باتوجه به‌گفته‌های شما ممکن است یکی از سه اتفاق‌ زیر در خودرو شما رخ داده باشد. نخست‌این‌که درصورت استفاده از فیلترروغن بی‌کیفیت، ممکن است این ایراد به‌وجود آمده باشد.

خودرو کیا ریو مدل 88 دارم و حدود سه‌هفته قبل روغن‌موتور آن را تعویض کردم؛ اما پس از گذشت چندروز و در زمان حرکت، چراغ روغن پشت آمپر به‌صورت چشمک‌زن در دورهای پایین مانند 2000 یا 1500 روشن و خاموش می‌شود و درعین حال با فشار دادن پدال گاز این چراغ خاموش می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی خودرو از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی دقیق‌تر دارد. اما باتوجه به‌گفته‌های شما ممکن است یکی از سه اتفاق‌ زیر در خودرو شما رخ داده باشد. نخست‌این‌که درصورت استفاده از فیلترروغن بی‌کیفیت، ممکن است این ایراد به‌وجود آمده باشد. زیرا اگر فیلتر نامرغوب باشد، سبب ایجاد افت فشار روغن در مدار شده که نتیجه آن روشن شدن چراغ روغن است که با گاز دادن فشار جبران شده و چراغ خاموش خواهد شد. همچنین درصورت وجود ایراد در فشنگی روغن یا اویل‌پمپ ممکن است این حالت در خودرو رخ دهد. نکته آخر این‌که اگر از روغن‌موتور بی‌کیفیت استفاده کرده باشید، درزمان کارکرد خودرو ویسکوزیته آن کاهش یافته و فشار در مدار پایین خواهد آمد. تمام عوامل مذکور منجر به‌روشن شدن چراغ روغن شده که با گاز دادن چراغ خاموش می‌شود. همچنین درنظر بگیرید که باید از روغن‌موتور باکیفیت و مورد تایید خودروساز استفاده شود تا در دورهای بالا روغن‌موتور تبخیر نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =