روغن ‌موتور

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با ابلاغ مصوبات جلسه یک‌صدوشصت‌وهشتم کارگروه تنظیم بازار از قرارگیری انواع گریدهای روغن‌موتور در فهرست کالاهای مشمول قیمت‌گذاری خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با ابلاغ مصوبات جلسه یک‌صدوشصت‌وهشتم کارگروه تنظیم بازار از قرارگیری انواع گریدهای روغن‌موتور در فهرست کالاهای مشمول قیمت‌گذاری خبر داد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» این مصوبه که براساس جلسه ۲۰دی ماه کارگروه تنظیم بازار و با امضای قائم‌مقام وزیر صمت ابلاغ شده است، در رابطه با اضافه شدن انواع گریدهای روغن‌موتور در فهرست کالاهای مشمول قیمت‌گذاری درپی تصمیمات گرفته‌شده در جلسه چهاردهم ستاد تنظیم بازار در مورخ ۱۸دی ماه است و باید بلافاصله توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجرایی شود.
در این مصوبه آمده است: «درخصوص قرارگیری روغن‌موتور در فهرست کالاهای مشمول قیمت‌گذاری مقرر شده است انواع محصولات روغن‌موتور به تفکیک گرید نیز مشمول قیمت‌گذاری باشند.
همچنین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به همراه سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان‌ها و سایر دستگاه‌های نظارتی ضمن بازرسی از انبارها، مراکز نگهداری و سطوح عرضه، درصورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.»
مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار درحالی از قیمت‌گذاری روغن‌موتور خبر می‌دهد که پیش از آن نیز این روند برای محصولات روغن‌موتور اعمال می‌شد. حال سوال اینجاست چه تفاوتی در شیوه قیمت‌گذاری رخ خواهد داد.
سوالی که یکی از مدیران ارشد صنعت روانکار در پاسخ به آن به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «تا پیش از این اجباری برای قیمت‌گذاری روغن‌های موتوری نبود و کار براساس توافق صورت‌گرفته بین انجمن پالایشگاه‌داران و سازمان حمایت انجام می‌شد. اما آنچه مشخص است از این پس تمام گریدهای روغن‌موتور حتی محصولات با کیفیت بالا نیز تحت قیمت‌گذاری تثبیتی قرار خواهند گرفت. همچنین قیمت انواع روغن‌موتور دیزلی و بنزینی و روغن‌های دنده با نظر سازمان حمایت
تعیین می‌شوند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =