از آنجا که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، زمانی که استارت می‌زنید اگر چراغ‌چک دوبار چشمک بزند و پس از آن خاموش شود، این مشکل به‌راه‌اندازی ECU موتورسیکلت منتهی می‌شود .

موتورسیکلت بنللی TNT25 دارم و بیش از 10 روز است هنگام روشن شدن موتورسیکلتم، چراغ‌چک تنها دو مرتبه چشمک می‌زند و خاموش می‌شود. همچنین در زمان بالا بردن دورموتور (از 5 هزار به‌بالا) صدای غیرمتعارفی از موتور تولید می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،از آنجا که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، زمانی که استارت می‌زنید اگر چراغ‌چک دوبار چشمک بزند و پس از آن خاموش شود، این مشکل به‌راه‌اندازی ECU موتورسیکلت منتهی می‌شود و برای برطرف کردن چنین مشکلی باید واحد پردازشگر مرکزی را به‌دستگاه عیب‌یاب متصل کرد یا این‌که به‌نمایندگی مراجعه و ECU را مجدد راه‌اندازی کنید.
از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت تولید صدای بیش از حد از موتور به‌خرابی یا همان لقی قطعات داخلی موتور مربوط می‌شود.
همچنین لازم به‌ذکر است اگر ساختار ظاهر رینگ‌های پیستون از حالت خود خارج شده باشد یا به‌عبارتی از حالت آب‌بندی خارج شده باشند، موقعی که پیستون درجداره به‌حرکت خطی خود ادامه می‌دهد، رینگ‌ها به‌دیواره سیلندر برخورد کرده و این امر منجربه‌تولید صدای بسیار زیادی می‌شود. برهمین اساس برای رفع مشکل درچنین حالتی باید موتور باز و قطعات داخلی آن یعنی پیستون و رینگ‌های آن که احتمالا معیوب شده، بررسی و درصورت نیاز تعویض شود. شایان ذکر است که شاید این صدا به‌علت فاصله بین پیکاپ و فلایویل نیز باشد که این مورد نیز به‌بررسی نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =