آسنا

یکی از سوالاتی که تعدادی از مخاطبان درخصوص تجربه رانندگی با آسنا مطرح کرده‎اند، این است: «آیا آسنا کابین بی‎صدایی دارد؟» در پاسخ به این سوال باید گفت؛ آری. کابین آسنا به‎ویژه در مقایسه با کابین بسیاری از خودروهای دیگر، یک کابین بی‎صداست.

به گزارش «اخبار خودرو»،  روز سه‎شنبه هفته گذشته در دومین بخش از این مطلب، از تجربه رانندگی با پیکاپ آمیکو در مناطق ییلاقی و ساحلی گفتیم و تجربه پیمودن شیب‎های لغزنده و نیز عبور از رودخانه با آسنا را بازگو کردیم. اما درخلال انتشار این دو قسمت با ارسال نظرات و نکاتی نیز از سوی مخاطبان  روبه‎رو بودیم که انعکاس آن‎ها در مطلع این قسمت مطلب، خالی از لطف نیست.

ا زجمله دوستی که در نمایشگاه مرکزی ارس‎خودرودیزل پشت فرمان آسنا نشسته بود و می‎گفت: «برای افراد قدکوتاه نقاط کور فراوانی در زمان حرکت این خودرو وجود دارد و میدان دید برای این‎گونه افراد در زمان پارک، تغییر مسیر و پیچیدن با پیکاپ آمیکو کافی نخواهد بود.»

به گفته این مخاطب عزیز، نبود پله رکاب و نداشتن دستگیره ستون برای سهولت سوارشدن از دیگر ایراداتی است که می‎توان به آسنا گرفت. وی همچنین طراحی زاویه نشستن در این خودرو را برای افراد کوتاه‌قد نامناسب می‎دانست و به‎شوخی می‎گفت شاید هم رانندگی با پیکاپ مناسب افراد قدکوتاه نباشد. اما باید گفت این مشکل را گاه می‎توان با افزودن آپشن تنظیم ارتفاع صندلی حل کرد، مگر آن‎که قد راننده به حدی کوتاه باشد که با افزایش ارتفاع صندلی امکان تماس کف پای او با پدال‎ها از بین برود. اما درمجموع باید گفت آینه‌های آسنا که نسبت به آینه‌های دیگر پیکاپ‌ها بزرگ‎تر طراحی شده‎اند، نقطه کوری در قسمت عقب خودرو باقی نگذاشته‎اند اما این موضوع مشروط به آن است که هنگام تغییر مسیر و پیچیدن با آن چشم از آینه‎ها برندارید.

در زمان پارک‎کردن نیز به کمک دوربین دنده‎عقب نقطه‌کوری باقی نمی‎ماند. یکی از مخاطبان دیگر نیز به نبود سانروف در این خودرو ایراد گرفته بود البته باید گفت این آپشن چندان در سگمنت پیکاپ مرسوم نیست.

آیا آسنا کابین بی‎صدایی دارد؟

یکی از سوالاتی که تعدادی از مخاطبان درخصوص تجربه رانندگی با آسنا مطرح کرده‎اند، این است: «آیا آسنا کابین بی‎صدایی دارد؟» در پاسخ به این سوال باید گفت؛ آری. کابین آسنا به‎ویژه در مقایسه با کابین بسیاری از خودروهای دیگر، یک کابین بی‎صداست، یعنی نه با صدای آزاردهنده موتور در قسمت جلو مواجه هستیم، نه با صداهایی که معمولا از قسمت عقب خودروهای SUV و به‎ویژه وانت‎ها می‎شنویم. اما باید اذعان داشت که ارتعاش و نویز فن سیستم ایرکاندیشن خودرو داخل کابین شنیده می‎شود. اگر این نویز و لرزش به‌دلیل سیستم تهویه مطبوع نباشد، مربوط‌به کارکردن موتور، روشن‎شدن فن رادیاتور، ضعف در کالیبراسیون اتاق خودرو یا کیفیت مونتاژ آن خواهد بود. اما این مشکل نیز با عایق‎بندی، کالیبراسیون دقیق یا نصب ارتعاش‎گیرها و نویزگیرها قابل حل است.

کیفیت رنگ و سیستم سوخت دوگانه

کیفیت رنگ آسنا و نیز عملکرد سیستم سوخت‌دوگانه، از دیگر سوالات مطرح‎شده توسط مخاطبان روزنامه «دنیای‌خودرو» است. در این خصوص نیز باید گفت در نمونه‎ای که ما مورد تست قرار دادیم، رنگ خودرو از کیفیت بسیاربالایی برخوردار بود و به‎ویژه در معابر باریک جنگلی که گاه مماس با درختان به شیب‎پیمایی با آسنا می‎پرداختیم، مقاومت سطوح رنگ آن کاملا محسوس بود. در مورد عملکرد سیستم سوخت دوگانه نیز باید صحه گذاشت که با تغییر وضعیت از حالت بنزین به گاز هیچ‌گونه تغییری در کشش و عملکرد موتور این پیکاپ مشاهده نمی‌شود.

یک پیشنهاد برای پلیس

 فورد F150 یکی از خودروهای ناوگان نیروهای پلیس آمریکاست. نسخه‎ای که از این خودرو برای این منظور استفاده شده،Police Responder  نام دارد. آسنا نیز که از نظر ابعاد، یک سر و گردن از تمام خودروهای چندمنظوره موجود در کشور بالاتر است، می‎تواند خودرو مناسبی برای پلیس راهور باشد، به‎ویژه آن‎که فضای بزرگ داخل کابین آسنا دید بسیار خوبی را در اختیار نیروهای پلیس قرار خواهد داد و موجب اِشراف و تسلط کامل آن‎ها بر جاده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =