کد خبر: 238643
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
تارا

طی چند روز گذشته خودرو تارا دنده اتوماتیک با برخی تغییرات نسبت به مدل دستی از سوی ایران خودرو روانه بازار شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،تارا اتوماتیک یک سدان خانوادگی اقتصادی است که بر پایه یک خودرو اکونومیک بنام پژو 301 توسعه یافته. البته در سالهای اخیر بدلیل نوسانات نرخ ارز و کمبود عرضه خودرو قیمت تمامی ماشین‌ها به قدری بالا رفته‌ که ما عملاً خودرو اقتصادی (به آن معنا که همه توان خریدش را به راحتی داشته باشند) نداریم اما به هر حال تارا در میان خودروهای نیمه لوکس و گران‌قیمت بازار، محصولی میان‌رده محسوب میشود که به نسبت قیمت، امتیازات مناسبی در اختیار قرار میدهد.

مثلاً از نظر ایمنی شرایط بهتری در قیاس با محصولات قدیمی ایران‌خودرو (بخصوص خانواده 405 که شامل سمند و دنا هم می‌شود) دارد، از آپشن‌های قابل قبولی بهره می‌برد، فضای کابین خوبی ارائه میکند و از نظر سواری هم میتواند شما را راضی نگاه دارد. در این بین پیشرانه اصلاح شده TU5 پلاس، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری متنوع، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هم برای رفاه حال هر چه بیشتر شما در نظر گرفته شده‌اند. البته برخی افراد از طراحی ظاهری، کیفیت مونتاژ و توانایی‌های حرکتی متوسط تارا گلایه دارند اما در هر صوت میشود از محصول جدید ایران‌خودرو به عنوان گامی هرچند کوچک اما رو به جلو یاد کرد که میتواند نویدبخش عرضه خودروهای ایمن‌تر از جانب این خودروساز قدیمی کشورمان باشد.

حدو یکماه پیش بود که قیمت تارا اتوماتیک برای نخستین‌بار اعلام شد. اما بعد از آنکه ریاست جمهوری، جلوی افزایش قیمت‌ها را گرفت، ایران خودرو نیز تمامی قیمت‌هایش را به قیمت قدیم برگرداند. اما در تاریخ 13 آذرماه مشخص شده که ستاد تنظیم بازار با قیمت تعیین شده برای تارا اتوماتیک موافقت کرده است.

این خودرو 2 هفته قبل با قیمت 415 میلیون تومان توسط کسانی که قبلا این خودرو را پیش خرید کرده بودند تسویه حساب شد و هم اکنون در بازار بین 540 تا 560 میلیون تومان قیمتگذاری می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 0
    چرا دولت خودرو را سر سامان نمیده چرا تارا باید این فیمت باشه والا ماشین برای جوان ها شد رویا خونه شده رویا زن گرفتن شده رویا بی کاری که که شده معضل چرا مسولین کاری نمیکنند
  • مهدی.م IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    2 0
    اصلا امکان خرید دنا یا تارا از شرکت ایران. خودرو نیست از هر ۱۰۰۰ نفر شاید یک نفر تماما دلالان رانتی در نمایندگیها براحتی به قیمت بازار می فروشند .تازه میگن زیان انباشته پراید ۱۰ میلیونی شده ۱۸۰ میلیون.اما بخور بخوریه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =