کد خبر: 250789
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷

خودرو تیگو 5 یکی از ایمن ترین خودروهای چینی موجود در بازار است که به یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته CVT 19 مجهز شده، یکی از ضعف های گیربکس تیگو 5 شتاب اولیه پایین و قدرت نسبتا کم در سربالایی ها است. اما عملکرد این گیربکس در سرعت های بالاتر ، شتاب ثانویه و در کل قابل قبول است. جعبه دنده ی کار شده در تیگو 5 از کیفیت و کارایی خوبی برخوردار است و با ترکیب یک موتور 2 لیتری حس خوبی از رانندگی را منتقل میکند

در صورت نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 5 خود به تعمیرگاه تخصصی پکن مراجعه نمایید

تعمیر گیربکس تیگو 5 اتوماتیک

برخی از علائم و نشانه های خرابی در گیربکس تیگو 5 که بهتر است بدانید :

علائم خرابی گیربکس تیگو 5

  • روشن شدن چراغ گیربکس در تیگو 5 :

  • زوزه کشیدن گیربکس و یا شنیدن صدای شبیه به بلبرینگ خراب :

  • تقه زدن مداوم گیربکس تیگو 5 در شروع یا حین حرکت

  • لرزش در اتاق و گیربکس تیگو 5

  • مشکل در تعویض دنده خودرو تیگو 5 اتوماتیک

  • احساس بوی روغن سوخته در اتاق تیگو 5

علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 :

روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 دلایل مختلفی میتواند داشته باشد :

تعمیر گیربکس تیگو 5 اتوماتیک

گیربکس تیگو 5 از قطعات مکانیکی و الکترونیکی مختلفی تشکیل شده که دارای حساسیت بالایی نیز هستند، از دلایل اصلی روشن شدن چراغ چک گیربکس تیگو 5 خرابی و ایراد در این قطعات است که از طریق سنسور های موجود در گیربکس به ecu خودرو ارسال می گردد و باعث روشن شدن چراغ گیربکس در خودرو می شود.
روشن شدن چراغ گیربکس صرفا نشان دهنده وجود ایراد و مشکل در گیربکس تیگو 5 است و برای مشخص شدن ایراد دقیق نیاز است توسط تعمیرگاه گیربکس تیگو 5 متخصص مانند گیربکس پکن بررسی و عیب یابی گردد.

در اینجا برخی از ایرادات رایج که سبب روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 میگردد را معرفی میکنیم :

  • گرم شدن بیش از حد گیربکس تیگو 5

از دلایل اصلی گرم شدن بیش از حد گیربکس تیگو 5 می توان به خرابی سیستم خنک کننده گیربکس، کهنه شدن و عدم تعویض به موقع روغن گیربکس و یا کم شدن سطح روغن در گیربکس و نیز اعمال فشار بیش از حد به گیربکس با عادت های غلط رانندگی مانند یدک کشیدن با خودرو نام برد.
توجه داشته باشید عدم نگهداری مناسب و سرویس به موقع گیربکس باعث گرم شدن بیش از حد آن می گردد که این از اصلی ترین عوامل خرابی گیربکس تیگو 5 و سایر خودرو های اتومات است.

  • پایین بودن سطح واسکازین (روغن گیربکس) در تیگو 5

پایین بودن سطح روغن گیربکس خود از عوامل روشن شدن چراغ گیربکس است، دلیل اصلی کم شدن روغن در گیربکس نشتی روغن است ولی تعویض دیر به دیر روغن هم می تواند باعث کم شدن روغن در آن باشد. در هر صورت کم شدن روغن گیربکس می تواند باعث اسیب های بسیار جدی در گیربکس تیگو 5 و سایر خودرو ها گردد و نیاز است همیشه از سلامت و میزان مناسب روغن در گیربکس تیگو 5 خود مطمئن شوید در غیر این صورت متحمل هزینه های بالایی خواهید شد.

  • پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5

یکی دیگر از عوامل روشدن شدن چراغ چک گیربکس در تیگو 5 پاره شدن زنجیر گیربکس است، در صورتی که زنجیر گیربکس پاره شود خودرو کاملا از حرکت می ایستد و حتما باید خودرو را با یدک کش به تعمیرگاه اعزام کنید در غیر این صورت و کشیدن خودرو با بکسل ممکن است به سایر قسمت های گیربکس تیگو 5 نیز آسیب وارد گردد.

  • خرابی شیر برقی گیربکس تیگو 5

وظیفه ی اصلی شیر برقی در گیربکس های اتومات کنترل تعویض دنده است، اگر چراغ گیربکس تیگو 5 شما روشن شده و خودرو در دنده ی 3 گیر کرده و دنده عوض نمی شود، یکی از دلایل اصلی آن خرابی در شیر برقی گیربکس می تواند باشد. البته میتوانید با خاموش و روشن کردن مجدد ماشین این ایراد را به صورت موقت رفع کنید ولی حتما باید در اولین فرصت جهت تعمیر این مشکل به تعمیرگاه گیربکس مراجعه کنید. از دیگر نشانه های خرابی شیر برقی گیربکس اتومات رفتن گیربکس تیگو 5 به حالت اضطرار ، گیر کردن دنده و بطور کل مشاهده ی ایرادات در تعویض و تغییر دنده ها در گیربکس تیگو 5 است

  • نقص در عملکرد گیربکس تیگو 5

گیربکس تیگو 5 هم مانند سایر خودرو ها از قطعات مختلف مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده و اختلال در عملکرد هر کدام از این قطعات می تواند سبب روشن شدن چراغ چک گیربکس خودرو گردد و برای مشخص شدن ایراد دقیق باید توسط تعمیرکار و تعمیرگاه متخصص گیربکس اتومات بررسی گردد.

علت پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5 :

تعمیر گیربکس تیگو 5 اتوماتیک

نشانه ی اصلی پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5 :

زمانی که زنجیر گیربکس تیگو 5 پاره شود خودرو به حالت خلاص کامل می رود و دیگر هیچ حرکتی ندارد

اما پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5 دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، این دلایل به شرح زیر است :

دلایل اصلی پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5 :

  • تمام شدن عمر مفید زنجیر گیربکس
  • وجود ایراد در ساعت گیربکس، که باعث پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5 میگردد.
  • رانندگی غیر اصولی و بد، در صورت رانندگی هیجانی و گرفتن شتاب های بی مورد باعث کوتاه شدن عمر زنجیر گیربکس تیگو 5 می شوید.
  • قفل بودن فولی نیز میتواند از دلایل پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5 باشد.
  • فشار بیش از حد به پدال گاز در سربالایی های شدید : اگر خودرو در سربالایی شتاب نمی گیرد نشان دهنده ی ایراد در گیربکس است، بیش از حد به پدال گاز فشار ندهید زیرا باعث پاره شدن زنجیر گیربکس در تیگو 5 می شود.

زمان تعویض زنجیر گیربکس تیگو 5 :

زنجیر گیربکس تیگو 5 یک جنس مصرفی است و حدودا بعد از 100 تا 120 هزار کارکرد می باید تعویض گردد، در غیر این صورت امکان پاره شدن آن بالا می رود و احتمال آسیب رسیدن به سایر قطعات گیربکس را دارد. پس برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی قبل از فرسوده و پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5 در زمان مناسب زنجیر گیربکس تیگو 5 خود را تعویض نمایید

برای جلوگیری از خرابی های اساسی در گیربکس تیگو 5 خود و عدم پرداخت هزینه های بالای تعمیر گیرکس تیگو 5 خود بهتر است بطور دوره ای و مرتبط خودرو تیگو 5 خود را در یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تیگو 5 متخصص مانند گیربکس پکن چکاپ نمایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =