گیربکس‌های صنعتی با توجه به کاربرد و همچنین تنوع، بخش وسیعی از بازار را پوشش می‌دهند.

این قطعه براساس نوع به گیربکس حلزونی، گیربکس مخروطی-حلزونی و گیربکس سیاره‌ای تقسیم می‌شود و در صنعت برق، صنعت فولاد، معدن و موادمعدنی و تصفیه فاضلاب کاربرد دارد. البته باید به این مهم اشاره کرد که جغرافیای تولید و همچنین بازار مصرف این قطعه آمریکای‌شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای‌جنوبی، خاورمیانه و آفریقاست.

با توجه به‌گستردگی بازار و همچنین کاربرد این قطعه تخمین زده می‌شود ارزش این بازار تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۲۸.۳۳ میلیارد دلار برسد و البته انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹ بازار گیربکس‌های صنعتی ارزش ۳۴.۸۰ میلیارد دلار را تجربه کند که بر این اساس در دوره پیش‌بینی (۲۰۲۹-۲۰۲۴) ۴.۲۰ درصد رشد خواهد کرد.

پیش‌از این «Kings Research» براساس داده‌ها پیش‌بینی کرده بود ارزش بازار گیربکس صنعتی از ۲۷.۱۹ میلیارددلار در سال ۲۰۲۳ به ۳۳.۴۰ میلیارددلار تا سال ۲۰۲۸ افزایش یابد که CAGR (نرخ رشد مرکب سالانه) ۴.۲۰درصدی را در طول دوره پیش‌بینی به‌ثبت می‌رساند. هرچند نباید فراموش کرد که در میان‌مدت، عواملی مانند افزایش پذیرش اتوماسیون صنعتی در بخش‌های مختلف صنعتی از جمله تولید، فولاد، غذا و نوشیدنی این بازار را در دوره پیش‌بینی هدایت خواهد کرد.

از سوی ‌دیگر انتظار می‌رود کاهش سرعت فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی بر بازار گیربکس صنعتی تاثیر منفی بگذارد و درنتیجه رشد بازار را مهار کند. با این ‌حال تقاضای روبه‌رشد برای گیربکس‌های کم‌مصرف در سال‌های آینده فرصت‌های زیادی را در اختیار بازار گیربکس صنعتی جهانی قرار خواهد داد.

گیربکس‌های حلزونی کارآمدترین گیربکس‌های تولیدشده در صنعت هستند و با راندمان ۹۸ درصدی بعد از گیربکس‌های سیاره‌ای در رتبه دوم قرار دارند.

گیربکس‌های حلزونی به‌دلیل راندمان بالا و قابلیت‌های تولید رانش بالا، در صنایع عمده مانند کود، خودرو، فولاد، کارخانه‌های نورد، صنایع برق و بندر و همچنین در بخش‌های تولیدی مانند نساجی، پلاستیک و موادغذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیربکس‌های حلزونی در خودروسازی و در کاربردهای صنعتی متوسط و سنگین استفاده می‌شوند؛ زیرا می‌توانند سرعت و بارهای بالا را تحمل کنند.

طراحی و ساخت ماژولار این قطعه مزایای مهندسی و عملکردی زیادی را ارائه می‌دهد؛ از جمله درجه بالای قابلیت تعویض قطعات و مجموعه‌های فرعی که همین موضوع سبب صرفه‌جویی قابل توجهی در تولید و حفظ بالاترین سطح یکپارچگی قطعات می‌شود. افزایش تولید خودرو سبب رشد تقاضا برای چرخ‌دنده‌های مارپیچ می‌شود.

براساس گزارش سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری، در سال ۲۰۲۲ تقریبا ۸۵ میلیون‌دستگاه وسیله‌نقلیه موتوری در سراسر جهان تولید شده که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر بیش ‌از ۶ درصدی نسبت به‌سال قبل از آن است. بنابراین با توجه به‌عوامل فوق انتظار می‌رود بخش گیربکس حلزونی در دوره پیش‌بینی بازار را تحت‌سلطه خود درآورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =