کد خبر: 247034
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

فروش خودرو معمولا با ریسک همراه بوده و هست. چه زمانی که فروش ماشین را به دوست و آشنا بسپاریم و چه زمانی که آن را به واسطه نمایشگاه‌دار و یا حتی در سایت‌های خرید و فروش خودرو آگهی کنیم؛ در همه شرایط دردسرهای فروش، همراه فروشنده است.

طی دهه گذشته که خودرو از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده، میزان خطرات ناشی از معامله آن هم به مراتب بیشتر شده است. به همین منظور باید پیش از معامله این کالای حساس که ممکن است تمام سرمایه زندگی باشد، همه ابعاد فروش در نظر گرفته شود. همچنین در کنار ابعاد حقیقی و حقوقی فروش خودرو، خدماتی که شامل فرآیند فروش می‌شود نیز حائز اهمیت است؛ ممکن است یک فروشنده راه سریع‌تر و دیگری راه آسان‌تری را انتخاب کند.

راه‌های فروش خودروی کارکرده

همانطور که اشاره شد، راه‌های فروش خودرو یا همان مدل‌های موجود در بازار متفاوت است و هر فروشنده یک راه را برای معامله انتخاب می‌کند که در حال حاضر مدل‌های مرسوم فروش خودرو در بازار به این شرح است:

  • فروش مستقیم خودرو به مصرف کننده نهایی
  • فروش مستقیم خودرو به واسطه
  • فروش با پلتفرم معامله خودرو

در ادامه هریک از روش‌ها به اختصار اشاره می‌شود:

فروش مستقیم خودرو به مصرف کننده نهایی

به طور معمول اولین تصور از فروش ماشین، معرفی به دوستان، آشنایان و اطرافیان و در مرحله بعدی آگهی کردن خودرو در سایت‌های آگهی آنلاین خودرو است. اما طی سال های اخیر با حذف تدریجی تبلیغات چاپی و حرکت به سمت آگهی‌های آنلاین، ریسک آگهی خودرو به روش‌های جدید نیز بیشتر شده است.

در این مدل فروش خودرو به مصرف کننده نهایی، برخلاف انتشار سریع آگهی خودرو در فضای وب و تماس‌های مکرر مصرف کنندگان، دردسرهای زیادی هم وجود دارد به طوری که سالانه تعداد زیادی شکایات حقوقی در معاملات فرد به فرد خودروهای دست دوم در بازار ثبت می‌شود. این دردسرها از نبود خریدار واقعی (دست به نقد) گرفته تا پردردسر بودن فرآیند معامله همچون تعویض پلاک، پرداخت خلافی و عوارض و ... علاوه بر اتلاف وقت، انرژی بیشتری هم از فروشنده گرفته می‌شود و در مقابل خدماتی هم نصیبش نمی‌شود.

در این روش، گرچه قیمت خودرو در آگهی آنلاین همان چیزی است که فروشنده اعلام کرده، اما معمولا به دلایل مختلفی از جمله وجود ایرادات فنی، رنگ و بدنه، تقاضای خرید کمتری دارد و معمولا با قیمت اعلام شده در آگهی، معامله‌ای صورت نمی‌گیرد و خودرو با قیمت کمتری معامله می‌شود. حتی در برخی موارد، ممکن است برخی خریداران حرفه‌ای، خود را همانند مصرف کننده نهایی جلوه دهند.

فروش مستقیم خودرو به واسطه

ممکن است برخی از فروشندگان خودرو به دلیل تجربه‌های ناخوشایند فروش ماشین به اقوام و یا اطرافیانشان، گاهی برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل احتمالی و یا نیاز فوری به پول نقد، مایل به فروش ماشین به واسطه یا همان نمایشگاه‌داران باشند.

در این مدل فروش، فروشنده دو راه دارد، یکی مراجعه به نمایشگاه‌های خودرو و دیگری مراجعه به جمعه بازارهای خودرویی که در روزهای خاصی از هفته پابرجاست؛ که معمولا در این روش فروش، فاصله قیمت معامله با قیمت مدنظر فروشنده زیاد است. چرا که در این مرحله کارشناسی و قیمت‌گذاری توسط متخصص بی‌طرف در دسترس نیست و ممکن است خریدار حرفه‌ای از این روش به عنوان کاهش قیمت خودرو سو استفاده کند. همچنین به دلیل نبود خریدار بالقوه و نیاز فوری صاحب خودرو به پول نقد، خودرو با اختلاف زیاد نسبت به قیمت منصفانه معامله می‌شود.

فروش با پلتفرم معامله خودرو

با نگاهی به تغییر رفتار مصرف کنندگان در سراسر جهان و البته ایران، علاوه بر تغییر در مدل‌های عرضه محصولات، مدل‌های فروش نیز تغییراتی داشته که امروز جدیدترین و از جمله امن‌ترین روش‌ها برای خودرو رقم زده شده است. مدل فروش با پلتفرم معامله خودرو، یکی از همان روش‌هایی است که به راحتی می‌توان یک معامله را در سه خدمت مهم تضمین کرد؛ امنیت، سرعت و سهولت.

در روش فروش ازطریق ثبت درخواست در پلتفرم فروش فوری خودرو، اتلاف وقتی درکار نیست و خریدار و فروشنده یک روزه به مقصود می‌رسند و حتی طرفین درگیر فرآیندهای وقت گیر اداری نمی‌شوند. چرا که کل فرآیند فروش به واسطه متخصصان انجام می‌شود و همین امر ریسک معامله را تا صفر درصد کاهش می‌دهد.

مزایا و معایب روش‌های فروش خودرو

طی دهه‌های گذشته و با توجه به افزایش جمعیت شهرها، افزایش تعداد و تولید خودرو و همچنین افزایش عرضه و تقاضای فروش خودرو، دیگر روش‌های قدیمی معامله خودرو کارساز نیست و باید مدل‌های جدیدتر و امن‌تری برای فروش خودرو جایگزین شود. به همین جهت با توجه به مدل‌های موجود فروش خودرو، مزایا و معایب هر یک از مدل‌های فروش بررسی شده است.

در تصویر زیر مقایسه سه مدل فروش خودرو در بازار تشریح شده است:

مزایا و معایب روش‌های فروش خودرو

مزایای فروش ماشین با خودرو۴۵

در حال حاضر در میان مدل‌های موجود در بازار، خودرو۴۵ جدیدترین مدل فروش خودروی کارکرده را به مشتریانش ارائه می‌دهد. خودرو۴۵ پلتفرم آنلاین فروش فوری خودروهای کارکرده در بازار است که در یک سو به فروشندگان خودرو و در یک سوی دیگر به شبکه‌ای از خریداران بالقوه بازار خودرو خدمات می‌دهد. این مجموعه بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز بازار و وجود متخصصین فنی و حقوقی، خدماتی همچون سرعت، سهولت و امنیت را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

فروش سریع

  • کارشناسی فنی، رنگ و بدنه در ۲۵ دقیقه
  • کشف قیمت توسط شبکه‌ای از خریداران بالقوه در سراسر کشور
  • انجام معامله خودرو ۴۵ دقیقه

فروش آسان

  • انجام فرآیند خلافی و مالیات نقل و انتقال خودرو
  • انجام فرآیند عوارض سالیانه شهرداری و طرح ترافیک
  • واریز مستقیم وجه به حساب فروشنده

فروش امن

  • ارائه گزارش وضعیت سلامت خودرو
  • انعقاد مبایعه نامه رسمی زیر نظر کارشناسان حقوقی
  • تضمین دریافت وجه

نحوه فروش ماشین کارکرده با خودرو۴۵

شرکت خودرو۴۵ با بیش از ۲۶ شعبه فعال در تهران و ۱۱ شهر دیگر، از ابتدا تا انتهای فرآیند فروش خودرو را به مشتریانش ارائه می‌دهد تا روند فروش خودروهای کارکرده برای تمام مشتریان در سراسر کشور، به سرعت و در عین حال آسان و در شرایط امن انجام شود.

در مجموعه خودرو۴۵، فروش خودروی کارکرده شرکت توسط شبکه‌ای از خریداران بالقوه در بازار انجام می‌شود، بدین صورت که خودروهای کارکرده پس از کارشناسی رایگان در شعب این مجموعه، در اپلیکیشن اختصاصی خودرو۴۵ به نمایش گذاشته می‌شوند؛ سپس بهترین قیمت ارائه شده توسط خریداران به فروشنده اعلام می‌شود؛ همچنین در صورت توافق فروشنده بابت قیمت اعلام شده، فرآیند انتقال مدارک و وجه نقد توسط کارشناسان پیگیری می‌شود.

از دیگر مزایای فروش خودرو به واسطه خودرو۴۵، درگیر نشدن فروشنده با خریدار در نحوه پرداخت وجه و انتقال خودرو است، بدین صورت که خودرو پس از معامله توسط مجموعه خودرو۴۵ به خریدار تحویل داده می‌شود و فروشنده درگیر فرآیندهای زمان بر فروش نخواهد شد.

فرآیند فروش ماشین کارکرده با خودرو۴۵

  • ثبت درخواست فروش
  • مراجعه به شعبه
  • کارشناسی رایگان و تخصصی
  • کشف قیمت و اعلام به فروشنده
  • انتقال مدارک خودرو (وکالت‌نامه فروش)
  • تسویه حساب با فروشنده

جمع بندی

در حال حاضر هر سه روش مطرح شده برای فروش خودرو انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =