ZIEX ZE320

فالکن جدیدترین تایر خود را با نام ZIEX ZE320 روانه بازار کرده که از سیلیس پوسته برنج استفاده می‌کند؛ محصولی که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد و با شعار سومیتومو یعنی چالش رانندگی تا ۲۰۵۰ هماهنگ است.

همچنین تایر فالکن ZIEX ZE310 Ecorun به ارائه نتایج عالی در تست‌های مقایسه‌ای ادامه داده، فالکن سخت تلاش کرده است تا جانشین خود را به نحوی توسعه دهد که نویددهنده عملکرد بهتر باشد.

به‌عنوان جایگزین ZIEX ZE310، فالکن ZIEX ZE320 اقدام به حذف پسوند «Ecorun» کرده، اما نسبت به نسل قبلی خود سازگارتر با محیط‌زیست خواهد بود.

دوازده سایز اول این تایر جدید قرار است اوایل تابستان 2024 وارد اروپا شود و 48 سایز دیگر تا بهار 2025 اضافه خواهد شد. 60سایز برنامه‌ریزی‌شده 15 تا 18 اینچ و حداکثر سرعت W تا 270 کیلومتر در ساعت خواهند داشت (نمونه‌هایی با معیار سرعت H و V نیز وجود دارند.) الگوی جدید و پایدارتر در ترکیه تولید می‌شود که دارای مواد فیلری سازگار با محیط‌زیست است و از پوسته برنج مشتق می‌شود.

توسعه‌دهندگان با تکیه بر بیش‌از 30 سال تحقیق و توسعه در استفاده از سیلیس در لاستیک‌ها، توانسته‌اند چسبندگی خوب در آب و هوای مرطوب را با نرخ سایش کم و عمر طولانی‌تر حتی فراتر از محصولات کمپانی مادر یعنی سومیتومو ارائه کند.

سیلیس که معمولا از انواع خاص ماسه استخراج می‌شود، می‌تواند از پوسته برنج نیز به عنوان محصول جانبی کشاورزی استخراج شود. البته باید گفت سالانه بیش از 100 میلیون تن از آن در سطح جهان تولید می‌شود.

فرآیند استخراج این ماده معدنی از خاکستر مواد آلی سوخته، انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتری نسبت‌به همان مواد خام از شن و ماسه ایجاد می‌کند. گرمای ایجادشده در طول فرآیند نیز می‌تواند به انرژی الکتریکی تبدیل شده و در پایین دست در سایر کاربری‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. درنتیجه، دی‌اکسید کربن کمتری در تولید سیلیس مبتنی‌بر برنج نسبت به تولید معمولی به عنوان ماده فیلر ایجاد می‌شود.

نسخه پیش‌تولید Falken ZIEX ZE320 اخیرا در تست محصول، رسانه‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده است.

در ماه مارس، آزمایش‌کنندگان به این پیشرفت اشاره داشتند ازجمله مجله Auto Zeitung که اعلام کرد: «به نظر می‌رسد که فالکن در جانشین ZE310 Ecorun به موفقیت بزرگی دست یافته است. در آزمایش‌های اولیه، محصول جدید پیشرفت‌های قابل‌توجهی در هر زمینه داشته و به طور کلی به عملکرد بسیار قوی دست یافته، حتی با حذف عنوان Ecorun، مقاومت غلتشی به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر آمده است.»

رانندگان به‌زودی می‌توانند این مزایا را با تحویل این تایرها به نمایندگی‌ها در ماه‌های آینده تجربه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =