پیج‌های موفق اینستاگرامی در حوزه خودرو + رازهای موفقیت آنها

فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید و چه شغلی داشته باشید؛ به هر حال، خودرو، یک نیاز بزرگ در دنیای امروز است. حتی اگر به اصطلاح خاص افراد این حوزه، «ماشین‌باز» هم نباشید، باز با دیدن خودروهای روز دنیا به وجد می‌آیید و دوست دارید درباره آن‌ها بیشتر بدانید. پیج‌های اینستاگرامی زیادی وجود دارند که با استفاده از این علاقه، رشد کرده‌ و مخاطبان زیادی به دست آورده‌اند؛ اما آیا تنها داشتن اطلاعات در زمینه خودرو، دلیل رشد این پیج‌هاست؟ یا دلایلی فراتر از این هم وجود دارد؟ امروز قصد داریم تعدادی از پیج‌های موفق اینستاگرامی در حوزه خودرو و راز موفقیت آن‌ها را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

محتوای پیج‌های اینستاگرامی در حوزه خودرو چیست؟

پیش از اینکه به معرفی پیج‌های موفق در حوزه خودرو بپردازیم، بهتر است به این نکته بپردازیم که این پیج‌ها بیشتر در چه حوزه‌هایی تولید محتوا می‌کنند؟ آیا انتشار چند عکس و فیلم از خودروهای مختلف، شما را تبدیل به یک بلاگر خودرو موفق خواهد کرد؟

پیج‌های موفق اینستاگرامی در حوزه خودرو چه ایرانی باشند چه خارجی، بیشتر در حوزه‌های زیر فعالیت می‌کنند:

  • ارائه اطلاعات فنی و ظاهری درباره خودروهای مختلف
  • بررسی بازار خرید و فروش خودروها
  • ارائه جدیدترین و جذاب‌ترین اخبار بازار خودرو
  • تعمیرات خودرو یا معرفی قطعات و آپشن‌ها
  • نقد، بررسی و مقایسه امکانات خودروها با یکدیگر

تعدادی از این پیج‌ها، روی خودروهای خاصی تمرکز دارند؛ به عنوان مثال ممکن است یک پیج تنها در زمینه خودروهای لوکس و گران قیمت کار کند، پیج‌ دیگری به تولید محتوا درباره خودروهای کلاسیک بپردازد و صفحه‌ی دیگری درباره خودروهای پرفروش و کاربردی صحبت کند. در هر حال، همه این موارد جزو پیج‌های حوزه خودرو به حساب می‌آیند و می‌توانند دنبال‌کنندگان خاص خود را داشته باشند.

معرفی پیج‌های موفق خارجی در حوزه خودرو

ابتدا سراغ پیج‌هایی می‌رویم که در سطح بین‌المللی فعالیت دارند و با محتواهای خود، میلیون‌ها دنبال‌کننده فعال جذب کرده‌اند. این پیج‌ها، اغلب در زمینه خودروهای لوکس خارجی فعال هستند؛ بنابراین مخاطبانی که به دنبال خودروهای کاربردی می‌گردند، نمی‌توانند با کمک آن‌ها به جایی برسند. پس راز موفقیت این پیج‌ها در چیست؟

۱- supercarblondie

پیج‌های موفق اینستاگرامی در حوزه خودرو + رازهای موفقیت آنها

شعار این پیج این است:«ما جذاب‌ترین خودروهای جهان را پیدا می‌کنیم!» محتواهای این صفحه، در زمینه خودروهای لوکس و گران قیمت از سراسر دنیاست. تولیدکنندگان محتوا در این پیج، سراغ اتومبیل‌های جذاب می‌روند و درباره طراحی و تکنولوژی‌های موجود در آن‌ها صحبت می‌کنند.

راز موفقیت و پرطرفدار بودن این صفحه در این است که تک تک آپشن‌ها با نهایت دقت، با زبان ساده و به صورت ویدئو معرفی می‌شوند. هیجان و شگفتی موجود در هر خودرو و تازگی محتوا، راز جذب ۱۵.۵ میلیون دنبال‌کننده در این صفحه است.

مزیت دیگر این پیج این است که محتواهای آن مبتنی بر تجربه هستند؛ یعنی تولیدکنندگان محتوا حین استفاده از آپشن‌های خودرو درباره آن‌ها توضیح می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود مخاطبان بیشتر به حرف‌های آنان اعتماد کنند و حس صمیمیت بیشتری داشته باشند.

۲- motor trend

این پیج، همانطور که از نام آن پیداست، درباره بهترین موتورهای خودرو در جهان صحبت می‌کند. تولیدکنندگان محتوا در این صفحه سعی می‌کنند مهم‌ترین اخبار و تکنولوژی‌های مربوط به موتور خودروها را ارائه دهند. در این پیج، خودروهای اسپرت، لوکس، کلاسیک و معمولی همگی بررسی می‌شوند.

این پیج بیش از ۲ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد. دلیل موفقیت این صفحه را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد. نخست اینکه محتواها متنوع هستند و علاقمندان خودروهای مختلف می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. دوم اینکه محتواها ویدئویی هستند و تولیدکننده محتوا، با دقت تمام درباره خودرو توضیح می‌دهد. مورد آخر اینکه این پیج نظم بالایی در تولید محتوا دارد و با هر اتفاق مهم در حوزه خودرو، به سرعت پستی درباره آن منتشر می‌کند.

۳-amyshorephotography

با وجود رشد شگفت‌انگیز تکنولوژی و طراحی در دنیای خودرو، هنوز هم مخاطبانی هستند که به خودروهای کلاسیک علاقه زیادی نشان می‌دهند. در این پیج، کلکسیونی جذاب از بهترین خودروهای کلاسیک دنیا را خواهید دید.

این پیج حدود ۱۵۷ هزار دنبال‌کننده دارد و دلیل موفقیت آن این است که به حوزه‌های خاصی از دنیای خودرو توجه کرده است. محتواهای پیج به صورت منظم و با کیفیت بسیار بالایی منتشر می‌شوند. تصاویر و ویدئوها، کاملا با نوع خودروها متناسب هستند و استفاده از رنگ‌های جذاب در پست‌ها، باعث می‌شود هر مخاطبی از دیدن آن‌ها به وجد بیاید.

همچنین یکی دیگر از دلایل موفقیت و رشد این پیج، محتواهایی است که در زمینه بازسازی و تعمیر خودروهای قدیمی منتشر می‌کند. این محتواها می‌تواند برای کسانی که به خودروهای قدیمی علاقه دارند بسیار جذاب باشد.

پیشنهاد مطالعه: 10 پیج برتر اینستاگرام در جهان

پیج‌های موفق ایرانی در حوزه خودرو

در ایران نیز صفحه‌های اینستاگرامی بسیاری وجود دارند که در حوزه خودروهای ایرانی و خارجی فعالیت می‌کنند. این پیج‌ها، بیشتر با نقد و بررسی خودروهای پرفروش، توانسته‌اند رشد کنند. در ادامه، با دو مورد از این صفحات آشنا خواهیم شد:

۱- khodro.ko

پیج‌های موفق اینستاگرامی در حوزه خودرو + رازهای موفقیت آنها

یکی از پیج‌های اینستاگرامی ایرانی موفق در حوزه خودرو، پیج خودرو کو است. در این صفحه، اطلاعات کاملی درباره خودروهای پرفروش ایرانی و خارجی وجود دارد. در هر پست، یک خودرو به صورت دقیق از نظر فنی و ظاهری بررسی می‌شود. راز موفقیت این پیج در این است که خودروهای انتخابی، جزو گزینه‌های پرطرفدار بازار هستند. همچنین در پست‌ها، اطلاعاتی بر اساس تجربه به صورت ویدئو ارائه می‌شود که می‌تواند در تصمیم‌گیری برای خرید موثر باشد.

۲- golpania

پیج‌های موفق اینستاگرامی در حوزه خودرو + رازهای موفقیت آنها

همانطور که پیش‌تر گفتیم یکی از انواع پیج‌های حوزه خودرو، پیج‌هایی هستند که در زمینه تعمیرات فعالیت می‌کنند. در پیج گلپانیا، اطلاعات فنی کاملی درباره خودروهای ایرانی و نحوه تعمیر آن‌ها ارائه شده است. همچنین در این پیج می‌توانید پست‌های جالبی درباره نحوه عیب‌یابی خودرو یا انتخاب آپشن‌های خودرو مشاهده کنید. دلیل موفقیت این پیج، پرداختن به سوالات پرتکرار مخاطبان و تلاش برای حل مسئله آنان درباره خودروهای ایرانی پرکاربرد است.

نتیجه‌گیری

شاید تعداد پیج‌های موفق اینستاگرامی در حوزه خودرو، به بیش از ۱۰۰۰ عدد برسد. هر پیج، با توجه به محتوا و نوع فعالیتش، دلایل خاصی برای موفقیت دارد. بر اساس نکات موجود در این مقاله، دلیل موفقیت بسیاری از این پیج‌ها، ارائه اطلاعات واقعی و کاربردی درباره خودروهای پرطرفدار است. امیدواریم این اطلاعات، به قدر کافی برای شما مفید بوده باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =