لنت

 افزایش قیمت لنت‌ترمز در بازار و تفاوت قیمت‌ها از مغازه‌ای به‌مغازه دیگر و از یک بنکدار به‌بنکدار دیگر درحالی این روزها رواج یافته که اصولا تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و این امر سبب شده است بر عملکرد خرده‌فروشان نظارت مناسبی نداشته باشند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، افزایش قیمت لنت‌ترمز در بازار و تفاوت قیمت‌ها از مغازه‌ای به‌مغازه دیگر و از یک بنکدار به‌بنکدار دیگر درحالی این روزها رواج یافته که اصولا تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و این امر سبب شده است بر عملکرد خرده‌فروشان نظارت مناسبی نداشته باشند.
به‌عقیده یکی از کارشناسان صنعت و فعال بازار خودرو، عدم‌نظارت از سوی تولیدکنندگان سبب شده است این قطعات به‌میزان چشمگیری انبار شوند. حمیدرضا امیری‌مقدم به روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «عدم‌کنترل بازار سبب افزایش پدیده انبار در صنعت لنت، روغن و لاستیک شده است. چرا که این محصولات در بازه‌های سه تا 4 ماهه فاسدشدنی نیستند و به‌دلیل نقدشوندگی بالا از بهترین کالاها برای انبار کردن به‌حساب می‌آیند.»
وی می‌افزاید: «درعین حال ارزش نقدی این محصولات نیز در بازه‌های زمانی طولانی نه‌تنها حفظ شده بلکه افزایش می‌یابد. استدلال من این است که شرکت‌های لنت، روغن و لاستیک مسئول هستند و سازمان تعزیرات باید وظیفه نظارت بر این بخش را به‌عهده خود آن‌ها بگذارد.»
این کارشناس همچنین با بیان اینکه صنف لنت‌فروش‌ به‌شکل نقدی معامله می‌کند، می‌گوید: «به‌نظر من بازار لنت باید توسط تولیدکنندگان کنترل شود.»
امیری‌مقدم درپاسخ به این پرسش که در حال حاضر وضعیت بازار لنت و همچنین تولیدکنندگان به‌چه صورت است؟ می‌گوید: «بازار در حال حاضر راکد است و به‌دلیل برخی مسائل، سود شرکت‌های زیرپله‌ای به‌مراتب بیش‌تر از شرکت‌های تولیدکننده لنت است. چرا که قیمت‌های کارخانه‌ای بالا رفته و دیگر جوابگو نیست و مشتریان سراغ محصولات زیرپله‌ای می‌روند.»
وی با اشاره به‌افزایش قیمت لنت در ماه‌های گذشته تاکید می‌کند: «افزایش قیمت‌ها مانند شمشیر دولبه است و همان‌طور که در کوتاه‌مدت برای شرکت‌ها نقدینگی ایجاد و تامین می‌کند، همان‌قدر هم برای بازار محصولات جعلی و تقلبی ظرفیت‌ساز خواهد بود.» امیری‌مقدم در ادامه می‌افزاید: «افزایش قیمت درشرایط فعلی دردی از صنعت تولید لنت دوا نمی‌کند و برعکس زمینه‌ساز رشد بیش‌تر شرکت‌های زیرپله‌ای با محصولاتی بی‌کیفیت و غیراستاندارد می‌شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

آخرین اخبار