کد خبر: 243027
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
بازار خودروی هند

برخی تلاطم‌های بازار به شرایط اقتصادی کشور و برنامه‌های راهبردی اقتصادی و بخشی دیگر نیز به مدیریت بازار خودرو بازمی‌گردد. مدیریت بازار خودرو کشور شرایط مناسبی ندارد. ا

به گزارش «اخبار خودرو»،نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: «با سازوکاری که برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است زمینه واردات خودروهای چینی و هندی فراهم می‌شود و نمی‌تواند تاثیری بر کیفی‌سازی و ایمن‌سازی خودروهای داخلی داشته باشد.»
صدیف بدری با اشاره به وضعیت بازار خودرو، بیان کرد: «برخی تلاطم‌های بازار به شرایط اقتصادی کشور و برنامه‌های راهبردی اقتصادی و بخشی دیگر نیز به مدیریت بازار خودرو بازمی‌گردد. مدیریت بازار خودرو کشور شرایط مناسبی ندارد. البته این موضوع به دیروز یا امروز باز نمی‌گردد.» وی در ادامه با بیان اینکه در زمان رأی اعتماد و استیضاح وزیر صمت سوال نمایندگان درخصوص وضعیت بازار خودرو بود، اظهار کرد: «نمایندگان تاکید دارند با ادامه روند فعلی در بازار خودرو شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود. امروز شاهدیم مجوز واردات خودرو نیز انحصاری و شرایطی لحاظ شده است که خود سازندگان خودروهای داخلی مجوز واردات گرفته‌اند.» نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «البته سازوکاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه ورود ماشین آلات چینی و هندی را فراهم می‌کند. واردات این خودروها نمی‌تواند تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد. دولت باید طبق قانون نسبت‌به واردات خودرو اقدام کند و خودروهایی با قیمت پایین و استاندارد بالا وارد شوند تا بتوان بازار را تنظیم کرد.» بدری در پایان تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم خودروهای داخلی از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار نیستند. بنابراین وزارت صمت باید نظارت جدی در این زمینه داشته باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    خارجی خارجی که میگفتید این بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =