شرکت فناوری کانتیننتال برای ایجاد شهرهای امن‌تر و هوشمندتر قدم بزرگی برداشته و به همین‌منظور یک مرکز جابه‌جایی و حمل‌ونقل شهری هوشمند در ابرن هیلز میشیگان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت فناوری کانتیننتال برای ایجاد شهرهای امن‌تر و هوشمندتر قدم بزرگی برداشته و به همین‌منظور یک مرکز جابه‌جایی و حمل‌ونقل شهری هوشمند در ابرن هیلز میشیگان راه‌اندازی کرده است. در این مرکز حمل‌ونقل و جابه‌جایی شهری هوشمند، دو واحد در تقاطع‌ها وجود دارد که به لطف سنسورهای کانتیننتال و نرم‌افزار هوشمند در زیرساخت این تقاطع‌ها باهم ادغام می‌شود. این فناوری جریان ترافیک را بهبود می‌بخشد، باعث افزایش راحتی و کاهش آلودگی شده و از همه مهم‌تر، ایمنی را در تقاطع‌ها افزایش می‌دهد زیرا با برقراری ارتباط با کاربران، خطرات احتمالی در نزدیکی خودرو آنها و عابران پیاده را هشدار می‌دهد. علاوه بر این، سیستم تشخیص کانتیننتال فقط برای رانندگانی که در معرض خطرهای مجاور هستند، هشداردهنده نیست بلکه حرکت غیرمجاز رانندگان دیگر را نیز اعلام می‌کند.
جرمی مک‌کلین، مدیر سیستم و فناوری کانتیننتال در آمریکای شمالی گفت: «با تجمیع تکنولوژی، سیستم‌ها و تخصص‌های درجه‌یک خودرو، فناوری‌های هوشمند شهری پتانسیل بهبود زندگی هر افراد را دارند. مرکز جابه‌جایی و حمل‌ونقل هوشمند شهری؛ اطلاعات مهم و غیرقابل‌شناسایی شخصی مانند مکان‌ها و الگوهای حرکتی، عابران‌پیاده، خودروها و سایر فعالیت‌های مربوط به تقاطع را جمع‌آوری می‌کند تا یک الگوی محیطی مناسب برای زیرساخت‌ها و ارتباطات ایجاد کند. مدل محیطی اطلاعاتی در مورد کاربران در ترافیک (به‌عنوان‌مثال، خودروها و کاربران آسیب‌پذیر در جاده‌ها)، زیرساخت‌های راهنمایی و رانندگی، اشیا و وضعیت کلی جاده‌ها برای خودروهای متصل به این سیستم را ارسال می‌کند. وی همچنان اضافه کرد: «با استفاده از فناوری کانتیننتال، می‌خواهیم سال‌ها تجربه خود را در صنعت خودروسازی اعمال کنیم تا تقاطع‌ها هوشمندتر، ایمن‌تر و کارآمدتر شوند.»
سیستم ردیابی کانتیننتال به سنسورهای رادار خودرو متصل است تا رانندگانی را که به‌صورت غیرمجاز در حال حرکت هستند، تشخیص دهد. این فناوری تشخیص از ترکیب سنسورهای کانتیننتال، سیستم‌های متصل به خودرو و الگوریتم گرماسنج استفاده می‌کند، همچنین به‌طور خودکار مسیرهای جاده را تعیین می‌کند، سپس با هشدار از طریق تلفن همراه یا خودرو متصل، خطرات پیش رو را همراه با موقعیت مکانی، سرعت و جهت حرکت راننده‌ای که در حال رانندگی غیرمجاز است، اطلاع می‌دهد.
این تکنولوژی در یک واحد کنار جاده به‌صورت ثابت نصب‌شده که باانرژی خورشید کار می‌کند. سیستم ردیابی WWD در ابتدای خروجی و ورودی بزرگراه‌ها نصب خواهد شد، این سیستم رانندگان غیرمجاز را که وارد بزرگراه می‌شوند، شناسایی کرده و به آنها هشدار می‌دهد. اگرچه این اطلاعات و هشدار از طریق I2V ،V2X یا پیامک به رانندگان در معرض خطر ارسال می‌شود، اما به‌طور بالقوه می‌تواند در برنامه‌های پرکاربرد ادغام شود و باعث افزایش کاربر و اثربخشی بیشتر شود. علاوه بر آبرن هیلز ، کانتیننتال یک مرکز جابه‌جایی و حمل‌ونقل شهر هوشمند در Changsha ، چین و همچنین تقاطع‌های هوشمند در Walnut Creek، کالیفرنیا، کلمب و اوهایو راه‌اندازی کرد و قصد دارد در آینده‌ای این سیستم را در سایر شهرها نیز گسترش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =