کد خبر: 180446
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

هنگامی‌که به آمار فروش بخش سدان‌های لوکس کوچک از سال گذشته تا به امروز نگاه می‌کنیم، افت فروش فاحشی را می‌بینیم چراکه کراس‌اوورها و SUVهای کوچک قسمت زیادی از فروش این بخش را تصاحب کرده‌اند.

به گزارش اخبار خودرو ،هنگامی‌که به آمار فروش بخش سدان‌های لوکس کوچک از سال گذشته تا به امروز نگاه می‌کنیم، افت فروش فاحشی را می‌بینیم چراکه کراس‌اوورها و SUVهای کوچک قسمت زیادی از فروش این بخش را تصاحب کرده‌اند. بااین‌حال خودروهایی مانند آکورا TLX سعی دارند در همین بازار روبه افول نیز جای خود را پیدا کنند. این در حالی است که سدان لوکس آکورا دائماً از سوی مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی نیز تهدید می‌شود. پس از یک هفته و حدود ۱۳۰۰ کیلومتر رانندگی قصد دارم تجربهٔ رانندگی با این سدان بی‌سروصدای ژاپنی را بیان کنم. این‌یک سدان کاملاً لوکس است اما آن‌قدر آماده نیست که بتواند رقیبان سرسخت المانی خود را شکست دهد.

۲۰۱۷-acura-tlx-review-538x303

محاسن نسخه‌ای از پیشرانهٔ ۳٫۵ لیتری V6 که در طیف وسیعی از محصولات آکورا/هوندا استفاده می‌شود در زیر کاپوت TLX قرار دارد. حداکثر قدرت این موتور ۲۹۰ اسب بخار است که برای چنین سدانی حتی بیش‌ازاندازه به نظر می‌رسد و باعث می‌شود ماشین سرعت بالایی در بزرگراه‌ها داشته باشد. گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز موجب لذت بردن بیشتر از رانندگی می‌شود. آکورا TLX سدانی مناسب و معقول است که نه آشکارا اسپرت و نه به‌طور کامل خانوادگی است. بله اکثر محصولات بیوک در سرعت‌های بالا ساکت‌تر از آکورا هستند و در جاده‌های ناهموار هندلینگ کمی بهتری دارند اما آن‌ها در یک رانندگی تهاجمی به‌مراتب چالاکی کمتری از TLX دارند. همچنین اگرچه دیفرانسیل عقب‌های مرسدس بنز و ب‌ام‌و ذاتاً بیشتر سرگرم‌کننده هستند اما راندن آن‌ها به‌آسانی TLX نیست. البته لکسوس در این مورد متفاوت است. طراحی داخلی این خودرو کاملاً پیشرو است و به دلیل طراحی زیبا و محافظه‌کارانه‌اش برای سال‌ها جذاب باقی می‌ماند (غیر از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی). کیفیت اجزاء داخلی خودرو نیز بسیار بالا است زیرا آکورا همواره ارزش برند خود را به‌خوبی حفظ می‌کند. معایب TLX در همهٔ قسمت‌ها بهترین نیست. سدان‌هایی در این کلاس شگفت‌انگیز خواهند بود که سریع‌تر، ارزان‌تر، کارآمدتر، ساکت‌تر، جذاب‌تر و… باشند درحالی‌که آکورا در هیچ‌یک از این موارد برتری خاصی ندارد. البته خریداران عمدتاً به‌طور کامل تمامی این موارد را بررسی نمی‌کنند اما داشتن یکی دو مورد از آن‌ها قطعاً به اعتبار یک خودرو کمک قابل‌توجهی می‌کند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی TLX بسیار کاربردی است و تا حد زیادی تلاش شده که برای استفاده، آسان احساس شود؛ اما این سیستم دارای دو صفحه‌نمایش است که گیج‌کننده هستند. هرچند این امر موجب می‌شود که راننده قادر به دیدن اطلاعات بیشتری باشد اما در مدیریت آن‌ها خلل ایجاد می‌شود و معمولاً جهت استفادهٔ کامل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی باید خودرو را متوقف کرد. من شخصاً با سیستم دکمه‌ای گیربکس مشکلی ندارم اما به‌عنوان یک خریدار به نظر می‌رسد بهتر بود آکورا از سیستم مرسوم‌تر و ساده‌تری برای این کار استفاده می‌کرد. هرچند ممکن است به خاطر سپردن فشار یک دکمه به عقب برای معکوس کشیدن منطقی باشد اما حرکت دادن یک لیور یا کشیدن یک دکمه به سمت بیرون برای تعویض دنده احساس بسیار عجیب‌وغریبی دارد. رقبا آئودی A4، مرسدس بنز C کلاس، ب‌ام‌و سری ۳، کادیلاک ATS، لینکلن MKZ، بیوک ریگال، اینفینیتی Q50، لکسوس IS، ولوو S60 و جگوار XE مشخصات فنی
Acura TLX 2017
پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6
قدرت ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۲ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ۹٫۴ لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۷۱۲ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۰۵ لیتر
قیمت پایه ۳۱,۹۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۵,۷۴۰ دلار
[gallery ids="180448,180449,180450,180451,180452,180453,180454"] منبع:پدال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =