کد خبر: 232280
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تعویض  تایر خودرو

در این گزارش با فوت و فن‌های تعویض سریع تایر خودرو در ۵ مرحله آشنا شوید.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،بسیار پیش می آید که حین رانندگی لاستیک خودرو پنچر شود که اگر امکانات مورد نیاز را نداشته باشید، نمی توانید کار پنچرگیری را انجام دهید. در این گزارش قصد داریم  قدم به قدم به شما آموزش دهیم که چگونه در کمترین زمان لاستیک خودرو را تعویض کنید.

مانند بیشتر موارد در اتومبیلرانی، آماده سازی امکانات مهم است، با در نظر داشتن این موضوع، اطمینان حاصل کنید که وسایل اصلی را در داخل خودرو دارید. برای سریعتر انجام شدن کار پنچرگیری به تجهیزاتی نیاز دارید که شامل پیچ گوشتی، جک کامل با دسته سیم پیچ، آچار سوکت به اندازه مناسب، لاستیک زاپاس و یک مثلث بازتابنده دارید. 

علاوه بر این، ممکن است مایل باشید برخی از روان کننده‌های روغن پایه را همراه داشته باشید. یک کت نورانی، یک مشعل در صورت تاریک بودن هوا، دستکش برای جلوگیری از کثیف شدن دستان  و یک رول فرش قدیمی برای زانو زدن نیز مفید خواهد بود.

نحوه تعویض مرحله به مرحله لاستیک 

در اینجا راهنمای گام به گام تعویض تایر یا خرابی لاستیک آورده شده است.

۱. چراغ‌های خطر را روشن کرده و سرعت خود را کاهش دهید و در اولین مکان ایمن و به دور از ترافیک سنگین خودرو را نگه دارید. هرگز سعی نکنید لاستیک را در یک بزرگراه عوض کنید چرا که  این کار خیلی خطرناک است.

۲. روی زمین صاف و یکنواخت پارک کرده و  سعی نکنید لاستیک را در زمین ناهموار عوض کنید. ترمز دستی را محکم بکشید و ماشین را در دنده اول قرار دهید. حال برای ایمنی بیشتر مثلث بازتاب که اصولا روی هر ماشینی وجود دارد را حدود ۲۰ متر پشت ماشین قرار دهید. 

۳. لوازم یدکی مورد نیاز برای تعویض لاستیک را بردارید. بررسی کنید که لاستیک یدکی به درستی باد شده باشد و مابقی وسایل را دم دست خود قرار دهید. در حالی که تمام وسایل را در جلوی خود دارید و ماشین در جای خود ایمن است، پیچ گوشت‌ها را با پیچ گوشتی خارج کنید.

مرحله بعدی شل شدن مهره‌های چرخ است که باید مهره ها را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. این کار را در حالی که ماشین روی زمین است انجام دهید، اما در این مرحله مهره‌ها را جدا نکنید، فقط آن‌ها را شل کنید. اگر به سختی مهره ها شل می شود، روی هر کدام از آنها مقداری روان کننده اسپری و دوباره امتحان کنید.

۴. جک را زیر ماشین قرار دهید. شما باید نقطه جک را در ماشین پیدا کنید. این در کتابچه راهنمای کاربر آمده است. اگر سر جک را در جای اشتباه قرار دهید، ممکن است هنگام شروع به بالا آوردن آن، از کف ماشین عبور کند. ماشین را به اندازه کافی بلند کنید تا یک لاستیک کاملاً باد شده بتواند جای آن قرار گیرد.

لاستیک جدید را در جای خود قرار دهید. اکنون مهره‌های چرخ را کاملاً برداشته و در جای مطمئنی قرار دهید تا گم نشوند. لاستیک جدید را سر جای خود قرار دهید و مهره‌های چرخ را دوباره بگذارید، فقط به اندازه کافی محکم کنید تا چرخ جدید خارج نشود.

۵. چرخ را محکم کنید. وسیله نقلیه را پایین بیاورید و فقط وقتی ماشین روی زمین محکم است جک را بردارید. اکنون مهره‌های چرخ را با استفاده از کلید سوکت محکم کنید و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =