کد خبر: 250740
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
برنامه‌ بلندمدت هوندا در بازار الکتریکی‌ها

هوندا از جمله خودروسازانی است که به نسبت دیرتر وارد دنیای خودروهای الکتریکی شد. اما حالا با مدل‌های «پرولوگ» و «آکورا ZDX» که هر دو از پلت‌فرم اولتیوم جنرال‌موتورز بهره می‌برند، حضور خود را در این حوزه تقویت کرده است.

اگرچه شور و شوق اولیه برای خودروهای الکتریکی تا حدی کاهش یافته، اما هوندا برنامه‌ای برای کاهش سرعت خود در این مسیر ندارد. این شرکت با تمرکز بر توسعه پلت‌فرم سفارشی جدید برای شاسی‌بلند الکتریکی بعدی آکورا و اقدامات دیگری از این قبیل، به‌دنبال ادامه نوآوری در این بازار است.

تمرکز بر بی‌طرفی کربن تا ۲۰۵۰

«شینجی آئویاما»، معاون اجرایی جهانی هوندا در جریان یک نشست خبری در مونتری به‌خبرنگاران گفت: «بسیاری از مردم درمورد کاهش فروش خودروهای الکتریکی صحبت می‌کنند؛ اما تمرکز ما بر هدف دستیابی به بی‌طرفی کربن تا سال ۲۰۵۰ ثابت است.» این اظهارنظر نشان می‌دهد که هوندا با نگاهی به آینده و تعهد به محیط‌زیست، به‌توسعه خودروهای الکتریکی ادامه خواهد داد.

روند جهانی در مقابل دیدگاه هوندا

درحالی که برخی خودروسازان بزرگ مانند فورد و جنرال‌موتورز به‌سمت سرمایه‌گذاری بیشتر در خودروهای هیبرید پلاگین حرکت کرده‌اند و شرکت‌هایی همچون آئودی و مرسدس‌بنز زمان‌بندی عرضه خودروهای برقی خود را به‌تعویق انداخته‌اند، هوندا روی یک رویکرد متوازن برای الکتریکی‌سازی تاکید دارد.

رویکرد متوازن هوندا

«کازوهیرو تاکیزاوا»، مدیرعامل هوندای آمریکا نیز به این موضوع اشاره کرده و گفته است هوندا رویکردی متوازن برای آینده در پیش خواهد گرفت. در این رویکرد، خودروهای احتراق‌داخلی (ICE) و هیبرید همچنان بخشی از سبد محصولات هوندا خواهند بود و این شرکت به‌طور همزمان به‌توسعه مدل‌های الکتریکی خود نیز ادامه خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد هوندا با ترکیبی از فناوری‌های نوین و محصولات سنتی، به‌دنبال حفظ جایگاه خود در بازار جهانی خودرو است؛ درحالی که هدف نهایی آن کاهش تاثیرات زیست‌محیطی و حرکت به‌سوی آینده‌ای پایدارتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =