هنگام تولید یک محصول یا سیستم، ممکن است در ابتدا طراح استراتژی را تعریف کند که منجربه‌عدم‌عملکرد صحیح خودرو شود. بنابراین در نسل‌های بعدی اصلاحاتی صورت می‌گیرد.

در برخی خودروهای چینی مجهز به‌گیربکس اتوماتیک CVT حالت دستی در گیربکس حذف شده و دلیل آن را بهبود عملکرد گیربکس می‌دانند. اما درشرایط ضروری و درصورتی که نیاز به استفاده از دنده معکوس باشد، چه‌می‌توان کرد؟ 

به گزارش «اخبار خودرو»،هنگام تولید یک محصول یا سیستم، ممکن است در ابتدا طراح استراتژی را تعریف کند که منجربه‌عدم‌عملکرد صحیح خودرو شود. بنابراین در نسل‌های بعدی اصلاحاتی صورت می‌گیرد. گیربکس‌های اتوماتیک در اجرای فرمان الکتریکی که به‌وسیله راننده توسط لیور دنده به‌گیربکس ارسال می‌شود، تاخیر دارند و برای حل این مشکل مهندسان حالت تعویض دنده دستی را روی گیربکس تعبیه کرده‌اند و این حالت رفته‌رفته جزو یکی از آپشن‌های پرطرفدار گیربکس‌های اتوماتیک شد. بنابراین خودروسازان سعی کردند درکنار ایجاد عملکرد مناسب برای یک مدل خودرو نیاز بازار را نیز پاسخ دهند و این حالت تعویض دنده در بسیاری از محصولات دیده می‌شود. 
اما درمورد آنچه شما بیان کردید، می‌توان گفت کمپانی خودروساز با فراهم کردن شرایط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری درگیربکس، عملکرد آن را به‌حدی هوشمند کرده و البته تعویض دنده‌ها را تسریع بخشیده که نیازی به‌حالت تعویض دنده به‌صورت دستی نیست. هرچند که درشرایط اضطراری اگر راننده سریع و پی‌درپی ترمز کند، به‌سرعت دنده معکوس ایجاد خواهد شد. اما کمپانی‌های بزرگ خودروسازی هیچ‌گاه این حالت را از روی مدل گیربکس حذف نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

آخرین اخبار