مساله پایداری در هر وسیله نقلیه‌ای مانند خودرو یا موتورسیکلت به‌عوامل متعددی وابسته است. اما مطابق با آنچه شما بیان کردید باید درنظر داشته باشید وقتی موتورسیکلتی با سایز تایر خاصی عرضه می‌شود، موارد استاندارد در آن لحاظ شده است و نباید برای پایداری بیشتر ابعاد لاستیک را تغییر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مساله پایداری در هر وسیله نقلیه‌ای مانند خودرو یا موتورسیکلت به‌عوامل متعددی وابسته است. اما مطابق با آنچه شما بیان کردید باید درنظر داشته باشید وقتی موتورسیکلتی با سایز تایر خاصی عرضه می‌شود، موارد استاندارد در آن لحاظ شده است و نباید برای پایداری بیشتر ابعاد لاستیک را تغییر داد. زیرا درموتورسیکلت افزایش پایداری از آنچه تصور می‌شود، تا حد زیادی محدودتر است.
همچنین این موضوع را نباید فراموش کنید که کمپانی سازنده چه‌مواردی را برای افزایش پایداری توصیه کرده و باید تمام مواردی را که کمپانی اعلام کرده است، رعایت شود. از سوی دیگر استفاده از لاستیک دو سایز بزرگ‌تر و پهن‌تر از سایز استاندارد، شاید سواری را باکیفیت کند، اما درمواردی همچون فرمان‌پذیری، ایمنی و ترمز تا حد زیادی با افت کیفیت مواجه می‌شویم. درنهایت موضوع پایداری به‌چند عامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن، شکل طراحی بدنه برای دینامیک بهتر و کنترل نیروهای درگ و دان‌‎فورس است و همچنین وزن و مرکز ثقل نیز در این راستا بسیار تاثیرگذار هستند.
بنابراین توصیه می‌شود برای افزایش پایداری به این پارامترها توجه کنید و تنها استفاده از لاستیک بزرگ در پایداری نقش ندارد و باید بخش‌های دیگر را نیز هم‌زمان با افزایش سایز لاستیک تغییر دهید تا ایمنی موتورسیکلت شما کاهش نیابد. مضاف بر این موارد، باتوجه به‌اینکه اخیرا لاستیک‌های تقلبی و نامرغوب در بازار فراوان شده، توصیه می‌شود برای خرید لاستیک به‌مراکز معتبر و نمایندگی‌های فروش تایرسازان مراجعه و از سالم بودن لاستیک اطمینان حاصل کنید و پس از آن برای نصب اقدام کنید.
همچنین تغییر در سایز تایرها می‌تواند سنسور ABS را با اختلال مواجه کند؛ این مساله عدم‌کارکرد صحیح ABS و کاهش ایمنی شما را در پی خواهد داشت. بنابراین هرگونه تغییر در موتورسیکلت برخلاف خودرو، به‌بهای جان راکب تمام می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که موتورسیکلت به‌دلیل محدودیتی که دارد، هرگونه تغییر در بدنه یا بخش فنی آن می‌تواند هزینه‌های نگهداری را نیز به‌شدت افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =