مساله طراحی نه‌تنها در خودرو بلکه در هر صنعتی فلسفه خاص خود را دارد. به‌عبارت دیگر از آنجا که خودروها با محدودیت‌های بسیاری درطراحی مواجه هستند، بنابراین طراحان همواره درتلاش‌ هستند با بهترین و جذاب‌ترین طرح‌ها، خودرویی را خلق کنند که مورد پسند بسیاری قرار گیرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،خیر؛ مساله طراحی نه‌تنها در خودرو بلکه در هر صنعتی فلسفه خاص خود را دارد. به‌عبارت دیگر از آنجا که خودروها با محدودیت‌های بسیاری درطراحی مواجه هستند، بنابراین طراحان همواره درتلاش‌ هستند با بهترین و جذاب‌ترین طرح‌ها، خودرویی را خلق کنند که مورد پسند بسیاری قرار گیرد.
زبان طراحی درحقیقت به‌معنای شناسه و حفظ اصالت یک خودرو است و اگر بخواهیم به‌زبان ساده‌تر بگوییم، زبان طراحی نشان‌دهنده‌ سبک یک خودروساز است که طی چند دهه با ظاهرهای جدید آن را به‌جهان معرفی کرده است. برای درک بیشتر این موضوع، طراحی خودروهای ب‌ام‌و را درنظر داشته باشید که طی چنددهه فرم جلوپنجره دوتکه کلیوی‌شکل خود را حفظ کرده و هرچند درمحصولات جدید این خودروساز آلمانی شاهد فرم جدیدی هستیم، اما باز هم می‌توان گفت که همچنان همان فرم جلوپنجره حفظ شده است.
همچنین همواره درطراحی محصولات ب‌ام‌و شاهد تجمیعی از خطوط شارپ بودیم که منجربه‌ظاهری اسپرت و تهاجمی و البته جذاب‌تر از دیگر خودروها شده که این روند درمحصولات جدید این خودروساز نیز به‌خوبی حفظ شده و همچنان به‌چشم می‌خورد. از سوی دیگر کمپانی کیاموتورز نیز از سال 2012 با مجموعه‌ای از خطوط تیز و فرم جلوپنجره جدیدش توانسته محصولات اسپرت و جذابی را به‌بازار عرضه کند؛ اگرچه این خودروساز سابقه‌ درخشانی ندارد؛ اما با به‌روزرسانی اِلِمان‌های طراحی‌اش توانسته زبان طراحی جدید به‌اصطلاح جاافتاده‌ای را برای خود به‌وجود آورد که شناسه و معرف محصولات این خودروساز باشد.
از سوی دیگر زبان طراحی باید به‌گونه‌ای باشد که از فاصله‌ای دور اگر خودرویی را مشاهده کردیم، بتوانیم آن را شناسایی کنیم که این خودرو محصول کدام کمپانی است که این موضوع درفلسفه زبان طراحی جدید خودروسازان که از سال 2017 به بعد شاهد طیف گسترده‌ای از آن هستیم، رعایت شده است.
این نکته را در نظر داشته باشید که خودروسازان برای کاهش هزینه‌های تولید خود، برخی مدل‌های تولیدشده را مشابه یکدیگر طراحی می‌کنند. به‌همین دلیل به‌یک طراحی جامع استفاده‌شده در خودروها، زبان جدید طراحی می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =