کد خبر: 228826
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

قیمت بلیت تک سفره حومه ۱۷۰۰ تومان تعیین شده و مسافران ایستگاه‌های گلشهر محمدشهر، کرج، اتمسفر و گرمدره درخط ۵ باید در هنگام سفر از این بلیت استفاده کنند.

به گزارش «اخبار خودرو​» به نقل از ایسنا،نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از اعمال قیمت های جدید بلیت متروی تهران و حومه از امروز پنجشنبه ۱ خرداد ماه ۹۹ خبر داد.

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه قیمت‌ بلیت‌ مترو برای بلیت تک سفره 1500 تومان تعیین شده است، گفت: این بلیت مخصوص استفاده در تمامی خطوط متروی تهران (به جز ایستگاه‌های هشتگرد، حومه ای و فرودگاه امام خمینی (ره) می باشد.

وی افزود: قیمت بلیت تک سفره حومه ۱۷۰۰ تومان تعیین شده و مسافران ایستگاه‌های گلشهر محمدشهر، کرج، اتمسفر و گرمدره درخط ۵ باید در هنگام سفر از این بلیت استفاده کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه ناحیه بندی ایستگاه های حومه‌ای نیز همانند خطوط درون شهری انجام شده، تصریح کرد: در صورت استفاده از کارت بلیت، شهروندانی که از مسافت‌های کوتاه تری استفاده می کنند می توانند با زدن کارت در هنگام خروج هزینه کمتری را پرداخت کنند.


وی خاطرنشان کرد: مبلغ کسر شده از کارت بلیت مسافرانی که در هنگام خروج از ایستگاه به هر دلیلی کارت بلیت خود را به دستگاه های کارتخوان خروجی ارائه ندهند همانند بلیت های تک سفرخواهد بود.


نایب رئیس هیات مدیره گفت: بلیت تک سفره هشتگرد مخصوص استفاده مسافران ایستگاه هشتگرد درخط پنج ۵۰۰۰ تومان و تک سفره فرودگاه امام خمینی (ره) مخصوص استفاده مسافران ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) در خط یک همانند سال گذشته بدون افزایش ۹۰۰۰ تومان تعیین شده است.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه همانند سنوات گذشته استفاده از کارت بلیت های مبلغ دار به منظور تشویق مسافران جهت استفاده از تخفیف، متناسب با مسافت طی شده اعمال می شود، تصریح کرد: در صورت استفاده از این کارت‌ها حداکثر تا 50 درصد تخفیف نسبت به بلیت تک سفره داخل شهر برای مسافران داخل شهری وحداکثر تا 25 درصد تخفیف نسبت به بلیت تک سفره حومه برای مسافران حومه تعیین شده است.


مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه افزود: 10 درصد تخفیف نسبت به بلیت تک سفره فرودگاه برای مسافران فرودگاه امام خمینی(ره) وپنج درصد تخفیف نسبت به بلیت تک سفره هشتگرد برای مسافران هشتگرد تعیین شده است.


نوبخت خاطرنشان کرد: در هنگام ثبت ورود توسط مسافران دارای کارت بلیت مبلغ دار، کمترین بهای کارت بلیت مبلغ دار از اعتبار کارت افراد کسر می شود و در هنگام ثبت خروج و با توجه به مسافت طی شده مابه ‌التفاوت مبلغ سفر از اعتبارکارت ایشان کسر می‌شود. همچنین در صورتی که دارندگان کارت بلیت مبلغ دار در هنگام خروج، بلیت خود را در دستگاه‌های کنترل قرار ندهند، مابه‌التفاوت بالاترین بهای کارت بلیت مبلغ‌دار، از اعتبار کارت ایشان کسر می‌گردد.


بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین المل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: مسافرانی که قبلا بلیت های تک سفره کاغذی خریداری کرده بودند تا یک هفته فرصت دارند از همان بلیت های قدیمی در شبکه مترو استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =