دوچرخه‌تاشوی برامتون

درمصاحبه‌ای که چندسال پیش در حاشیه نمایشگاه ژنو با کوروش منصوری داشتم هم او به‌این نکته اشاره کرد که برند منصوری هم درحال ورود به‌عرصه فشن است و همان زمان هم اکسسوری‌های مختلفی با نام این برند به‌نمایش گذاشته شده بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،برندهای مختلف خودروسازی تمایل دارند از ترفندهای مختلف برای فروش محصولات خود استفاده کنند. به‌عنوان مثال کالین چاپمن، بنیانگذار خودروسازی لوتوس با استفاده از شهرت خود در تبدیل خودروهای فرمول‌یک به‌خودروهایی مانند الن، اروپا و اسپریت مشهورترین تبلیغ‌کننده برنامه فروش «یکشنبه برنده شوید و دوشنبه بفروشید» بود. هرچند اخیرا برندهای خودروسازی از پرستیژ خود برای فروش هرچیزی استفاده می‌کنند. درمصاحبه‌ای که چندسال پیش در حاشیه نمایشگاه ژنو با کوروش منصوری داشتم هم او به‌این نکته اشاره کرد که برند منصوری هم درحال ورود به‌عرصه فشن است و همان زمان هم اکسسوری‌های مختلفی با نام این برند به‌نمایش گذاشته شده بود. با این مقدمه، در ادامه ما به‌معرفی شش کالای غیرخودرویی می‌پردازیم که با مشارکت خودروسازان ساخته شده‌اند و نام‌تجاری آن‌ها را با خود یدک می‌کشند.

«کار کانکت» پورشه
پورشه یکی از نخستین‌خودروسازانی بوده که با اپل‌واچ برای یک اپلیکیشن جدید همکاری کرده است. این اپلیکیشن با نام «کار کانکت» به‌مالکان پورشه این امکان را می‌دهد تا خودرو خود را قفل کنند و ببینند آیا درها و پنجره‌های ماشین‌شان بسته است و حتی اگر نتوانند خودرویشان را پیدا کنند، می‌توانند موقعیت آن را روی نقشه ببینند. شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که پورشه درحال کار روی یک نسخه به‌روزرسانی‌شده از این اپلیکیشن است که به آن‌ها امکان سواری بدون راننده در پیست نوربرگ‌رینگ را می‌دهد؛ اما این شایعات هنوز به‌طور رسمی تایید نشده‌اند.

دوچرخه‌تاشوی برامتون-ویلیامز
صاحبان دوچرخه‌های تاشوی برامتون همین‌طوری هم به‌خاطر داشتن چنین دوچرخه‌هایی به‌خود می‌بالند، حالا فکرش را بکنید وقتی دست آن‌ها به‌نسخه الکتریکی دوچرخه‌های تاشوی برامتون برسد که مهندسی آن توسط تیم فرمول‌یک ویلیامز انجام شده، میزان رضایت از خود این افراد تا چه‌حد بالاتر می‌رود.
موتور این دوچرخه جوری توسط تیم مهندسی پیشرفته ویلیامز طراحی شده که دوچرخه را درپیمودن مسیرهای دشوار به‌صورت الکتریکی تقویت می‌کند. بنابراین می‌شود گفت این اساسا یک سیستم هیبرید فرمول‌یک برای حمل‌ونقل صبحگاهی علاقه‌مندان این نوع از دوچرخه‌هاست.

شطرنج و ماژونگ با مارک فراری
ماژونگ یک بازی چهارنفره‌ چینی است که به‌مهارت‌های بالایی در حساب‌گری، استراتژی و تا حدودی شانس احتیاج دارد. براساس افسانه‌ها کنفسیوس، حکیم مشهور چینی نخستین‌بار این بازی را ابداع کرده است.
حالا کمپانی فراری محبوبیت این بازی را هدف قرار داده و پکیج زیبایی را که شامل مهره‌ها، سکه‌ها و تاس‌های این بازی می‌شود در جعبه‌ای با نشان اسب مشهور خود برای فروش عرضه کرده است. جعبه‌ای که فراری برای ماژونگ طراحی کرده از جنس فیبرکربن است و لابد می‌خواهید قیمت این پکیج را بدانید: 1500 یورو ناقابل. بله، البته بازی‌های سرگرم‌کننده ارزان‌تری هم هستند که بهتر است برای اوقات فراغت به‌سراغ آن‌ها برویم و امیدوار باشیم فراری یک وقت به‌فکر عرضه پکیج‌های زیبا برای آن‌ها نیفتد. همچنین فراری پکیج مشابهی را برای بازی شطرنج نیز عرضه کرده که آن هم شامل جعبه فیبرکرینی و مهره‌های به‌رنگ سازمانی فراری می‌شوند. قیمت پکیج شطرنج فراری هم دو هزار دلار است.

بروتوس 750
اگرچه تیم فرمول‌یک کاترهام بعد از چند موفقیت دستخوش تغییر و تحولاتی شد که درنهایت به‌تعطیلی و حراج دارایی‌هایش انجامید، اما این تیم پیش از خاموشی دائمی چراغش یکی از جالب‌توجه‌ترین موتورهای دوچرخ جهان را با نام بروتوس 750 تولید کرد که یک موتور آفرود است که قابلیت تبدیل شدن به‌یک اسنومبیل را نیز دارد. به‌گفته کاترهام، بروتوس نخستین‌شاسی‌بلند دو چرخ جهان است و بی‌بروبرگرد هرکسی شیفته ظاهر قدرتمند آن می‌شود.

کالسکه سیلور کراس آستون‌مارتین
شاید برخی بیش از اندازه کنجکاو باشند و بخواهند بدانند مثلا نوزاد خاندان سلطنتی انگلستان سوار بر چه‌جور کالسکه‌ای به‌این سو و آن‌سو می‌رود. خب با توجه به‌عشق و علاقه‌ بیش از حد بابابزرگ چارلز به‌آستون‌مارتین یکی از حدس‌ها می‌تواند این کالسکه مخصوص با نام «سیلور کراس سرف» باشد. دور از ذهن نیست که فرزندان خاندان سلطنتی و اشراف انگلیسی بر این کالسکه شاهانه، با آستر پوستین دون‌شایر و دسته‌های تمام‌چرم قهوه‌ای‌اش سوار شوند که به‌نظر می‌رسد راحتی یک آستون‌مارتین DBS را به‌سرنشینش ارائه می‌دهد. واضح است که این کالسکه تنها درفروشگاه کالاهای لوکس هارودس به‌فروش می‌رسد و قیمت آن حدود شش‌هزار دلار است.

ایربگ‌های MotoGP
ایربگ‌های MotoGP ایده‌ بسیار هوشمندانه‌ای هستند و در تصادفات شدید موتورسواران، بالش هوا در 15 هزارم ثانیه باز می‌شود و نیروهای انتقال‌یافته به‌راکب را تا 85 درصد بیش از زره‌های قبلی مخصوص موتورسواران شرکت‌کننده در مسابقات MotoGP کاهش می‌دهد. این فناوری درحال گسترش است و کمپانی‌های مختلفی مانند هوندا به‌آن روی آورده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =