حسینعلی حاجی‌دلیگانی

کیفیت محصولات خودروسازان داخلی مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان است در حالی که این موضوع دلایل خارج از بنگاه‌های خودروسازی دارد. مهم‌ترین دلیل کاهش کیفیت این محصولات در کشور عدم امکان خرید مواد اولیه با کیفیت از بازارهای جهانی عنوان می‌شود.

در این خصوص حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: «من از سال ۱۳۹۰ یک تندر۹۰ خریداری کردم که فقط آب و روغن آن را عوض کرده‌ام و هیچ مشکلی ندارد، این در حالی است که یکی از نزدیکان به تازگی سمند خریداری کرده اما هر روز دچار مشکل می‌شود در واقع به جای اینکه کیفیت در این سال‌ها بهتر شود، پسرفت داشته است.»

به نظر شما آیا امکان تامین ارز موردنیاز واردات خودروهای کارکرده، از سوی دولت وجود دارد؟

منابع ارزی در نظر گرفته شده برای واردات خودروهای کارکرده بیرون کشور و با اعتبار ایرانیان خارج کشور تامین خواهد شد از این رو ارز موردنیاز واردات خودرو را دولت تامین نمی‌کند و این ارز از مسیرهای دیگر تامین می‌شود بنابراین به بازار ارز کشور فشاری بابت واردات خودرو تحمیل نمی‌شود.

واردات خودروهای کارکرده و عرضه این محصولات در بازار، چه میزان می‌تواند از عطش متقاضیان بکاهد؟

خودروهای کارکرده مانند دیگر محصولاتی که در کشور زیرنظر کارشناسان خرید و فروش می‌شوند، مورد معامله قرار خواهند گرفت. واردات این قبل خودروها می‌تواند ضمن کاهش هزینه ارزی کشور به نیاز متقاضیان خودروهای خارجی پاسخ مثبت دهد. همچنین این موضوع موجب می‌شود، علاوه‌بر افزایش عرضه خودرو و ساماندهی بازار، خودروسازان نیز محصولات خود را براساس تکنولوژی روز دنیا تولید کنند.

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو بوده است، به نظر شما آزادسازی واردات خودرو در روزهای آخر دولت سیزدهم در راستای ایجاد انگیزه رقابت در خودروسازان داخلی شکل گرفته است؟

خودروسازان باید درس عبرت بگیرند، شرایط فعلی صنعت خودرو قابل قبول نیست؛ حتی اکنون افرادی از نزدیکان من خودرو خریداری کردند و این خودروها مشکلات بسیاری دارند در واقع خودروهای نو دچار مشکلات بسیار هستند درحالی‌که خودروهای خارجی باکیفیت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =