فهرست برترین تولیدکنندگان اتوبوس‌ دنیا، هر ساله شاهد حضور اتوبوس‌سازانی است که محصولات به‌روز، پیشرفته و مجهز خود را به سراسر دنیا ارسال می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،فهرست برترین تولیدکنندگان اتوبوس‌ دنیا، هر ساله شاهد حضور اتوبوس‌سازانی است که محصولات به‌روز، پیشرفته و مجهز خود را به سراسر دنیا ارسال می‌کنند. اما جالب آن است که بر اساس یک تحقیق انجام شده در خصوص برترین اتوبوس‌سازان دنیا، برندهای اروپایی در حال حاضر چهار جایگاه برتر اتوبوس‌سازی دنیا را در اختیار گرفته‌اند. این کمپانی‌ها موفق شده‌اند محصولات خود را به سراسر جهان عرضه کنند. نام تویوتا، دایملر، فولکس‌واگن، اسکانیا و ولوو در این فهرست به چشم می‌خورد.
تویوتا؛ برترین اتوبوس‌ساز 2021
تویوتا به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان جهانی اتوبوس در سال 2021 شناخته می‌شود. این کمپانی چندملیتی موفق به اشتغال‌زایی برای بیش از 360 هزار نفر شده است. از آنجا که محصولات این کمپانی در تمام شهرها و جاده‌ها تردد دارند، تویوتا سرویس‌های خود را در سراسر جهان ارائه می‌کند.
این شرکت به عنوان دومین خودروساز دنیا شناخته می‌شود و هر ساله 10 میلیون دستگاه خودرو در سگمنت‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند. RU18 نخستین اتوبوسی بود که توسط تویوتا طراحی و تولید شد.
این شرکت در سال‌های گذشته تمرکز خود را روی تولید خودروهایی با سوخت هیدروژنی گذاشته که بخش اتوبوس‌سازی آن نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در همین زمینه تویوتا از اتوبوس هیدروژنی سورا رونمایی کرد. هر چند این اتوبوس از تیراژ محدودی برخوردار است اما ویژگی‌های بسیاری را در خود جای داده است؛ برخورداری از دو پکیج پیل سوختی با قدرت ۱۱۴ کیلووات، ظرفیت حمل ۷۹ نفر، ۱۰ مخزن هیدروژن با مجموع ۶۰۰ لیتر برخی از این ویژگی‌ها هستند.
درخشش فولکس‌واگن با تکیه بر برندهای مختلف

فولکس‌واگن یکی دیگر از خودروسازان بزرگ چندملیتی در جهان است که تولید خودروهای تجاری را در هم در برنامه خود دارد. این خودروسازی از نظر فروش بزرگ‌ترین خودروساز دنیا محسوب می‌شود و براساس آمارها تنها در سال 2019 بیش از 10.9 میلیون خودرو را در بازارهای جهانی به فروش رساند.
بزرگترین بازار این خودروساز مربوط به کشورهای اروپایی است. این کمپانی همچنین موفق شده است که در صدر فهرست 500 شرکت برتر جهان قرار گیرد. این کمپانی محصولات خود را با برندهای مختلفی مانند بوگاتی، لامبورگینی، سئات، آئودی و بنتلی به فروش می‌رساند. نخستین اتوبوسی که در فولکس‌واگن تولید شد، سامبا نام داشت. اکثر اتوبوس‌های این شرکت در حال حاضر تحت برندهای اسکانیا و MAN تولید و روانه بازارهای خارجی می‌شوند.

انعطاف و امنیت؛ ارمغان اتوبوس‌های ولوو
همان‌طور که انتظار می‌رود ولوو هم مانند سال‌های گذشته یکی از برترین تولیدکنندگان اتوبوس در سال جاری میلادی است. این خودروسازی نیز به واسطه شهرت و محبوبیتش در سراسر جهان نسبت به ارائه سرویس به محصولات خود اقدام می‌کند. ولوو همچنین در بخش تولید اتوبوس هم به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان به شمار می‌رود.
این خودروسازی نخستین اتوبوس‌ شهری خود را در سال 1983 و تحت عنوان B9M به بازار عرضه کرد. ولوو مدل 9700DD در حال حاضر پرطرفدارترین اتوبوس دوکابین این خودروسازی است. این اتوبوس به انعطاف، امنیت و راحتی مشهور است و می‌تواند هم‌زمان 96 مسافر را جابه‌جا کند. با این حال در سال‌های اخیر ولوو تمرکز خود را روی تولید اتوبوس‌های کوچک‌تر و البته مجهزتر گذاشته است و در همین راستا موفق شده بازار نیویورک را هم به دست بگیرد.

دایملر؛ لیدر تولید اتوبوس‌ در سراسر دنیا
دایملر؛ لیدر تولید اتوبوس‌ در سراسر دنیا محسوب می‌شود. این خودروسازی که در سال 1926 تاسیس شد در حال حاضر در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد. ارزش خالص این خودروسازی به رقم 32میلیارد و 360میلیون دلار می‌رسد.
این کمپانی در زمینه تولید خودروهای سواری، خودروهای خلاقانه تجاری، محصولات دوستدار محیط‌زیست فعال است و به واسطه وسعت جهانی که در اختیار دارد مراکز سرویس‌دهی بسیاری را تا امروز تاسیس کرده است. این کمپانی به راه‌اندازی برند باهاراتزبنز و برند سترا موفق شده پوشش جهانی در زمینه اتوبوس و زنجیره تامین آن راه‌اندازی کند. محصولات این خودروسازی و اتوبوس‌ها آن با کارایی، خلاقیت، سازگاری با محیط‌زیست و البته امنیت شناخته می‌شوند که در مجموع می‌توانند نیاز مشتریان را برطرف سازند.

اسکانیا؛ اتوبوس‌ساز 12 میلیارد دلاری
اسکانیا را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین اتوبوس‌سازان جهانی در سوئد دانست. این کمپانی در سال 1891 راه‌اندازی شد و نخستین اتوبوس آن با کد C50شناخته می‌شود. گروه خودروسازی فولکس‌واگن در حال حاضر مالکیت این اتوبوس‌سازی را در اختیار دارد. ارزش خالص این خودروسازی حدود 12 میلیارد و 330 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این اتوبوس‌ساز سوئدی به دلیل موتورهای دیزلی و خودروهای تجاری پیشرفته‌اش در دنیا مشهور است. اسکانیا خدمات خود را در تمام نقاط دنیا به جزو آمریکای شمالی گسترش داده است. این خودروسازی بیش از 52 هزار کارمند را در کمپانی چندملیتی خود به کار گرفته است. محصولات اسکانیا در کشورهای مختلف مانند آرژانتین، برزیل، روسیه، مجارستان، هند، سوئد و فنلاند تولید می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =