کد خبر: 234181
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
شبکه های مجازی

رواج این شیوه‌های خطرناک برای جذب مخاطب در فضای مجازی بسیار تامل‌برانگیز است زیرا لحظه‌ای غفلت و بی‌احتیاطی، نه‌تنها ممکن است به‌قیمت جان این افراد تمام می‌شود

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله امروز (چهارشنبه ۰۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « جذب مخاطب با خطر در خیابان؟! » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

تولید ویدئو برای جذب مخاطب در شبکه‌ های مجازی موضوع عجیبی نیست و چه بسا کم‌کم تعداد این فیلم‌ها در شبکه‌های مجازی از مجموع تولیدات هالیوود و بالیوود هم بیشتر شود. تا این جای کار شاید خطری احساس نشود اما ماجرا وقتی تامل‌برانگیز می‌شود که می‌بینیم عده‌ای سعی می‌کنند با انجام حرکات نمایشی در خودروهای در حال حرکت در خیابان‌ها و اتوبان‌های پرتردد شهر می‌خواهند یا برای صفحات خود در فضای مجازی فالوئر جذب کنند و یا توسط عابران و سایر راننده‌های آماده به شکار سوژه و دوربین تلفن‌همراه به دست، شکار شوند و از پله‌های کسب شهرت، به‌سرعت بالا بروند.

شاید اگر فیلمی را که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد، دیده باشید که در آن مردی روی خودرویی که با سرعت حرکت می‌کرد، خوابیده بود و از راننده‌های دیگر درخواست می‌کرد با پلیس تماس بگیرند. شاید اگر چنین کارهای خطرناکی موردتوجه قرار نمی‌گرفتند، امروزه برخی جوانان هم با اسکیت به خودروهایی که با سرعت بالا در اتوبان حرکت می‌کنند، آویزان نمی‌شدند تا برای کسانی که درحال فیلمبرداری از آنها هستند، دست تکان بدهند!

رواج این شیوه‌های خطرناک برای جذب مخاطب در فضای مجازی بسیار تامل‌برانگیز است زیرا لحظه‌ای غفلت و بی‌احتیاطی، نه‌تنها ممکن است به‌قیمت جان این افراد تمام می‌شود بلکه به دیگران هم آسیب خواهد رساند و چه‌بسا آنها را نیز درگیر حادثه یا سانحه‌ای کند.

درواقع چند ثانیه فیلمبرداری برای جذب فالوئر، به مرگ و مصدومیت چند انسان بی‌گناه منتهی خواهد شد.

ای‌کاش بدانیم هر چقدر هم آدم شوخ‌طبع یا حتی ماجراجویی باشیم اما خودرو و موتورسیکلت درحال حرکت در خیابان، بزرگراه و اتوبان با کسی شوخی ندارد و در کسری‌از ثانیه ممکن است اتفاق جبران‌ناپذیری رخ بدهد و دیگر خدای‌ناکرده آن فرد در قید حیات نباشد تا بتواند از مخاطبان چندصد هزارنفری یا حتی میلیونی صفحه‌مجازی خود، برای رسیدن به آرزوهای دور و دراز، استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =