مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر آمادگی برای صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خرمشهر به سایر کشورها گفت: برای نخستین بار سه‌هزار تن محصول روغن موتور از طریق این بندر به کشورهای همسایه صادر شد.

علی عسکری سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: پس از راه‌اندازی صادرات فرآورده‌های نفتی، برای نخستین‌بار روغن‌موتور نیز از طریق بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شد.

وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و همچنین با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین‌بار در منطقه، یک شرکت تولیدکننده روغن موتور، موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد.

عسکری تصریح کرد: ارسال محصولات از بندر خرمشهر علاوه‌بر مقرون‌به صرفه بودن، منجر به رشد اقتصادی، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در شهر خرمشهر خواهد شد.

وی با تاکید بر ظرفیت سالانه ۱۱میلیون تنی بندر خرمشهر، بیان کرد: زمینه خوب و مناسبی در بندر خرمشهر وجود دارد و ما نیز با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم و تعامل موردنیاز، آماده استقبال از صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران هستیم.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل‌ونقل چندوجهی و اتصال به کریدور بندرامام‌خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج‌فارس محسوب می‌شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =