فورس

شرکت بهمن‌دیزل به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای تجاری کشور اعلام کرد در راستای برنامه‌های کلان خود با افزایش ظرفیت تولید و ارتقای سطح کیفی این کامیونت‌ را به بازار عرضه کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه بهمن با همکاری زیرمجموعه‌های تجاری‌ساز خود در سال‌های گذشته توانسته‌ است به‌دور از مشکلات ناشی از تحریم‌ها، گام‌های مهمی در توسعه کمی و کیفی خودروهای تجاری و مورد نیاز کشور بردارد. در آذرماه سال جاری نیز این شرکت از کامیونت فورس خود رونمایی کرد که قرار است در بخشی از سبد محصولات این شرکت قرار گیرد و بخش دیگری از نیاز بازار کشور را تامین کند. شرکت بهمن‌دیزل به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای تجاری کشور اعلام کرد در راستای برنامه‌های کلان خود با افزایش ظرفیت تولید و ارتقای سطح کیفی این کامیونت‌ را به بازار عرضه کرده است. بر این اساس شرکت بهمن‌دیزل کامیونت فورس را در سه مدل 6 تن بدون کابین خواب، 6 تن و 8.5 تن با کابین خوابدار، عرضه می‌شود. کامیونت فورس در حالی قرار است توسط شرکت بهمن‌دیزل عرضه شود که پیش از این نیز شرکت بهمن‌دیزل، محصولات شیلر را با سطح مناسبی از کیفیت به بازار داخلی عرضه کرده بود. این در حالی است که به‌گفته بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن؛ فورس با کیفیت و فناوری بالاتر از شیلر عرضه شده و قرار نیست جایگزین محصول دیگری از این خودروسازی شود، بلکه در سگمنت خود به فروش می‌رسد.

با وجود برخورداری از محصولان «شیلر»، هدف از تولید «فورس» در گروه بهمن چه بوده است؟
بحث اصلی ما یک جهش کیفیتی و قرار بود براساس آن به یک تکنولوژی بالاتر تجهیز شویم. این محصول از نظر کیفیت یک خودرو لاکچری است؛ به راحتی یک سواری است اما از نظر قدرت، یک ابزار کار است. از نظر قیمتی اما لاکچری محسوب نمی‌شود و قیمتی کاملا رقابتی برای آن در نظر گرفته شده، به‌هرحال این خودرو یک ابزار کار است و سبد متنوعی از محصول با این برند عرضه خواهد شد. باید این موضوع را در نظر گرفت که این خودرو بعد از شیلر برای بهمن یک جهش کیفی محسوب می‌شود.

آیا برای توسعه محصولات شیلر هم برنامه‌ای در نظر گرفته‌اید؟
ما تنها به عرضه فورس اکتفا نکرده‌ایم و درحال‌حاضر روی توسعه شیلر هم کار می‌کنیم. به‌زودی مدل‌های جدیدی از این خودرو وارد بازار خواهد شد. شیلر هم محصولی مستمر برای ما خواهد بود. قطعا قصد داریم شیلر را از نظر کیفی به محصول فورس برسانیم.
آیا حفظ قیمت این خودروها تا پایان سال از نظر شما امکان‌پذیر است؟
تلاش ما این است قیمت‌ها را حفظ کنیم. اگر شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که نرخ ارز افزایش چشمگیری نداشته باشد و گرانی در بازار داخلی اتفاق نیفتد، حتما قیمت‌ها را حفظ خواهیم کرد.

داخــــلی‌سازی این محصول درحال‌حاضر چقدر است؟
درحال‌حاضر این خودرو تا 20درصد داخلی‌سازی می‌شود، اما برنامه داریم میزان داخلی‌سازی آن را افزایش دهیم. به‌راحتی توان تولید بسیاری از قطعات این خودرو را داخل گروه در اختیار داریم. در مراحل بعدی هم شاسی و اکسل را هم به سمت ساخت داخل خواهیم برد.

آیا چیدمان این قطعات در کنار هم و کالیبراسیون آن‌ها کار بهمن بوده است؟
تقریبا با یک‌سری از شرکت‌های مهندسی همکاری کرده‌ایم و در کل می‌توان گفت چیدمان این قطعات در بهمن اتفاق افتاده است.

فورس قرار است جایگزین کدام محصول شود؟
این محصول در یک بخش جدید عرضه خواهد شد و قرار نیست جایگزین هیچ یک از محصولات بهمن شود. به غیر از این محصول، به‌زودی محصول کشنده ما طی یکی، دو ماه آینده به بازار داخلی عرضه خواهد شد.
این محصول قرار است قوی‌ترین و بزرگ‌ترین کشنده بازار باشد. این محصول هـــم برای گروه بهمن است که در همکاری با یکی از شرکت‌های چینی معتبر تولید خواهیم کرد.

چه برنامه‌هایی در زمینه تولید میدل‌باس از سوی این گروه مطرح شده است؟
همکاری‌هایی با شرکت «اِسنا» انجام داده و کنار آن‌ها قرار گرفته‌ایم که قرار است این برنامه‌ها را با آن‌ها اجرا کنیم. در این زمینه با شهرداری‌ها هم مذاکراتی انجام داده‌ایم و برخی از آن‌ها به تفاهمنامه‌هایی رسیده‌اند. در همین راستا، امیدواریم بتوانیم اتوبوس 18متری درون‌شهری هم عرضه کنیم.

برای تولید اتوبوس‌های الکتریکی هم برنامه‌ای دارید؟
بله؛ در این زمینه‌ هم برنـــــــــامه‌هایی داریم. اگر زیرساخت‌های لازم را برای این خـودروها فراهم کنیم، بــــرای تولیــــــــد الکتروباس‌ها نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامبد IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =