کد خبر: 207987
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

خودروساز شدن نیازمند پیش‌نیازهایی است و رعایت گام‌به‌گام همین پیش‌نیازها باعث رسیدن به هدف اصلی هر شرکت فعال در عرصه خودرو است.

نمی‌توان خودروساز شد اما یک مرکز تحقیق و توسعه و طراحی خودرو و همچنین متخصصان کارآمد در اختیار نداشت. نمی‌توان از شرکتی که برای طراحی خودرو گامی برنداشته و با خودروسازان دیگر همکاری نداشته است، انتظار تولید خودرو داشت.

به گزارش « اخبار خودرو » ، خودروسازان برتر جهانی همگی دارای مراکز تحقیق و توسعه قدرتمند با سرمایه‌گذاری‌های بسیار سنگین هستند.

سرمایه‌گذاری روی پلت‌فرم‌های جدید یا تولید و به‌روزرسانی خودروهای تولید شده بر یک پلت‌فرم ازجمله فعالیت‌های اصلی خودروسازان جهانی است.

[caption id="attachment_192870" align="aligncenter" width="600"]پژو 2008 روی خط تولید پژو ۲۰۰۸ روی خط تولید[/caption]

شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن یا تویوتا با سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه و عرضه سالانه چندین مدل در کلاس‌های مختلف، توانسته‌اند شرکت‌های رده بالای صنعت خودرو باشند.

در کشورمان به‌‌رغم عقب‌ماندگی‌هایی که در سال‌های قبل و به‌دلیل مسائل مدیریتی و قانونی و دخالت‌های دولتی در صنعت خودرو به‌وجود آمده بود، چند سالی است که خودروسازان در مسیر صحیح قرار گرفته‌اند و می‌توان با کمی صبر و حمایت شاهد شکوفایی این صنعت قدیمی پس از گذشت‌ دهه‌ها بود.

درحال‌حاضر خودروسازان کشورمان با سرعت بیشتری نسبت‌به گذشته در حوزه به‌روزرسانی و ارتقای مدل‌های خود گام برمی‌دارند.

سال گذشته شرکت‌ ایران‌خودرو دو مدل از خودروهای خود را رونمایی و به بازار عرضه کرد. خودروهای دنا پلاس و ۲۰۷صندوق‌دار اتومات سال گذشته از سوی آبی‌پوشان جاده مخصوص رونمایی شده و به بازار آمدند. شاید اگر روال سال‌های پیش‌از آن قرار بود همچنان ادامه پیدا کند، هیچ‌گاه همزمان دو خودرو عرضه نمی‌شد و هیچ‌گاه دو خودرو پس از یک سال ارتقا پیدا نمی‌کردند.

البته این به معنای پایان کار و خودروساز شدن نیست، اما مشخص است داشتن یک مدیریت صحیح، کارآمد و با ثبات می‌تواند خودروسازان را به سرمنزل مقصود برساند.

این مدیریت صحیح در ایران‌خودرو را در عرضه همزمان دو مدل از خودروهایی که به گفته کارشناسان جزو خودروهای باکیفیت داخلی هستند و همچنین ارتقای همزمان هردو محصول می‌توان دید.

در روزهای اخیر تولید دو خودروی دنا پلاس توربو و پژو ۲۰۷ اتوماتیک صندوق‌‌دار آغاز شد تا ایران‌خودرو نشان دهد با سرعت بسیار بالاتری نسبت‌به گذشته به معرفی محصولات جدید اقدام می‌کند و با این کار انتقادی را که به خودروسازان کشورمان درخصوص تعلل و تاخیر در عرضه محصول جدید وارد می‌شد، پاسخ داد.

ایران‌خودرو با عرضه مدل‌های جدید و ارتقا و نصب آپشن‌های بیشتر برای خودروهایش، چندین هدف را درنظر دارد. یکی از اهداف اصلی ایران‌خودرو در این‌ خصوص، پاسخگویی به نیاز و ذائقه مشتریان ایرانی است.

ایرانی‌ها علاقه بسیاری به آپشن‌های خودرو دارند. فروش بسیار بالا و استقبال بسیاری که از خودروی دنا پلاس شده است، نشان می‌دهد اگر خودروسازان داخلی خودرویی با آپشن‌های مناسب و طراحی زیبا تولید کنند، مشتریان ایرانی تمایل بیشتری به خرید محصول داخلی دارند تا برخی از خودروهای وارداتی بی‌کیفیت.

چراکه خودروهای داخلی با تیراژ نسبتا بالایی تولید می‌شوند و در هر نقطه از کشور خدمات پس‌از فروش دارند و قطعات‌شان هم به‌راحتی و در هر شهر و روستایی قابل‌دسترسی است.

همین دسترسی مناسب به خدمات پس‌از فروش، عامل برتری محصولات داخلی است و خودروسازان باید با تولید و عرضه خودروهایی با آپشن بالا و مناسب از این مزیت خود استفاده کنند.

هدف دیگری که ایران‌خودرو با ارتقای سالانه و در آینده شاید ۶ماه یک‌بار خودروهای خود درنظر دارد، عرضه خودرو در رنج‌های قیمتی مختلف است. این مساله دست مشتری را باز می‌گذارد تا با توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به خرید یک محصول با امکانات مناسب کند.

در سال‌های گذشته شرکت‌های خودروساز با تعداد محدودی از خودروها در بازار حضور داشتند، خودروهایی که در طول سال‌ها تکرار و تولید شدند.

راهبرد مدیریت فعلی ایران‌خودرو، این مساله را نمی‌پذیرد. مدیران این شرکت بارها اعلام کرده‌اند در پی تغییر این شرایط هستند و به‌نظر می‌رسد با راهبرد جدیدی که ایران‌خودرو در پیش گرفته‌ است، قصد دارد بازار را در بازه‌های قیمتی مختلف ازآن خود کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    قیمتتونم درست کنید وعقلانی بشه مطمئنن تمام مردم از تولید داخل حمایت میکنن.
  • خودم ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    .. وقتی رسانه و روزنامه اینطوری حمایت کنن دیگه مردم مجبورن دنا رو ۶۵ میلیون بخرن فقط زور مردم نخریدن است و والسلام جنسی که مشتری نخره یعنی مرگ جنس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =