پمب بنزین چین

اگر در پمپ‌بنزین هر کشوری با یک راننده صحبت کنید بی‌تردید او خواهد گفت مبلغ زیادی را برای بنزین پرداخت می‌کند.اما در برخی کشورها بنزین به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر یا ارزان‌تر از کشورهای دیگر است.

باید دانست مبلغ متوسط بنزین در دنیا ۱.۳۳دلار به ازای هر لیتر است اما ما تلاش داشته‌ایم در این مقاله ۱۰ کشور با بالاترین قیمت بنزین را بر حسب دلار معرفی کنیم. همچنین در ادامه ۱۰کشور با ارزان‌ترین بنزین در جهان نیز خدمت شما معرفی شده‌اند. قیمت‌های ذکرشده برای بنزین با اکتان۹۵ هستند.

ابتدا سراغ کشورهایی با گران‌ترین بنزین می‌رویم. ازآنجاکه قیمت خانه و پارکینگ در هنگ‌کنگ بسیار بالاست بنابراین تعداد خودروها در این کشور کمتر از دیگر کشورهای توسعه‌یافته است. به همین خاطر و همچنین به دلیل نبود ذخایر عظیم نفت و گاز، قیمت سوخت در این کشور به رقم قابل‌توجهی می‌رسد.

وضع مالیات روی سوخت باعث شده است خرید خودرو در هنگ‌کنگ خیلی منطقی نباشد و اکثر افراد از سیستم حمل‌ونقل بسیار خوب استفاده می‌کنند.

در واقع پر کردن باک سوخت کاری لاکچری است که افراد کمی می‌توانند از عهده آن برآیند. تقریبا همه‌چیز در موناکو گران است و سوخت هم از این امر مستثنا نیست.

با توجه به برگزاری گرند پری فرمول یک در موناکو و اینکه رانندگان مشهوری در آنجا زندگی می‌کنند، شاید دیدن نام موناکو در لیست تعجب‌آور نباشد.

ازجمله دلایل گران بودن بنزین در موناکو می‌توان به واردات زمینی سوخت، هزینه بالای زمین و ملک و کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت و وابستگی قیمت بنزین به فرانسه اشاره کرد.

تمامی برق کشور ایسلند از طریق روش‌های پاک و بدون کربن شامل روش برق‌آبی و زمین‌گرمایی به دست می‌آید. البته ایسلند فاقد ذخایر نفت و بنزین بوده و بنابراین مجبور به واردات این نوع سوخت است و به همین خاطر قیمت بنزین در این کشور بالاست.

البته دولت ایسلند نیز مالیات‌های زیادی را روی بنزین وضع کرده که نتیجه آن بالا بودن قیمت سوخت در کشور یاد شده است. لیختن‌اشتاین گران‌ترین بنزین را در اروپا عرضه می‌کند.

از آنجایکه این کشور فاقد هرگونه ذخیره نفتی است بنابراین هر قطره از بنزین لیختن‌اشتاین وابسته به واردات است و حمل‌ونقل زمینی نیز هزینه عرضه را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. دولت این کشور از طریق فروش بنزین مبالغی را به‌صورت مالیات دریافت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =