کد خبر: 247976
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
خودرو وارداتی روی کشتی‌

برپایه اطلاعیه سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی، ثبت‌نام جدید برای خودروهای مازاد وارداتی به صورت فروش فوری با زمان تحویل حداکثر سه‌ماهه از امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) به مدت چهار روز آغاز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: افراد واجد شرایط در ماده۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند از امروز، ۱۹۶ بهمن تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز جمعه (۲۰ بهمن) نسبت به ثبت‌نام اقدام و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. متقاضیان باید تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه (۱۸ بهمن) یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به‌نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودرو فرسوده، کرایه حمل و غیره به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت‌به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت‌به تحویل خودرو اقدام کنند.

قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودرو فرسوده، کرایه حمل و غیره در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =