باتوجه به‌این‌که خودرو شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری بهره می‌گیرد، برای رفع این مشکل باید پارامترهای بسیاری بررسی شود. اما به‌صورت کلی کم آوردن در سرعت‌های بالا تنها به‌چهار علت مربوط می‌شود.

خودرو پژو 405 GLX مدل 79 دارم و یک هفته است موقع حرکت خودرویم در سرعت‌های بالا کشش و قدرت خوبی ندارد. این درحالی است که حدود سه‌روز است در زمان پر بودن باک احساس می‌کنم خودرویم حدود 9 تا 10 لیتر بنزین بیشتری مصرف می‌کند. از سوی دیگر باتوجه به‌این‌که خودرویم دارای فرمان هیدرولیک است، وقتی فرمان خودرویم را به‌گردش درمی‌آورم، صدای خش‌خشی به‌گوش می‌رسد که تا چند روز قبل سابقه نداشت. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، باتوجه به‌این‌که خودرو شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری بهره می‌گیرد، برای رفع این مشکل باید پارامترهای بسیاری بررسی شود. اما به‌صورت کلی کم آوردن در سرعت‌های بالا تنها به‌چهار علت مربوط می‌شود. 1- باتوجه به‌این‌که قطعات مصرفی می‌تواند در روند کاری و راندمان موتور تاثیرگذار باشد، بنابراین در این حالت باید فیلترهوای خودرویتان را بررسی کنید. چراکه اگر فیلتر هوا کثیف شده باشد، کارکرد موتور را با اختلال مواجه می‌کند و بنابراین باید این قطعه مصرفی تعویض شود. 2- سیستم سوخت‌رسانی وظیفه اصلی منظم کار کردن موتور را برعهده دارد و بر این اساس باید لوله‌های انتقال سوخت به‌کاربراتور و پمپ بنزین بررسی شود. زیرا باتوجه به‌کارکرد خودرو شما، استفاده از سوخت نامرغوب با ذرات سنگین در آن، سبب انسداد در مسیر سوخت شده و سوخت کافی به‌موتور منتقل نمی‌شود. بنابراین باید پمپ بنزین و لوله‌های انتقال سوخت بررسی و درصورت نیاز این قطعات تعویض شود. 3-همچنین در کنار بررسی سیستم سوخت‌رسانی، باید سیستم جرقه‌زنی نیز بررسی شود. زیرا دراین حالت ممکن است وایرهای خودرو شما با اشکال مواجه شده باشد و در این صورت این قطعه نیاز به‌تعویض دارد. 4-احتمال دیگر این است که شناورهای پیاله سوخت خودرو شما با مشکل مواجه شده باشد و میزان سوخت تنظیم نشود و باتوجه به‌این مقوله باید شناورها بررسی و درصورت نیاز تعویض شوند. اما افزایش مصرف سوخت در خودرو شما به‌خرابی متعادل‌کننده دور آرام مربوط می‌شود. هرچند که با تعویض فیلترهوا و روغن‌موتور می‌توان تا حدی شاهد کاهش مصرف سوخت نیز بود. اما اگر متعادل‌کننده دور آرام خراب باشد، با تعویض این قطعه می‌توان مشکل را برطرف کرد. برای عیب‌یابی صدای تولیدی از فرمان خودرو شما باتوجه به‌این‌که خودرو شما دارای فرمان بهره‌مند از نیروی هیدرولیکی است، باید دو پارامتر را بررسی کنید. نخست‌این‌که سطح روغن‌هیدرولیک را در پمپ هیدرولیک مورد بررسی قرار دهید و در صورت کم بودن روغن به‌آن اضافه کنید. همچنین اگر جعبه‌فرمان خودرو شما مشکل داشته باشید، در زمان گردش فرمان صدا تولید می‌کند. بنابراین در این حالت برای رفع مشکل باید به‌تعمیرگاه مراجعه کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =