضه نشده بودند. مدل تجاری لایتنینگ 2022 از 39هزار و 974 دلار پیش از محاسبه مالیات قیمت‌گذاری شده است. نسخه پایه از F-150 لایتنینگ، شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتر فراهم می‌کند؛ درحالی‌که مدل دیگر همراه باتری‌های متفاوت، ۴۸۰کیلومتر مسافت را با یک شارژ طی خواهد کرد. تمام نسخه‌های اف150 لایتنینگ، دارای دو موتور برقی در محورهای جلو و عقب با مجموع قدرت متفاوت هستند. مدل پایه، ۴۲۶ اسب‌بخار و نسخه آپشنال، ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت دارد؛ درحالی‌که گشتاور هر دو نمونه به عدد حیرت‌انگیز ۱۰۵۱نیوتون‌متر می‌رسد.

بازگشت «هامر» با موتور الکتریکی
جنرال‌موتورز در تحویل خودروهای الکتریکی در سال 2022 پیشرفت‌هایی دارد اما جرقه بزرگی برای یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، تولید نسخه‌ای الکتریکی از خط تولید گازسوزهای عظیم آن یعنی هامر است. در سال 2020 عموم مردم توانستند نگاهی به یک خودرو برقی جدید هامر داشته باشند. جنرال‌موتورز ابتدا اعتراف کرد نخستین نمونه این پیکاپ کارکرد نداشته است با این در حال در دسامبر گذشته، چند فیلم تاثیرگذار از یک خودرو الکتریکی هامر درحال‌کار منتشر کرد. در حالی که مقرون‌به‌صرفه‌ترین نسخه هامر جدید تا سال 2024 عرضه نمی‌شود، مشتریان می‌توانند انتظار نسخه‌های گران‌تر و روکش‌شده‌ را طی سال‌های 2022 و 2023 داشته باشند. 110هزار دلار قیمت نخستین‌ مدل‌های این پیکاپ الکتریکی است. تمامی نمونه‌های اولیه این خودرو دارای بدنه‌ای سفیدرنگ و کابین خاکستری هوریزون لونار هستند. این مدل‌ها از تمامی تجهیزات در دسترس ازجمله پانل‌های جداشدنی سقف، دامپرهای تطبیقی و سوپرکروز سود می‌برند. مدل‌های یادشده همچنین به یک پکیج آفرود ویژه‌ تجهیز می‌شوند که دارای حفاظ زیر بدنه، رکاب‌های متفاوت و لاستیک‌های ۳۵اینچی است.

انتظارها برای عرضه غول تسلا
پس از گمانه‌زنی‌های فراوان که منجر به یک فرضیه کلی شد، تسلا تایید کرد سایبرتراک رسما تا سال 2022 به تعویق افتاده است. از آن زمان، تسلا و ایلان ماسک، برنامه‌های بسیاری برای پیشرفت‌ این پیکاپ الکتریکی در نظر گرفته است. باتوجه به برخی مشخصات مانند فرمان چهارچرخ و حرکت «حالت خرچنگ» به‌نظر می‌رسد تسلا رقبای سایبرتراک را زیرنظر گرفته است تا از آن‌ها عقب نماند. آخرین برنامه‌ریزی تسلا برای تولید این الکتروپیکاپ اواخر سال 2022 اعلام شد. مدل پایه شتابی برابر با ۶.۵ ثانیه دارد و قادر است تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت‌سر بگذارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک کار IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    تا تسلا وانتش بیاره ، ریویان بازار فروش انرا گرفته ، هم آمازون شبکه خدمات فروش گسترده داره و فورد، حال باید منتظر بود اما حریفان قدر هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =