باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی کاربراتوری بهره می‌برد و این سیستم به‌دمای محیط حساسیت بسیار دارد، در زمان کاهش یا افزایش دما عملکرد این سیستم با اختلال مواجه خواهد شد. 

 موتورسیکلت 125 سی‌سی مدل 95 دارم که در زمان گرم شدن پیشرانه، ریپ می‌زند و به‌یکباره دچار مکث درعملکرد ‌شده و برای مدت‌زمان کوتاهی با افت یکباره و شدید قدرت مواجه می‌شود. از سوی دیگر به‌تازگی ‌توپی‌های چرخ موتورسیکلتم را تعویض کرده‌ام و از آن زمان موقع حرکت روی ناهمواری معابر سطح شهر، ضربه و کوبش بسیاری از ناحیه چرخ‌ها به‌موتورسیکلت وارد می‌شود؛ مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی کاربراتوری بهره می‌برد و این سیستم به‌دمای محیط حساسیت بسیار دارد، در زمان کاهش یا افزایش دما عملکرد این سیستم با اختلال مواجه خواهد شد. 
درهمین‌راستا افزایش دمای محیط، راندمان سیستم کاربراتوری را کاهش می‌دهد و اینرسی گاز و همچنین انرژی جنبشی بالای مولکول‌های هوا درعملکرد و روند کاری این سیستم اختلال ایجاد می‌کند و در نتیجه پیشرانه موتورسیکلت به‌اصطلاح ریپ می‌زند. 
البته به‌یاد داشته باشید که معیوب شدن سوزن ژیگلور نیز که وظیفه رساندن سوخت کافی به‌سیلندر را برعهده دارد، سبب بروز چنین حالتی می‌شود؛ بنابراین باید این قطعه مکانیکی مورد بررسی قرار گیرد و درصورت نیاز تعویض شود. اما در نظر داشته باشید اگر سوزن ژیگلور معیوب نباشد و به‌درستی کار کند، باید پیکاپ سیستم جرقه‌زنی که درکامل کردن مدار جرقه نقش بسیار مهمی دارد بررسی شود تا درصورت خرابی برای رفع مشکل تعویض شود. 
اما درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما، با توجه به‌‌آنچه شما بیان کردید باید کمک‌فنر و قطعه فنر بررسی شود که درصورت معیوب بودن، برای رفع مشکل تمام یا هر قسمت از مجموعه که لازم باشد تعویض شود. همچنین از دیگر پارامترهای موثر در سواری تایر است. بنابراین برای داشتن حس سواری باکیفیت، همواره از تایرهای مرغوب و معتبر استفاده کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =