تایرهای مزدا

درحال‌حاضر سنسورهای TPMS شرکت بین‌المللی الیگیتور در سری sens.it RS در خودروهای مزدا تحت ‌highline TPMS عرضه می‌شوند. الیگیتور اعلام کرد باوجود اینکه اکثر خودروهای مزدا در سال‌های اخیر از TPMS غیرمستقیم استفاده می‌کردند اما مدل‌های جدید مجهز به انواع سیستم مستقیم خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،درحال‌حاضر سنسورهای TPMS شرکت بین‌المللی الیگیتور در سری sens.it RS در خودروهای مزدا تحت ‌highline TPMS عرضه می‌شوند. الیگیتور اعلام کرد باوجود اینکه اکثر خودروهای مزدا در سال‌های اخیر از TPMS غیرمستقیم استفاده می‌کردند اما مدل‌های جدید مجهز به انواع سیستم مستقیم خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های سیستم‌های فشارسنج جدید این شرکت قابلیت هایلایت کردن شرایط تایر است. برای این‌کار به جای چراغ هشدار؛ روی داشبورد میزان فشار هر تایر نشان داده می‌شود.
همچنین این سنسورها از امکان تشخیص موقعیت پشتیبانی می‌کنند، به‌طوری‌که هنگام چرخش چرخ‌ها، نیازی به تنظیم مجدد دستی سیستم نیست. با استفاده از این دانش به سادگی یادگیری خودکار دنبال می‌شود و نمایشگر پس از چند دقیقه رانندگی، مکان‌های جدید را روی داشبورد نشان می‌دهد.
قرار است الیگیتور همکاری خود را با شرکت‌های خودروساز بیشتری برای استفاده از این سنسورهای هوشمند گسترش دهد تا هم توقف غیرضروری کنار جاده‌ها کاهش یابد و هم خطای این سنسورها به حداقل برسد. البته این شرکت به‌منظور ساده‌سازی تامین این سنسورها هنگام خرابی تلاش می‌کند تامین آنها را در بازار خدمات پس از فروش تسهیل کند، همچنین امکان تهیه سنسورهای TPMS سری RS در تمام قطعه‌فروشی‌ها امکان‌پذیر باشد.
بدون درنظر گرفتن ابزارهای کامپیوتری طراحی‌شده برای هوشمندسازی TPMS الیگیتور، این قطعه تفاوتی با سایر فناوری‌ها نخواهد داشت، چون سنسور موقعیت‌یاب فقط با اضافه‌شدن اطلاعات تکمیلی می‌تواند به تشخیص شرایط تایر کمک کند.
درواقع مزدا با رفتن به سمت تایرهای الیگیتور دو گام روبه‌جلو برداشته است. زیرا در سیستم غیرمستقیم سنسورها، از سیستم ترمز ABS و ESC برای اندازه‌گیری کم بادی لاستیک استفاده و فشار تقریبی در لاستیک‌ها را نیز ارزیابی می‌کند.
این موضوع بر این واقعیت استوار است که اگر لاستیک ترکیدگی یا نشتی داشته باشد، قطر کلی آن کوچک‌تر خواهد شد اما سرعت آن در مقایسه با لاستیکی که باد را به میزان درست تنظیم کرده است، افزایش پیدا می‌کند. این سنسورها مستقیما فشار را اندازه‌گیری نمی‌کنند بلکه آن را از طریق داده‌های دیگر تخمین می‌زنند، به‌همین‌دلیل سیستم‌های TPMS را غیرمستقیم محسوب می‌کنیم. توجه داشته باشید این سیستم‌ها نمی‌توانند در لحظه داده‌های دقیق ارائه دهند زیرا بر فشار یک تایر درمقایسه‌با تایرهای دیگر تکیه می‌کنند. تایرها به‌صورت مداوم درحال چرخش هستند، این سیستم به کمک سرعت چرخش تایر و نیروهایی که از بیرون به لاستیک وارد می‌شوند، فشار را تشخیص می‌دهد. می‌توان گفت سنسورهای مستقیم بسیار دقیق‌تر عمل می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =