کد خبر: 228880
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

جنرال‌ موتورز می‌گوید به باتری خودرو با دوام یک‌میلیون مایل (یک‌میلیون و 600هزار کیلومتر) تقریبا دست یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،جنرال‌ موتورز می‌گوید به باتری خودرو با دوام یک‌میلیون مایل (یک‌میلیون و 600هزار کیلومتر) تقریبا دست یافته است. به گزارش رویترز، هدف تمام خودروسازان رسیدن به فناوری باتری‌های خودرو است که هم دوام طولانی داشته باشد و هم پیمایش به ازای هر بار شارژ آن خیلی زیادتر از رقبا باشد. حالا جنرال موتورز می‌گوید به دوام بالای باتری خودرو خیلی نزدیک شده است. اما عدد یک‌میلیون، آن قدر خیره‌کننده است که 6 عدد صفر آن باعث خبرساز بودن آن می‌شود. 
جنرال‌موتورز می‌گوید در حال کار روی نسل بعدی باتری‌های اولتیوم ultium است که در ماه مارس رونمایی کرده بود. داوگ پارکز قائم‌مقام اجرایی جنرال‌موتورز در جمع کنفرانس اینترنتی سرمایه‌گذاران این خبرها را منتشر کرد، اما از زمان تولید انبوه این باتری‌های بادوام سخنی به میان نیاورد؛ فقط گفت: «چند تیم در جنرال‌موتورز روی پیشرفت باتری‌ها کار می‌کنند و دیگر قرار نیست الکترود کوبالت در باتری استفاده شود و تمرکز روی الکترولیت‌های حالت جامد است که سرعت شارژ آن بسیار بالا است.» 
باتری‌های خودروهای برقی فعلی به‌طور متداول بین 100 تا 200 هزار مایل دوام می‌آورند و بعد از آن صاحبان خودرو مجبور به تعویض آن‌ها می‌شوند که هزینه بسیار سنگینی روی دست مالکان خودروهای برقی می‌گذارد. در اوایل ماه مه، تسلا هم خبر از همکاری با باتری‌ساز خودروهای برقی در چین به نام CATL خبر داده بود. آن‌ها حتی گفته بودند که باتری‌های با دوام یک‌میلیون مایل تا اواخر همین امسال یا اوایل سال بعد عرضه خواهند شد. شرکت چینی CATL برای سایر خودروسازان باتری تامین می‌کند و جنرال‌موتورز و شرکت سایک (SAIC) هم از مشتریان این باتری‌ساز چینی هستند. 
جنرال‌موتورز که از باتری‌های پیشرفته اولتیوم در ماه مارس رونمایی کرد، برای طراحی و تکوین این باتری 2.3میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داده و جوینت‌ونـــــــــچر خود با شرکت کره جنوبی LG Chem  را نیز شرکت اولتیوم‌سلز (Ultium Cells LLC) نام‌گذاری کرده است. 
آدام کوایاتکووسکی، قائم‌مقام مهندسی در قوای محرکه برقی جنرال‌موتورز در یک کنفرانس اینترنتی جداگانه نیز خبر داد جنرال‌موتورز و ال‌جی‌کِم، انواعی از راه‌ها را برای کاهش قیمت باتری و افزایش دوام و پیمایش امتحان می‌کنند. این دو شریک در فعالیت‌هایی نظیر معدن، فلزات گران‌بها و پالایش فلزات نیز همکاری دارند. مری بارا، مدیرعامل گروه خودروسازی جنرال‌موتورز اوایل سال 2020 تاکید داشت این خودروساز تا سال 2025 فروش سالانه خودروهای برقی در آمریکا و چین را به یک‌میلیون دستگاه خواهد رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =