چهار خودرو دست‌ دوم

در این مطلب چهار مدل خودرو به‌روز و جدید را که در بازار خودروهای دست‌دوم جهان در بازه قیمتی ۱۰ هزار دلاری قرار دارند، به‌شما معرفی می‌کنیم. ناگفته نماند که در این بازه قیمتی خودروهای سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوورهای دیگر از کمپانی‌های مطرح ژاپنی و کره‌ای نیز وجود دارند؛ اما ما تنها نمونه‌های کم‌کارکرد، با وضعیت شاسی و بدنه سالم را بررسی کرده‌ایم.

مزدا ۳ سدان i SV مدل ۲۰۱۵
کارکرد: ۱۴۵ هزار کیلومتر / قیمت: ۹ هزار و ۹۵۰ دلار

مزدا ۳ به‌عنوان یکی از موفق‌ترین و خوشنام‌ترین سدان‌های بازار جهانی شناخته می‌شود. مزدا ۳ نسل سوم که در این مطلب بررسی می‌شود، از نظر طراحی به‌حدی موفق بود که نسل چهارم آن نیز بر اساس این خودرو شکل گرفت.

معرفی چهار خودرو دست‌ دوم به‌ روز و باکیفیت خانوادگی

نسل سوم مزدا ۳ به‌لطف استفاده از خطوط شکسته، استایل تنومندی دارد که نسبت به دو نسل قبلی خود زیباتر و اسپرت‌تر به‌نظر می‌رسد. فضای داخلی این خودرو از سبک طراحی جدید در زمان خود بهره برده که فضای دلنشین و جذابی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. نسل سوم مزدا ۳ در چند نسخه به‌بازار جهانی عرضه شده که نسخه مورد بررسی ما در این مطلب i SV است.

این خودرو دارای آپشن‌هایی از جمله: نمایشگر ۶ اینچی لمسی، سیستم ورود بدون کلید (کی‌لس)، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، نوربالای خودکار، سیستم ترمز پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی ترمز، ۶ ایربگ به‌صورت استاندارد، سانروف، نشانگر فشار باد تایر، سیستم تهویه‌مطبوع و... است.

همچنین نسخه i SV از مزدا ۳ مختص بازار ایالات‌متحده است و یک موتور چهار سیلندر ۱۹۹۸ سی‌سی تنفس‌طبیعی با ۱۶ سوپاپ، قلب تپنده این خودرو را تشکیل می‌دهد. در این خودرو حداکثر ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتون‌متر گشتاور، به‌کمک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در نظر داشته باشید که پیشرانه و گیربکس این خودرو حداکثر تا ۲۵۰ هزار کیلومتر کمترین استهلاک ممکن را دارند. این نسل از مزدا ۳ به‌تعداد بسیار محدودی در کشور موفق به‌دریافت پلاک ملی شده‌اند که جزو خاص‌ترین خودروهای بازار ایران شناخته می‌شوند.

هیوندا سوناتا LF SE مدل ۲۰۱۶
کارکرد: ۱۵۷ هزار کیلومتر / قیمت: ۹ هزار و ۹۹۵ دلار

سوناتا LF نامی آشنا برای ما ایرانی‌هاست که در بازار کشورمان به‌دلیل طراحی زیبا و سطح امکانات رفاهی بالا، مورد استقبال‌ قرار گرفته است. سوناتا LF که شاهکار دیگری از پیتر شرایر است، با کمک خطوط تیز و سطوح منحنی، از کاراکتر فوق اسپرتی برخوردار است.

چهره این خودرو به‌دلیل استفاده از چراغ‌های کشیده، جلوپنجره ۶ ضلعی (که فرمت جدید به‌خود گرفته است) و خطوط تیز روی کاپوت، به‌نسبت نسل ششم سوناتا (یعنی YF) چهره اسپرت‌تر و جذاب‌تری دارد.

معرفی چهار خودرو دست‌ دوم به‌ روز و باکیفیت خانوادگی

سوناتا LF به‌دلیل طراحی چراغ‌های کشیده در عقب و حجم‌پردازی ویژه در این بخش و اضافه شدن دو اگزوز ذوزنقه‌ای در طرفین، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. کابین این خودرو نیز به‌لطف استفاده از متریال نرم و باکیفیت و اِلِمان‌های جدید، از جمله اضافه شدن نمایشگر ۸ اینچی در بخش میانی داشبورد و کلاستری که مجهز به‌نمایشگر ۴.۸ اینچی است، مدرن به‌نظر می‌رسد.

طراحی داشبورد سوناتا LF بسیار مشابه نسل اول جنسیس G۸۰ است که در اوج سادگی و مینیمال بودن بسیار جذاب است. لازم به‌ذکر است نسخه SE از این خودرو در این مطلب بررسی می‌شود.

معرفی چهار خودرو دست‌ دوم به‌ روز و باکیفیت خانوادگی

این سدان خوشنام کره‌ای به‌تمام امکانات رفاهی جدید مجهز است؛ اما سقف آن فلزی است. کروزکنترل، ۸ ایربگ، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوگانه، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم ترمز کمکی، سیستم ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم هشدار فواصل و تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت از جمله امکانات رفاهی به‌روز این سدان کره‌ای است.

معرفی چهار خودرو دست‌ دوم به‌ روز و باکیفیت خانوادگی

این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس‌طبیعی معروف هیوندای، یعنی تتا ۲ برخوردار است. این پیشرانه در نسخه MPI پاشش سوخت چند نقطه‌ای می‌تواند حداکثر ۱۷۶ اسب‌بخار توان خروجی و ۲۲۹ نیوتون‌متر گشتاور را به‌کمک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل کند. سوناتا LF جزو سدان‌های لوکس بازار ایران است که از جایگاه نسبتا خاصی نیز برخوردار است و گزینه‌ مناسبی برای خرید یک سدان خانوادگی است.

کیا اپتیما JF EX مدل ۲۰۱۶
کارکرد: ۱۳۲ هزار کیلومتر / قیمت: ۹ هزار و ۹۸۰ دلار

کیا اپتیما نسل چهارم (یا JF) به‌دلیل شباهت به‌نسل قبلی خود یعنی TF در بازار جهانی توانست نسبتا موفق ظاهر شود. هرچند که بسیاری این خودرو را کندتر از نسل قبلی آن یعنی TF می‌دانند، اما از نظر طراحی شاهکاری از پیتر شرایر، طراح سابق فولکس‌واگن بود. این خودرو به‌دلیل استفاده از خطوط نرم و سطوح تخت پیکره یک سدان زیبا و نسبتا لوکس را به‌نمایش می‌گذارد.

معرفی چهار خودرو دست‌ دوم به‌ روز و باکیفیت خانوادگی

چراغ‌های کشیده در جلو با فرم نسبتا جدید جلوپنجره کیاموتورز و خطوط تیز روی کاپوت، چهره اسپرت و البته جوان‌پسندی به این خودرو بخشیده است. در نمای عقب نیز چراغ‌های کشیده مزین به LED و زاویه نسبتا زیاد ستون C (که حس فست‌بک‌مانند ایجاد کرده)، به‌زیبایی این خودرو می‌افزایند.

فضای داخلی این خودرو نیز به‌نسبت نسل قبلی یعنی TF به‌روزرسانی شده است. از این رو داشبورد اپتیما JF کمی مشابه محصولات آئودی شده است. بر این اساس یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی در میان داشبورد تعبیه شده تا با نمایشگر ۴.۳ اینچی پشت آمپر و تنظیمات الکترونیکی هوشمند تهویه‌مطبوع، فضای نسبتا مدرنی را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

معرفی چهار خودرو دست‌ دوم به‌ روز و باکیفیت خانوادگی

کیا اپتیما JF در نسخه‌های متعددی به‌بازار عرضه شده که نسخه EX آن در این مطلب بررسی می‌شود. در این نسخه، فهرست بلندبالایی از امکانات رفاهی، از جمله: کروزکنترل، دوربین دید عقب، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو، سقف سانروف، ورود بدون کلید (کی‌لس)، استارت دکمه‌ای، اتوهلد، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم ترمز کمکی، سیستم ترمز پایداری الکترونیکی، ترمز برقی پارک و... وجود دارد. این خودرو از نظر فنی به‌پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری معروف هیوندای یعنی تتا ۲ با پاشش سوخت مستقیم درون اتاق احتراق ( GDI ) مجهز شده است.

این پیشرانه حداکثر ۱۸۵ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۲۴۱ نیوتون‌متر گشتاور را به‌کمک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رساند. اپتیما JF EX می‌تواند برای افرادی که به داشتن خودرویی نسبتا لوکس اهمیت می‌دهند، گزینه‌ای مناسب باشد.

فولکس‌واگن پاسات SE مدل ۲۰۱۵

کارکرد: ۱۵۰ هزار کیلومتر / قیمت: ۹ هزار و ۶۹۰ دلار

فولکس‌واگن پاسات از جمله سدان‌های محبوب و خوشنام آلمانی است که به‌نسبت هم‌کلاس‌های خود، سعی در حفظ کیفیت و ارائه سواری نرم و باکیفیت دارد. اگرچه نسل هشتم این خودرو در بازار داخلی کشورمان حضور دارد، اما نسل هفتم آن موسوم به B۷ از جمله سدان‌هایی بود که طراحان کمپانی فولکس‌واگن برای موفقیت بیشتر، ناگزیر به فیس‌لیفت آن شدند.

معرفی چهار خودرو دست‌ دوم به‌ روز و باکیفیت خانوادگی

این خودرو با وجود استفاده از خط تیز شانه و سطوح تخت و ساده، کاراکتر نافذ و جذابی دارد. این خودرو از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ روی خط تولید فولکس‌واگن حضور داشته و سال ۲۰۱۲ فیس‌لیفت شده است.

فضای داخلی این خودرو به‌دلیل استفاده از اِلِمان‌های وقت فولکس‌واگن، کمی شلوغ به‌نظر می‌رسد. همچنین استفاده از چرم و دکوراتیو چوب، فضای لوکسی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

معرفی چهار خودرو دست‌ دوم به‌ روز و باکیفیت خانوادگی

سانروف، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه، سیستم کنترل کشش، سیستم پایداری الکترونیکی، ۸ ایربگ، فرمان الکتریکی، اتوهلد، سیستم تنظیم مدهای مختلف رانندگی، نوربالای اتوماتیک، سیستم پایش فشار باد تایرها، ورود بدون کلید (کی‌لس) و تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت از جمله امکانات برجسته این خودرو هستند.

پاسات مورد نظر ما در این مطلب مدل ۲۰۱۵ و نسخه SE است؛ بر این اساس یک پیشرانه ۱۷۹۸سی‌سی مزین به‌فناوری توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم درون اتاق احتراق، زیر کاپوت این سدان جا خوش کرده است. این پیشرانه حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتون‌متری را به‌کمک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =