نفت بهران

نمودار قیمت سهم‌های روانکار حاکی از آن است که ارزش تمامی سهم‌های گروه پالایشگاه‌داران روانکارساز در شهریور بالا رفته است.

بازدهی معاملات سهم‌های صنعت روانکار در شهریورماه ارقام جالبی را مخابره کرده است. چراکه تمام سهم‌های این گروه در شهریورماه افزایش قیمت داشته‌اند. نگاهی به نمودار قیمت سهم‌های روانکار حاکی از آن است که ارزش سهام‌ این گروه در شهریور بالا رفته است. براساس معاملات، سهام نفت بهران که با نماد «شبهرن» در بازار سهام فعالیت می‌کند، در شهریورماه با رشد حدود ۱۴.۱۵درصدی بیشترین افزایش قیمت ماهانه را نسبت به رقبای خود ثبت کرده است.

همچنین «شسپا» در این ماه ۹.۸۱درصد افزایش قیمت داشته و دومین سهم پربازده این گروه لقب گرفته است. سهام نفت پارس با نماد «شنفت» نیز حدود ۶.۷درصد رشد قیمت داشت و جایگاه سوم پربازده‌ترین سهم روانکار را به دست آورد. در نهایت می‌توان به ایران با نماد «شرانل» اشاره کرد که حداقل سود یک و نیم درصدی داشته است.

در مورد بهران عملکرد شش‌ماهه پالایشگاهای صنعت روانکار نشان می‌دهد این شرکت با فروش ۱۳‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی و حجم ۳۴۱میلیون لیتری انواع محصولات با فاصله معنادار از سایر رقبا در جایگاه نخست قرار گرفته و به این ترتیب شرکت نفت بهران، با احتساب فروش شرکت‌های تابعه خود بیش‌از نیمی از سهم بازار داخلی را در اختیار دارد. گفتنی است شرکت‌های نفت سپاهان، نفت ایرانول و نفت پارس در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

نفت بهران از نظر فروش ریالی، ۳۸درصد، فروش مقداری ۱۳درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و با نرخ فروش بالاتر نسبت به رقبا، عملکرد مطلوبی را ثبت کرده است.

گروه نفت بهران ضمن کسب جایگاه نخست در تولید انواع محصولات روانکار، حلال‌های فرآیندی، پارافین، اسلک‌وکس و اکسترکت با در اختیار داشتن ۹ جایگاه سوخت مالکیتی و ۶ جایگاه سوخت برند، یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان سوخت در کشور است.

همچنین با گسترش مجموعه‌های بهران‌پلاس این شرکت اقدام به توزیع دقیق‌تر و با کیفیت‌تر محصولات خود در استان‌های تهران و البرز کرده است. در این مراکز مشتریان بدون‌واسطه با محصولات تامین شده از پالایشگاه روبه‌رو می‌شوند و عملیات تعویض روانکار آنها تحت نظارت شرکت نفت بهران بوده که این موضوع باعث اطمینان خاطر بیشتر برای مشتری ایرانی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =