کد خبر: 235084
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
خرید اینترنتی لاستیک

تایرسازان که چند ماهی است برای فروش بسیاری از سایزهای تایرهای رادیال سواری با مشکلات بسیاری دست‌به گریبان هستند،‌ شیوه جدیدی برای فروش محصولات خود با قیمت دلخواه را درپیش گرفته‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تایرسازان که چند ماهی است برای فروش بسیاری از سایزهای تایرهای رادیال سواری با مشکلات بسیاری دست‌به گریبان هستند،‌ شیوه جدیدی برای فروش محصولات خود با قیمت دلخواه را درپیش گرفته‌اند. قرار است بخشی از تولید تایر خودرو در کشور در بورس کالا عرضه شود تا براساس آنچه تولیدکنندگان ادعا دارند،‌ عدالت در نظام توزیع رعایت شود.
اما آنچه تولیدکنندگان این محصول به آن بی‌توجه بوده‌اند، شبکه توزیع سنتی تایر در کشور است که مانند اکثر کشورها نیا وظیفه اصلی در بازاریابی و فروش تایر به مردم را برعهده دارد. شبکه‌ای بزرگ متشکل از چندهزار عمده‌فروش و خرده‌فروش که حضورشان در بازار تضمین‌کننده حفظ نقدینگی کارخانه‌هاست. اگرچه در چند سال گذشته کارخانه‌های تایرسازی به دلیل داشتن بازار مطلوب با حاشیه سود بالا در شرایط مختلف شبکه فروش را تحت‌فشار قرار داده‌اند و با چیدن سبدهای نه‌چندان جذاب و حتی اخذ ودیعه‌های سنگین به نوعی سوار بر بازار بودند ‌اما در شرایط فعلی که می‌توان آن را زمان توسل صنعت به بازار نامید، مدیران صنعتی یکباره قصد برهم زدن بازی را دارند و می‌خواهند بخشی از بدنه بازار را به نفع خود حذف کنند.
البته نباید فراموش کرد که وظیفه اصلی بازاریابی و فروش تایر در ایران برعهده شبکه فروش است و تلاش کارخانه‌ها برای حذف این بخش از بازار نتایج مطلوبی را در آینده به همراه نخواهد داشت، فقط کافی است بخشی از تحریم‌ها برداشته شوند و دوباره پای برندهای باکیفیت خارجی به بازار باز شود، آن‌وقت مشخص خواهد شد این شبکه فروش است که کار اصلی در نقدشوندگی تولیدات کارخانه ها را بازی می‌کند. آنچه از عرضه تایرسواری در بورس کالا به ذهن متبادر می‌شود، نگاه مدیران صنعتی به تایر است که گویا این محصول را به‌عنوان ماده اولیه تولید خودرو می شناسند و می‌خواهند برای فروش آن ‌بین خریداران رقابت ایجاد کنند. اگر چنین است؛ دستگاه‌های نظارتی باید فروش بورسی تایر را ابتدا محدود به خریداران عمده آن یعنی خودروسازان کنند. آنجاست که مشخص می‌شود آیا تایرسازان حاضر به از دست دادن مشتریان بزرگ خود یعنی خودروسازان به‌دلیل الزامشان برای تسویه حساب نقدی خواهند شد یا خیر؟ سوالی که پاسخ مشخصی دارد و درنهایت دستگاه‌های ناظر را به این مهم واقف خواهد کرد که متاسفانه بخشی از تولید به‌دلیل نداشتن توان تحمیل نظرات خود به صنایع بالادستی یا همان خودروسازان،‌ تمام فشار را به بدنه نظام توزیع وارد می‌کند که این اقدام در درازمدت هزینه سنگینی برای این صنعت به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =