تویوتا

«WeaveGrid» یک شرکت نرم‌افزاری است که به‌همراه تویوتا قصد دارند تجربه شارژ خودروهای الکتریکی و محصولات برقی و پلاگین-هیبرید تویوتا و لکسوس را متفاوت از گذشته کنند.

شبکه برق حاصل از این همکاری در برخی مناطق ایالات‌متحده به‌کار گرفته شده و عملیاتی شده است. هدف اصلی دو شرکت در این همکاری، صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها و همچنین مزایای زیست‌محیطی برای دارندگان خودروهای برقی عنوان شده است.

هسته اصلی این همکاری، نرم‌افزار پیشرفته WeaveGrid است که به‌طور یکپارچه با تویوتا و لکسوس BEV و PHEV ادغام شده است.

این ادغام یک مزیت دوگانه را ارائه می‌دهد. مورد اول، تسهیل شارژ خانگی مقرون به‌صرفه برای صاحبان وسایل نقلیه بوده و مزیت دیگر تسهیل مدیریت بار الکتریکی حاصل از استفاده از خودروهای برقی برای شرکت‌های اصلی تامین‌کننده برق است. این ابتکار به‌رانندگان امکان می‌دهد ضمن کمک به‌بهینه‌سازی شارژگیری، از کاهش هزینه‌ها در خانه نیز لذت ببرند.

Apoorv Bhargava، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل WeaveGrid ضمن ابراز اشتیاق درمورد این مشارکت بر پتانسیل آن در تسریع حرکت به‌سمت حمل‌ونقل بدون کربن تاکید کرد. بهارگاوا اظهار داشت: «WeaveGrid از همکاری با تویوتا، پیشرو در ارائه راه‌حل‌های نوآورانه بسیار هیجان‌زده است.»

از دیدگاه تویوتا، این همکاری فراتر از راه‌حل‌های معمول شارژ است که طی سال‌های اخیر ارائه شده است.

کریستوفر یانگ، معاون گروه توسعه کسب و کار تویوتا، جاه‌طلبی برای توسعه یک اکوسیستم انرژی خانگی جامع را بسیار مهم و برجسته عنوان کرد و گفت: «هدف این اکوسیستم نه‌تنها تسهیل شارژ خودروهای برقی، بلکه ارائه مزایای اقتصادی و کمک به‌پایداری شبکه برق است.»

یانگ خاطرنشان کرد: «تویوتا متعهد به‌ایجاد یک اکوسیستم انرژی خانگی است که در آن مشتریان نه‌تنها می‌توانند خودروهای برقی خود را در خانه شارژ کنند، بلکه به‌مشتریان فرصتی برای صرفه‌جویی در هزینه، استفاده از انرژی پاک و کمک بالقوه به‌شبکه و پایداری انرژی در جوامع خود ارائه می‌دهند.»

شرکت‌کنندگان در برنامه‌های فعال با WeaveGrid از مشوق‌های مستقیم و سایر مزایا سود خواهند برد. به‌عنوان مثال، برنامه Optimize Your Charge شرکت Xcel Energy برای صورتحساب سالانه 50 دلاری به‌اضافه پس‌انداز روزانه از هزینه‌های قابل کنترل، اعتبار ارائه می‌دهد؛ درحالی که برنامه EVsmart بالتیمور گاز و الکتریک (BGE) می‌تواند سالانه حدود 150 دلار برای مشتریان مریلند صرفه‌جویی کند.

شرکت‌کنندگان در این طرح برنامه داشبوردهای سفارشی‌شده‌ای دریافت می‌کنند که دربرگیرنده نکاتی درمورد بهینه‌سازی هزینه‌های شارژ در طول زمان است.

WeaveGrid راه‌حل‌های نرم‌افزاری را توسعه می‌دهد که بر این اساس پذیرش گسترده وسایل نقلیه الکتریکی را تسهیل می‌کند و از بابت شارژ هوشمند، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پایداری شبکه به‌مشتریانش اطمینان می‌دهد. این مشارکت برای تحقق آینده‌ای سبزتر حیاتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =