هایما 8S

مدیر عملیات فروش محصولات ایران‌خودرو در پایان هفته گذشته، از افزایش برنامه‌های فروش محصول هایما مطابق با افزایش ظرفیت تولید این محصول در سایت خراسان خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیر عملیات فروش محصولات ایران‌خودرو در پایان هفته گذشته، از افزایش برنامه‌های فروش محصول هایما مطابق با افزایش ظرفیت تولید این محصول در سایت خراسان خبر داد. کیوان پناهی با بیان این‌که مطابق با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، ظرفیت تولید محصول هایما براساس نیاز بازار افزایش خواهد یافت، گفت: «متناسب با این امر، برنامه‌های فروش متنوعی اعم از فروش فوق‌العاده، فوری و پیش‌فروش نیز برای آن به اجرا گذاشته خواهد شد.» وی افزود: «درحال‌حاضر محصول هایما S5 و S8 در سایت ایران خودرو خراسان به تولید می‌رسد و به‌زودی محصول جدید خانواده هایما به نام 8S به سبد تولیدات این شرکت افزوده خواهد شد.» پناهی تولید محصولات جدید را اقدامی موفق در جهت توسعه پایدار ایران‌خودرو خراسان دانست و گفت: «تولید دو محصول جدید هایما 8S و آریسان۲ در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، حدود ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در ایران‌خودرو خراسان ایجاد خواهد کرد.»

تامین کامل نیازمندی‌های بازار از محل کارخانه
به‌گفته پناهی، استقبال مشتریان از این محصول سبب برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید آن شده است و به‌زودی نیازمندی‌های بازار به‌صورت کامل از محل کارخانه تامین خواهد شد. وی ادامه داد: «تا پایان سال چندمرحله فروش فوق‌العاده، فوری و پیش‌فروش و با ظرفیت مناسب درنظر گرفته شده است که اجرای بخش‌نامه‌های فروش، سبب افزایش عرضه به بازار و تامین نیاز مشتریان خواهد شد.» مدیر عملیات فروش محصولات ایران‌خودرو تصریح کرد: «میزان عرضه هایما به نسبت تقاضای موجود در بازار خواهد بود و نگرانی درخصوص ظرفیت تولید ایران خودرو وجود ندارد.»

ارتقایی که با تایید کیفی و استقبال بازار مواجه شد
با توجه به عرضه موفقیت‌آمیز خودرو هایماS7 با موتور توربوشارژ و استقبال گسترده مشتریان، گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال 99 بر آن شد تا در نسخه جدیدی از این خودرو با استفاده از تکنولوژی روز، گامی در جهت پاسخگویی به تغییرات سریع سلایق مشتریان و افزایش رضایت‌مندی آنان بردارد و بهبودهایی در این خودرو ایجاد کند. کابین هایما S7 در نسخه پلاس ارتقا یافته است که از تغییرات آن می‌توان به ارتقا سیستم مالتی‌مدیا، تغییر روکش صندلی‌ها و تزئینات به‌روز با رنگ مشکی پیانو اشاره کرد. همچین ایران‌خودرو تغییرات مناسبی را با هدف کاهش مصرف سوخت در این کراس‌اوور چینی اعمال کرده که مصرف سوخت ترکیبی آن را از 9.6 لیتر به 8.6 لیتر رسانده است. افزایش ابعاد مانیتور لمسی از 7 به 8 اینچ، ارتقای نحوه کنترل پنل تهویه از مکانیکی به لمسی، دور رنگ شدن شیشه لچکی عقب، افزوده‌شدن برخی قطعات و تجهیزات مانند گل‌پخش‌کن جلو، فندک سرنشین عقب، چراغ داشبورد، پخش فایل MP5، آینه جانبی طرح S5 و بسته‌شدن کامل آینه جانبی ازجمله دیگر تغییرات هایما S7 پلاس نسبت به نسخه قبلی این خودرو است. گارانتی این محصول برای قوای محرکه پنج سال و ۱۰۰هزار کیلومتر و برای سایر قطعات خودرو نیز سه سال و ۶۰هزار کیلومتر است. سهولت دسترسی به قطعات یدکی نیز وجه تمایز این خودرو نسبت‌به سایر خودروهای خارجی در بازار است که موجب رفع نگرانی مشتریان از خرید این خودرو می‌شود.

نفس تازه در کالبد هایما S5 با گیربکس 6AT
در ادامه این مسیر، ایران‌خودرو هایما S5 را با گیربکس شش‌سرعته AT گیربکس جدیدی است که روی هایما S5 به‌ کار رفته است، گیربکسی که برخلاف جعبه‌دنده CVT پیشین به‌خوبی می‌تواند نیروی ایجادشده در موتور پرقدرت آن را به چرخ‌ها منتقل کند. این گیربکس، تولید شرکت پاورتک‌ و یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین گیربکس‌های اتوماتیک است. در مجموعه موتور هایما S5 نیز براساس شرایط بنزین ایران، بهبودهایی در راستای ارتقای میزان عملکرد و توان وزنی موتور انجام شده که موجب کاهش استهلاک آن و بهبود کشش آن در سربالایی‌ها شده است. همچنین مجموعه‌های پلوس جلو، دسته‌موتور، رادیاتور، فیلتر هوا و کاتالیست‌های اول و دوم اگزوز و سوییچ چراغ ترمز عقب در این محصول تغییر یافته است. در بخش تزیینات محصول نیز شاهد تغییر جلوآمپر، رودری‌ها، روکش صندلی‌ها هستیم و نیز کالیپرهای ترمز به رنگ قرمز درآمده است.

تولید نمونه اولیه هایما 8S از تیرماه
فرآیند تولید اولین نمونه خودرو هایما 8S نیز در هفته نخست تیرماه در ایران‌خودرو خراسان آغاز شده است. در مرحله نخست، نمونه اولیه این محصول به‌صورت SKD تولید می‌شود و پس از این مرحله و نصب جیگ‌ها و تجهیزات خطوط بدنه‌سازی، تولید به‌صورت CKD آغاز خواهد شد. هایما 8S از یک موتور ۱.۶لیتری چهار سیلندر ۱۶سوپاپ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می‌برد که بدین‌ترتیب یکی از قدرتمندترین کراس‌اوورهای بازار ایران خواهد بود. پیشرانه هایما 8S قادر به تولید ۱۸۲اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰نیوتون‌متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به‌صورت تیپ‌ترونیک (دستی) به چرخ‌های جلو هایما 8S منتقل می‌شود. این مشخصات کاملا متناسب با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرمی هایما 8S است و عملکرد خوبی را برای این خودرو رقم می‌زند. هایما 8S با اتکا به این موتور ۱.۶لیتری پربازده قدرتمند قادر است طی حدود ۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰کیلومتر بر ساعت برسد که یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو که ابعاد بزرگی دارد، دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی‌متر با فاصله بین دو محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری است. هایما ‌8S با ظاهری زیبا و مشتری‌پسند، از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متعدد و مطلوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال بازار قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =