کد خبر: 182642
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

تولید مدل‌های فانتزی جیپ با بدنه‌های سفارشی قدیمی ولی تجهیزات مدرن، سنتی است که مدت‌ها در این کارخانه متداول شده؛ اما اکنون در سما شو، دوج نیز ایده مشابهی را به کار گرفته است.

به گزارش اخبار خودرو ، کانسپت شیکداون (Shakedown) بر مبنای چلنجر ۱۹۷۱ با حفظ تقریبا تمام جزئیات، از جمله موتور و شاسی ساخته شده است و نتیجه کار یک اتوموبیل مدرن با ظاهری رترو از آب درآمده است.

[caption id="attachment_182643" align="aligncenter" width="600"]دوج چلنجر شیکداون دوج چلنجر شیکداون[/caption]

کار بر روی بدنه با توجه به ساختار اورجینال چلنجر یکی از بخش‌های پیچیده محسوب می‌شد. با این حال دوج تصمیم گرفت ساختار یکپارچه بدنه را به چند سازه مختلف تقسیم کند و تمام آن‌ها را  به طوری بر روی یک شاسی سوار کند که در صورت لزوم بتوان هر بخش را به طور جداگانه پیاده کرد.

[caption id="attachment_182644" align="aligncenter" width="600"]دوج چلنجر شیکداون دوج چلنجر شیکداون[/caption]

بر روی این شاسی تعلیقی با ارتفاع پایین، ترمزهای چلنجر هلکت و یک موتور۶٫۴ لیتری V8 سوار شده که قدرت آن از طریق یک گیربکس شش دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شیکداون به سیستم ورودی هوای سرد و اگزوزهای سفارشی مجهز شده که به آن در تولید ۴۸۵ اسب بخار قدرت کمک می‌کنند.

[caption id="attachment_182645" align="aligncenter" width="600"]دوج چلنجر شیکداون دوج چلنجر شیکداون[/caption]

دوج با انجام اصلاحاتی بر روی بدنه به چابک‌تر شدن خودرو کمک کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به حذف دستگیره درها، نوار فلزی دور شیشه و چراغ‌های راهنمای کناری اشاره کرد که ظاهری هموارتر به خودرو می‌دهند. در کنار آن از چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و جلو پنجره چلنجر ۲۰۱۷ نیز استفاده شده است.

[caption id="attachment_182646" align="aligncenter" width="600"]دوج چلنجر شیکداون دوج چلنجر شیکداون[/caption]

شیکداون همچنین از رینگ‌های ۲۰ اینچی در تایرهای عقب و رینگ‌های سفارشی ۱۹ اینچی در تایرهای جلو برخوردار است. در دو طرف بدنه، عبارت ۳۹۲ به رنگ قرمز حک شده که اشاره به حجم موتور ۳۹۲ اینچ مکعبی شیکداون دارد.

[caption id="attachment_182647" align="aligncenter" width="600"]دوج چلنجر شیکداون دوج چلنجر شیکداون[/caption]

در طراحی داخلی نیز دوج تغیییراتی مشابه با شاسی اعمال کرده است. دو صندلی اسپرت وایپر به همراه فرمان وایپر  نصب شده و صندلی‌های عقب حذف شده‌اند.

[caption id="attachment_182651" align="aligncenter" width="600"]دوج چلنجر شیکداون دوج چلنجر شیکداون[/caption]

اهرم تعویض دنده گیربکس از چلنجر هلکت ۲۰۱۷ به عاریت گرفته شده و ظاهر نشانده‌ها و داشبورد اگرچه فرم کلاسیک خود را حفظ کرده است اما  استفاده از فیبر کربن در کنسول وسط، و چرم در داشبورد و پنل درب‌ها خودنمایی می‌کند.

منبع : autoblog

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شایان IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    3 2
    عالی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =