کد خبر: 243672
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
اجاره خودرو

خدمات اجاره ماشین یکی از روش‌هایی است که در آن نیاز به خرید خودرو ندارید و برای رسیدگی به امور شخصی خود می‌توانید ماشین مورد نظر را به هر مدتی که نیاز هست در اختیار داشته باشید. این خدمات به دو روش اجاره خودرو با راننده و اجاره ماشین بدون راننده به مشتریان ارائه می‌شود.

مشکلات اجاره خودرو بدون راننده چیست؟

اجاره خودرو بدون راننده به معنی رانندگی با خودروی فرد دیگر با پرداخت هزینه می‌باشد. شما در این روش می‌توانید تجربه‌ی رانندگی با انواع خودروی لوکس و لاکچری را داشته باشید. بدون نیاز به پرداخت هزینه تاکسی و صرف زمان اضافه می‌توانید سوار بر خودروی مورد علاقه‌تان شوید و بدون محدودیت مکانی و زمانی برای سفر و گردش اقدام کنید.

مزایای اجاره خودرو بدون راننده را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید:

· رانندگی با خودروی مورد علاقه

· صرفه جویی در هزینه

· رفتن به سفر با خودروی مورد علاقه

· استفاده در مراسم عروسی

· استقلال در زمانی و مکانی برای رفتن به هر محلی

در سرویس اجاره خودرو بدون راننده‌ ماشین را می‌توانید با محدودیت حداقل 3 روزه رنت کنید. این روش با توجه به مزایایی که گفته شد دارای مشکلات و معایبی هم هست که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

مشکلات اجاره خودرو بدون راننده چیست؟

9 مشکل در اجاره خودرو بدون راننده

به مهمترین مشکلاتی که در اجاره خودرو بدون راننده ممکن است با آن مواجه شوید اشاره می‌کنیم:

1- مشکلات فنی خودرو:

مشکلات فنی، جزو مواردی‌ست که باید از سمت شرکت قبل تحویل خودرو به شما برطرف شود؛ اما در صورتی که در طول مسیر خودرو دچار نقص فنی شود می‌بایست به سرعت با شرکت تماس بگیرید که یا خودرو را تغییر دهد یا مشکل را برطرف سازد.

2- عدم تمیز بودن خودرو:

بسیاری از شرکت‌ها خودروی کثیف تحویل می‌دهند. در صورتی که موظف هستند ماشین را کارواش رفته در اختیار فرد اجاره کننده قرار دهند.

3- عدم تحویل خودرو در زمان مشخص شده:

زمانی که شما خودرو را رزرو می‌کنید می‌بایست زمان و مکان تحویل را مشخص کنید و طبق همان جایی که درخواست کردید ماشین در اختیار شما قرار گیرد؛ اما ممکن است شرکت به تعهدات خود عمل نکند و در زمان مقرر خودرو را به شما تحویل ندهد در این صورت ممکن است دچار مشکل شوید و به کارهای مورد نظر خود نرسید یا با تاخیر برسید؛ به طور مثال اگر شما اقدام به اجاره خودرو در فرودگاه مهرآباد کنید برای رسیدن به فرودگاه زمانتان محدود است و در صورت تاخیر ممکن است از پرواز جا بمانید؛ پس وقت شناس بودن کارشناسان مهم است.

4- عدم تحویل خودروی مورد نظر شما:

توجه کنید زمانی که اقدام به رزرو ماشین می‌کنید، حتما باید مدل و رنگ خودرو را بدانید، زیرا ممکن است شرکت بدون اطلاع شما خودروی دیگری را جایگزین کند که مورد پسند شما نباشد. به طور مثال شما برای پیشواز مهمان خود اقدام به اجاره ماشین فرودگاه امام می‌کنید و نیاز است خودرویی لوکس در اختیار وی قرار گیرد، اما بدون هماهنگی ماشین تغییر کند که این موضوع ممکن است مشکل ساز شود.

5- نداشتن بیمه خودرو:

در زمان رزرو حتما در زمینه نوع بیمه خودرو اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین در زمان تحویل خودرو باید از نماینده شرکت درخواست بیمه نامه را نیز داشته باشید تا در صورت تصادف به پلیس ارائه دهید.

6- نداشتن مهارت رانندگی:

در زمان اجاره ماشین توجه به مهارت رانندگی یکی از ملزومات است. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید یا نباید آن خودرو را اجاره کنید، یا با راننده اجاره کنید یا حتما مهارت رانندگی را کسب کنید تا خسارتی برای ماشین پیش نیاید.

7- ارائه بیش از حد مدارک

در اجاره خودرو بدون راننده نیاز است که مدارک لازم برای اجاره خودرو را در زمان رزرو ارائه دهید؛ اما توجه کنید که شرکتی که از آن خودرو را اجاره می‌کنید معتبر و دارای مجوزهای مربوطه باشد زیرا مدارک و قیمت‌های کرایه ماشین بر اساس مصوبات خاصی خواهد بود و هیچ شرکتی به صورت غیرقانونی نمی‌تواند مدارک اضافه‌تری را درخواست دهد.

مشکلات اجاره خودرو بدون راننده چیست؟

8- امضای قرارداد

شرکت موظف است در زمان تحویل خودرو دو نسخه قرارداد که در آن اطلاعات راننده، اطلاعات ماشین، هزینه اجاره ماشین، نوع بیمه، مدت زمان کرایه و... را به طور کامل یادداشت شده است را در اختیار شما قرار دهد تا امضا کنید. در این صورت شما هم متوجه خواهید شد که هزینه مازادی نیاز نیست پرداخت کنید و همچنین با نوشتن تمام اطلاعات مطمئن خواهید شد در صورت بروز مشکل امکان انجام اقدامات قانونی وجود دارد. این قرارداد را باید تا پایان مدت زمان کرایه نزد خود نگهداری کنید.

9- محدودیت کیلومتری:

در اجاره خودرو بدون راننده شما باید حواستان به کیلومتر طی شده باشد. هر ماشین بسته به مدل و برند محدودیت کیلومتری متفاوتی دارد که در زمان اجاره باید از شرکت سوال کنید. در صورت رد شدن کیلومتر گفته شده شما باید مبلغی را به شرکت پرداخت کنید.

راه حل رفع مشکلات اجاره خودرو بدون راننده

با توجه به مواردی که در متن بالا گفته شد بسیاری از مشکلات مربوط به شرکت اجاره دهنده است؛ در صورتی که به درستی و با دقت شرکت رنت ماشین را انتخاب کنید قطعا با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد؛ اما انتخاب این مجموعه که بتواند بدون نقص باشد به سختی قابل شناسایی است، ما با تحقیقاتی که انجام داده ایم رنت کنیم را معرفی می‌کنیم.

مجموعه‌ی رنت کنیم جزو اولین شرکت‌های اجاره خودرو در ایران به شمار می‌رود که کارشناسانش توانسته اند بیشترین رضایت مشتری را داشته باشند. در این مجموعه شما با مشکلاتی همچون نقص فنی، کثیفی خودرو، عدم داشتن بیمه، نداشتن قرارداد درخواست مدارک بیش از حد، عدم تحویل به موقع خودرو و ... رو به رو نخواهید شد.

دلیل موفقیت این است که قبل از تحویل ماشین به مشتری، کارشناسان مجموعه موظف هستند به دقت خودرو را چک و کارواش رفته تحویل مشتری دهند. در صورتی که مشکلی برای خودرو پیش آید بلافاصله آن را تعویض و خودروی تمیزی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

در ضمن شما با اجاره ماشین از این مجموعه در طول 24 ساعت می‌توانید تماس بگیرید و مشکلات خود را اعلام کنید تا برطرف کنند.

در زمان کرایه خودرو با شما قراردادی بسته خواهد شد که در آن تمام نکات مهم اجاره خودرو یادداشت شده است که فرد و شرکت دچار مشکلی نشوند. این قرارداد در دو نسخه آماده می‌شود که نیاز به امضای دو طرف است و هر طرف یک نسخه را می بایست تا انتهای مدت اجاره نزد خود نگهداری کنند.

در زمینه بیمه نیز مجموعه به شما دو پیشنهاد بیمه متوسط و CDW را خواهد داد که بسته به انتخاب شما، بیمه نامه را در زمان تحویل خودرو در اختیار شما قرار خواهند داد. با دارا بودن هر کدام از انواع بیمه در صورت تصادف متحمل هزینه کمتری خواهید شد.

نمایندگان رنت کنیم از شما در مورد مهارت رانندگی پرس و جو خواهند کرد در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری داشته باشید به طور کامل و جامع شما را راهنمایی خواهند کرد تا تجربه‌ای عالی داشته باشید.

شما برای کرایه خودروی مورد علاقه خود به صورت بدون راننده کافیست از طریق ارسال پیام در واتساپ با نمایندگان شرکت در ارتباط باشید و مدارک خود را ارسال کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =