e-j7

حضور این خودرو در معابر شهری به‌عنوان نخستین تاکسی برقی ناوگان تاکسیرانی کشور، به‌خودی خود اطمینان‌ بخش کسانی است که می‌خواهند این خودرو را برای مصارف شخصی خریداری کنند

برای نخستین‌بار شرایط ثبت‌نام نقد و اقساط عمومی سدان برقی KMC EJ۷ توسط شرکت کرمان‌موتور اعلام شد. در این طرح فروش که از روز گذشته (۱۲ تیرماه) آغاز شده، J۷ برقی با رنگ مشکی، قیمت مصوب یک‌میلیارد و ۳۲۵ میلیون‌تومان و موعد تحویل ۳۰ روزه عرضه شده است. همچنین در شرایط فروش اقساطی این خودرو، میزان پیش‌پرداخت یک میلیارد تومان و الباقی به‌صورت اقساط ۱۲ یا ۲۴ ماهه به‌صورت ۴ یا ۸ فقره چک (هر سه ماه یک بار) در نظر گرفته شده است.

اقساط این خودرو در حالت ۱۲ ماهه، به‌مبلغ ۹۳,۲۹۰,۲۰۰ تومان به‌صورت هر سه ماه یک‌بار و برای حالت ۲۴ ماهه به‌مبلغ ۵۵,۹۰۴,۱۰۰ تومان برای مدت‌زمان سه‌ماهه خواهد بود.

با توجه به‌مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی EJ۷، می‌توان گفت این خودرو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خریداران خودرو برقی در بازار ایران است. اما در مقام مقایسه با دیگر محصولات برقی عرضه‌شده به‌بازار ایران، ارزش خرید KMC EJ۷ تا چه اندازه است؟

عرضه J۷ بنزینی پیش از نسخه برقی

کی‌امسی جی ۷ که از اواسط سال ۱۴۰۱ به‌ایران آمد، نخستین سدان از برند KMC و همچنین اولین خودرویی بود که با لوگو جدید کرمان‌موتور به فروش رسید. عرضه نسخه بنزینی این خودرو و حضور آن در بازار طی دو سال گذشته و پیش از ورژن برقی، موجب شده است نسخه برقی آن هم برای بازار محصولی ناآشنا نباشد. به‌ویژه آن‌که نسخه بنزینی این خودرو، با طراحی روز، کیفیت بالا، امکانات رفاهی و ایمنی خوب خود، پیش‌زمینه بسیار خوبی برای ورود نوع برقی آن به‌بازار ایجاد کرده است.

۷ مزیت KMC EJ۷ نسبت به دیگر محصولات برقی عرضه‌شده

بر این اساس، انتظار می‌رود این خودرو در بازار خودروهای کارکرده هم غریب نباشد و با توجه به‌حضور نسخه بنزینی و همچنین پشتیبانی خدماتی و قطعاتی شرکت کرمان‌موتور، بازار بهتری نسبت به‌دیگر خودروهای برقی عرضه‌شده به بازار ایران داشته باشد.

خدمات پس از فروش کرمان‌موتور

یکی از دغدغه‌های خریداران خودروهای برقی، به‌خدمات پس از فروش و تامین قطعات این خودروها در شبکه نمایندگی‌ها و بازار لوازم‌یدکی برمی‌گردد. اما درخصوص KMC EJ۷ به‌دلیل عرضه این خودرو از سوی شرکت کرمان‌موتور که از خدمات پس از فروش گسترده‌ای برخوردار است، این دغدغه بسیار کمتر است.

از سوی دیگر، جی ۷ برقی در برخی قطعات و آپشن‌های خود که با قوای محرکه مرتبط نیستند، با نسخه بنزینی این خودرو اشتراکاتی دارد که این موضوع نیز موجب اطمینان خاطر خریداران آن خواهد بود. گفتنی است باتری این خودرو به‌مدت ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر پیمایش توسط شرکت کرمان‌موتور گارانتی می‌شود.

۷ مزیت KMC EJ۷ نسبت به دیگر محصولات برقی عرضه‌شده

عرضه J۷ برقی به ناوگان تاکسیرانی

جی ۷ برقی کرمان‌موتور، نخستین سدان برقی عرضه‌شده به‌ناوگان تاکسیرانی است که به‌مرحله شماره‌گذاری نیز رسیده است. حضور این خودرو در معابر شهری به‌عنوان نخستین تاکسی برقی ناوگان تاکسیرانی کشور، به‌خودی خود اطمینان‌بخش کسانی است که می‌خواهند این خودرو را برای مصارف شخصی خریداری کنند. از سوی دیگر،‌ با توجه به‌کاربری جی ۷ برقی برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بسیاری از علاقه‌مندان به‌خرید این خودرو می‌توانند با سوار شدن به تاکسی‌های EJ۷ از نزدیک با این خودرو و ویژگی‌های آن آشنا شوند و تجربه رانندگان آن را جویا شوند.

۷ مزیت KMC EJ۷ نسبت به دیگر محصولات برقی عرضه‌شده

خوشنامی برند JAC در ایران

جک J۵ در زمان عرضه خود به بازار ایران به‌عنوان قابل اعتمادترین سدان چینی بازار از لحاظ کیفیت و ایمنی شناخته می‌شد. پس از آن نیز کرمان‌موتور با محصولاتی مانند J۴ و J۷ کوشید تا همچنان در بازار سدان‌های مونتاژی باکیفیت، جایگاه خود را حفظ کند.

علاوه‌بر سدان‌های JAC، دیگر محصولاتی که مانند S۳، S۵ و T۸ در سگمنت کراس‌اوور و پیکاپ از این برند خوشنام در بازار ایران عرضه شده، به‌لحاظ کیفیت و دوام، یک سر و گردن از بسیاری محصولات چینی موجود در بازار کشورمان بالاتر بوده است. این پشتوانه برای J۷ برقی نیز محفوظ است.

گفتنی است همان‌طور که بدنه و کابین جک J۵ توسط مشهورترین استودیو دیزاین اتومبیل دنیا یعنی پینین‌فارینا طراحی شده بود، سدان J۷ نیز در مرکز توسعه و تحقیقات جک تورین در ایتالیا و زیر نظر مدیر اجرایی و طراح ارشد این مرکز، یعنی دنیل گاگلیونه طراحی شده که زمانی طراح آلفارومئو بوده و با طراحی خودروهایی مانند آلفارومئو C۸ شهرت جهانی پیدا کرد و پس از آن به‌عنوان مدیر طراحی به‌مازراتی و کرایسلر پیوست. سرپرست طراحی داخلی J۷ نیز جیان کارلو کانسیلیو بوده که قبلا با همین عنوان شغلی، برای فیات، لانچیا و مازراتی فعالیت می‌کرده است.

۷ مزیت KMC EJ۷ نسبت به دیگر محصولات برقی عرضه‌شده

قدرت و شتاب بالا در عین سواری نرم

سامانه نیروبخش EJ۷ از یک موتور برقی به‌قدرت ۱۴۲ کیلووات یا ۱۹۰ اسب‌بخار و باتری لیتیوم-آهن‌-فسفات به‌ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات-ساعت تشکیل شده است. این موتور و باتری می‌توانند شتاب صفر تا صد جی ۷ برقی را به‌حدود ۷.۶ ثانیه برسانند و حداکثر سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت را برای آن رقم بزنند.

سیستم تعلیق جلو تاکسی‌برقی کرمان‌موتور از نوع مک‌فرسون مستقل و سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی‌لینک مستقل است. سیستم ترمزها نیز از نوع دیسکی بوده و در هر چهار چرخ نصب شده‌اند.

با توجه به‌تجربه تست جی ۷ برقی توسط خبرنگار «دنیای‌خودرو»، باید اذعان داشت شتاب‌گیری این خودرو و پایداری آن در پیچ‌ها بسیار راضی‌کننده است؛ به‌ویژه آن‌که این قدرت‌ و شتاب بالا در این خودرو با غرش یک موتور بنزینی زیر کاپوت و آلودگی صوتی و آلایندگی هوا همراه نیست. در نتیجه، با یک خودرو سدان پرشتاب و برخوردار از بیشینه سرعت خوب و سیستم تعلیق مطلوب روبه‌رو هستیم که برای مصارف حمل‌ونقل عمومی یا کاربردهای خانوادگی بسیار مناسب خواهد بود.

۴۰۲ کیلومتر با یک بار شارژ

حداکثر میزان پیمایش خودرو برقی KMC EJ۷ با یک مرتبه شارژ چیزی حدود ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود که البته دستیابی به‌این مسافت، به شرایط مسیر، تعداد سرنشینان و... بستگی دارد. در مورد حداکثر زمان مورد نیاز برای شارژ باتری جی ۷ برقی نیز طبق اعلام شرکت سازنده، چیزی در حدود ۸.۵ ساعت زمان نیاز است تا شارژ باتری از ۱۵ درصد به صددرصد برسد.

۷ مزیت KMC EJ۷ نسبت به دیگر محصولات برقی عرضه‌شده

مدت‌زمان لازم برای شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری نیز حدود ۴۸ دقیقه برآورد شده است.

شارژ خودرو EJ۷ از طریق دو استاندارد AC و DC قابل ‌انجام بوده و پورت شارژ نیز در قسمت دماغه خودرو تعبیه شده است. این پورت صرفا مانند یک پریز برق بوده و چنانچه هنگام تصادف و ضربه از جلو دچار آسیب شود، با قسمت موتور و سیم‌کشی‌ها فاصله زیادی دارد. بنابراین هزینه چندانی برای انجام تعمیرات برقی درپی نخواهد داشت. همان‌طور که گفته شد، باتری این خودرو به‌مدت ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر توسط شرکت کرمان‌موتور گارانتی می‌شود.

فضای مناسب در هر سه بخش ردیف جلو، ردیف عقب و قسمت بار

نکته مثبت دیگر درخصوص KMC EJ۷، فضای مناسب آن در هر سه بخش ردیف جلو، ردیف عقب و قسمت بار است که هر سه مورد برای راننده و سرنشینان دیگر خودرو، کاملا کاربردی خواهد بود. همچنین صندلی‌های عقب قابلیت تا شدن ۶۰:۴۰ را دارند تا فضای بار افزایش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =