کد خبر: 228242
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کراس‌اوور برقی اسمارت

اسمارت که یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی دایملر و جیلی به‌شمار می‌رود، سرانجام از نخستین کراس‌اوور خود پرده‌برداری کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو​»،اسمارت که یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی دایملر و جیلی به‌شمار می‌رود، سرانجام از نخستین کراس‌اوور خود پرده‌برداری کرد. 


قبلا این برند تنها مشغول تولید خودروهای هاچ‌بک سایز کوچک شهری بود و هیچ محصولی در سگمنت دیگری تولید نمی‌کرد. اما به‌تازگی این شرکت تصاویری از نسخه مفهومی نخستین کراس‌اوور خود را منتـــشر  و اعلام کرده است تا سال 2022 محصولات شاسی‌بلندش روانه بازار خواهند شد. 


بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، محصول جدید اسمارت بر مبنای پلت‌فرم توسعه‌یافته جیلی که به‌طور اختصاصی برای آن ساخته شده است، شکل خواهد گرفت. طبق اعلام برخی منابع، طول تقریبی این خودرو 406 سانتی‌متر خواهد بود که 137سانتی‌متر از اسمارت فورتو بزرگ‌تر است. 
البته تامین نیروی محرک آن توسط موتورهای الکتریکی و باتری‌های لیتیوم-یونی 78 کیلوواتی صورت خواهد گرفت که با این احتساب بُرد پیمایشی این خودرو حدود 402 کیلومتر خواهد بود. البته اسمارت تاکنون اطلاعات مشخصی از قوای محرکه و نوع سیستم انتقال نیرو این خودرو منتشر نکرده است. 


گفته می‌شود کراس‌اوور برقی اسمارت اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد یعنی اوایل سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست آیا این خودرو الکتریکی در بازار ایالات متحده فروخته می‌شود، زیرا اسمارت در سال ۲۰۱۹ ورود ناموفقی به این بازار داشت.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =